Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2006, 14:55
gewoonmezelf
gewoonmezelf is offline
Haihai!

Ik zit ergens mee en ik vroeg me af jullie misschien weten hoe ik dit het beste kan oplossen. Over 2 weken gaan we op schoolafsluiting. De eindexamenklassen gaan dan 4 dagen op kamp/vakantie in Belgie. Op zich allemaal best leuk maar ik plas wel eens in mn bed. Ik vind het echt vreselijk, ik bedoel...k ben toch geen klein kind meer Ik heb er wel medicijnen tegen maar toch durf ik écht niet mee Mn ouders zeggen dat ik maar gewoon mee moet gaan aangezien het onder schooltijd is (en dus verplicht is). Ze zeggen dat ze het wel even tegen mn mentrix zullen zeggen zodat ze er in ieder geval van weten op school. Als ze dat doen dan durf ik dus echt nooit meer haar les in he Hoe zouden jullie dit oplossen?

Alvast bedankt

x
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 14:56
Verwijderd
Ik snap dat je je ervoor schaamt en dat je je geremd voelt, maar het is nou ook weer geen heel groot drama... Dus probeer het een beetje te relativeren.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 15:20
Zwoek
Zwoek is offline
Heb je nooit eerder in je middelbare schooltijd met je klas ergens geslapen?
Verder zou ik denk ik toch gewoon gaan. Als je niet gaat gaan mensen zich ook afvragen waarom je niet gaat.
Je zegt ook dat het 'wel eens' gebeurt, dus misschien gebeurt het dan niet en dan zou het zonde zijn dat je niet gegaan bent.
Oud 18-04-2006, 15:41
Misti
Misti is offline
Als je ervoor zorgt dat je 's avonds niet te veel meer drinkt en voor je gaat slapen naar de wc gaat, is de kans toch wel heel erg klein dat je gaat bedplassen, niet?

Gewoon gaan!
Oud 18-04-2006, 17:45
Little Dutchess
Little Dutchess is offline
En mocht je in stapelbedden slapen, niet bovenin gaan liggen
Oud 18-04-2006, 17:58
Roos
Roos is offline
Misschien wil je mentrix je 's nachts even wakker maken, zodat je kan plassen. Dit schijnt te helpen bij bedplassen.

En je mentrix is heus wel volwassen en begripvol genoeg om dit verder nooit te laten merken in de klas!
Oud 18-04-2006, 19:19
Coléoptère
Coléoptère is offline
Doen alsof je ongesteld bent en een extra dik maandverband indoen voor het geval dat t misgaat, en voordat je écht gaat slapen (dus niet als je naar bed gaat, want dan lig je nog wel een paar uur te kletsen) nog even gaan plassen...
Oud 18-04-2006, 19:47
adon1s
adon1s is offline
Citaat:
Misti schreef op 18-04-2006 @ 16:41 :

Gewoon plassen!
Oud 18-04-2006, 21:11
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Little Dutchess schreef op 18-04-2006 @ 18:45 :
En mocht je in stapelbedden slapen, niet bovenin gaan liggen
gatverdamme

Serieus, er zijn toch duizend manieren om daarvan af te komen. Schijnt dat je er vanaf komt door jezelf meteen wanneer je wakker wordt te belonen als je het niet hebt gedaan en dat je dat dan onbewust gaat koppelen. Als je kan regelen dat je voor elke nacht dat je het niet doet 5 euro van je ouders krijgt ben je er dus binnen no-time vanaf.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 21:18
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 18-04-2006 @ 22:11 :
gatverdamme

Serieus, er zijn toch duizend manieren om daarvan af te komen. Schijnt dat je er vanaf komt door jezelf meteen wanneer je wakker wordt te belonen als je het niet hebt gedaan en dat je dat dan onbewust gaat koppelen. Als je kan regelen dat je voor elke nacht dat je het niet doet 5 euro van je ouders krijgt ben je er dus binnen no-time vanaf.
Dat is echt de reinste onzin. Zoiets hoeft niet lichamelijk te zijn, maar kan ook in je hoofd zitten. Kinderen van gescheiden ouders hebben daar bijvoorbeeld veel last van. Hoe erg je ook wordt beloond of gestraft, het hóeft niet altijd te helpen. Ook kan het zijn dat je je teveel ontspant tijdens het slapen, waardoor je geen controle meer hebt op je blaas.

