Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2006, 16:40
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Ik kwam er net pas achter dat ik minstens drie maanden van te voren mijn stufi aan moet vragen en ik heb op het formulier wel ingevuld dat ik vanaf de datum dat ik er recht op heb mijn scholierentegemoetkoming wil ontvangen.
Weet iemand of je dan alles wat je tot nu toe gemist hebt, nog op je rekening gestort krijgt?

Laatst gewijzigd op 09-08-2006 om 17:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2006, 16:42
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Uiteindelijk krijg je wel alles waar je recht op hebt - recht is recht - maar het kan wel langer duren voordat je iets gestort krijgt.

mijn zusje had hetzelfde twee jaar geleden, en die kreeg in oktober de stufi van september en oktober.
Oud 09-08-2006, 17:06
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Ik ben dus in juni 18 geworden en gooi morgen mijn formulier op de post. Dus ik ben sowieso juni, juli en augustus misgelopen. Maar krijg ik mijn scholierentegemoetkoming dan niet pas vanaf november omdat je het drie maanden van te voren aan moest vragen?

Laatst gewijzigd op 09-08-2006 om 17:23.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 17:11
Anika
Hoezo ben je juni, juli en augustus misgelopen je krijgt toch pas vanaf september studiefinanciering als je net begint met studeren?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 17:12
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
Anika schreef op 09-08-2006 @ 18:11 :
Hoezo ben je juni, juli en augustus misgelopen je krijgt toch pas vanaf september studiefinanciering als je net begint met studeren?
je kunt aangeven of je in de periode tussen je schoolafsluiting en het begin van je studie gewoon stufi wil ontvangen
Oud 09-08-2006, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 09-08-2006 @ 18:06 :
Ik ben dus in juni 18 geworden en gooi morgen mijn formulier op de post. Dus ik ben sowieso juni, juli en augustus misgelopen. Maar krijg ik mijn stufi dan niet pas vanaf november omdat je het