Ik raad je aan om toch mee te gaan, want dat is ontzettend gezellig. Voor bedplassen moet je dat echt niet afzeggen. Ik begrijp dat het heel lastig is, ik heb er zelf ook veel last van gehad, maar ik ging toch mooi mee op kamp met school. Bij mij hielp het altijd als je me even wakker maakte 's nachts. Het klinkt raar, maar daarna sliep ik niet meer zo ontzettend vast als daarvoor. Het is misschien een marteling, maar als je na een uur of zes niets meer drinkt wordt het risico véél kleiner omdat er amper vocht in je blaas zit.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 21:49
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 18-04-2006 @ 22:18 :
Dat is echt de reinste onzin. Zoiets hoeft niet lichamelijk te zijn, maar kan ook in je hoofd zitten.
Ik snap dat je enthousiast bent en meteen wilt reageren maar je kan beter eerst m'n post lezen voordat je dingen tegen gaat spreken die ik niet eens gezegd heb.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 18-04-2006 @ 22:49 :
Ik snap dat je enthousiast bent en meteen wilt reageren maar je kan beter eerst m'n post lezen voordat je dingen tegen gaat spreken die ik niet eens gezegd heb.
Dat conditioneren dat jij aangeeft kan misschien werken, maar op zulke korte termijn niet meer, denk ik. Andere methode?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 22:32
punkstar
punkstar is offline
ik had dat vroeger ook en toen ik in groep 8 op kamp ging had ik een of ander middeltje van de dokter gekregen en dat werkte prima
ook hadden mn ouders de schoolleiding ingelicht en die begrepen het volkomen, verder ook nooit iets laten merken oid.
dus gewoon even langs de huisarts gaan en dat spulsel halen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 22:41
Verwijderd
Citaat:
Coléoptère schreef op 18-04-2006 @ 20:19 :
Doen alsof je ongesteld bent en een extra dik maandverband indoen voor het geval dat t misgaat, en voordat je écht gaat slapen (dus niet als je naar bed gaat, want dan lig je nog wel een paar uur te kletsen) nog even gaan plassen...
Ja idd, dat lijkt me ook een plan, maandverband indoen. En verder eens uitzoeken hoe je daar afkomt, als je daar niet al mee bezig bent... Je kunt moeilijk de rest van je leven nergens meer blijven slapen :\
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 06:44
Estar
Estar is offline
Ligt eraan hoevaak ik het heb.

Als het niet vaak is, zou ik tena meenemen ofzo, en blaasontsteking de schuld geven mocht het gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 17:28
Souris
Souris is offline
wat een naar probleem.
het duurde bij mij ook erg lang voor ik zindelijk was(was 14).
zeg het wel tegen een docent.
en verder zijn het idd wel handige tips als je idd niet meer na 8 uur drinkt.
nouwja of na 10 uur,hangt er vanaf hoe laat je slaapt.
en plassen voor het slapen gaan,niet alleen als je naar bed gaat maar ook als je daadwerkelijk gaat slapen.
en misschien nog even langs je huisarts gaan om te vragen of hij/zij nog oplossingen of tips heeft.
misschien tena en dan heb ik het zeker niet over luiers, aangezien er ook genoeg andere dingen zijn die je kunnen helpen zodat je bed niet nat word als het mis gaat.

en ik weet niet of je het al eens hebt geprobeert,maar misschien als je terug komt van kamp eens aan een plaswekker gaan denken.
toen ik dat ding ging gebruiken was ik binnen een maand van het probleem af.
eerste week was niet zo prettig omdat ik mezelf toen soms wel 3x per nacht moest verschonen maar daarna ging het beter.
ook liep ik in die tijd bij een acupuncturiste dus ik denk dat ik door de combinatie van die 2 dingen ben zindelijk geworden
Oud 22-04-2006, 15:18
Midget
Midget is offline
kegeloefeningen

plasbroekje (met sensoren dat er een pieper afgaat als ie nat wordt)

al geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 19:06
Fantôme
Fantôme is offline
zet bijvoorbeeld je mobieltje voordat je gaat slapen, zodat hij een paar uur later afgaat. zorg wel dat het geluid niet aanstaat, maar dat hij gaat trillen ofzo (moet je hem bijv. onder je kussen leggen). een soort plaswekkeridee. Waarschijnlijk heb je het niet eens nodig, maar voor je eigen gemoedsrust zou je het kunnen doen. verder idd niet meer drinken vlak voordat je naar bed gaat e.d.
Oud 22-04-2006, 21:52
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Midget schreef op 22-04-2006 @ 16:18 :
kegeloefeningen

plasbroekje (met sensoren dat er een pieper afgaat als ie nat wordt)

al geprobeerd?
is alsnog de hele kamer wakker
Oud 22-04-2006, 22:11
Estar
Estar is offline
Citaat:
kalinho schreef op 22-04-2006 @ 22:52 :
is alsnog de hele kamer wakker
Ja inderdaad, lijkt mij ook niet echt de bedoeling/oplossing.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 22:59
gewoonmezelf
gewoonmezelf is offline
Haihai!

Ten eerste sorry voor mn late reactie maar ik was aant verhuizen

Hmm ik heb al vanalles geprobeerd. Mn psycholoog denk dat t door de stress komt. Maar eigenlijk heb ik niet echt stress ofzo.

Die plaswekker heeft de dokter me ook over verteld. Maar dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje een raar idee. Moet persé het hele huis wakker worden als ik in mn bed plas

Bedankt allemaal

x
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 08:46
Souris
Souris is offline
Citaat:
gewoonmezelf schreef op 22-04-2006 @ 23:59 :
Haihai!

Hmm ik heb al vanalles geprobeerd. Mn psycholoog denk dat t door de stress komt. Maar eigenlijk heb ik niet echt stress ofzo.

Die plaswekker heeft de dokter me ook over verteld. Maar dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje een raar idee. Moet persé het hele huis wakker worden als ik in mn bed plas

Bedankt allemaal

x
nou dan hebben ze pech de eerste week als ze wakker worden van je plaswekker.
bij mij had het goed geholpen en mn ouders vonden het niet zo erg om wakker te worden.
want het was wel voor het goede doel
Oud 23-04-2006, 17:00
Pritt
Pritt is offline
Vier dagen niet slapen is te doen, koffie doet wonderen. [/funny-mode]

Gewoon flink plassen voor het slapen en niet te druk maken.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 17:01
Roos
Roos is offline
Citaat:
gewoonmezelf schreef op 22-04-2006 @ 23:59 :
Haihai!

Bedankt allemaal

x
Zo'n wekker is echt DE manier om van je probleem af te komen.

Wil je het nou of niet?
Oud 03-05-2006, 14:54
brees
brees is offline
je voeten hoger leggen. dus er een kussen (of hoop kleren) onder proppen. Geen idee of het echt helpt want tegen de tijd dat ik dat las was het al over bij mij. Ik had ook pilletjes geen idee of ze werkelijk werkten maar ik had wel iets meer van zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 15:27
Midget
Midget is offline
wat roos zegt...

het helpt wel...!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 18:44
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Je slaapt toch niet gemengd, of met meer dan 4 op een kamer. Dus dat scheelt alweer. En als er wat gebeurd 's nachts zeg je gewoon dat je ongesteld bent, klaar.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten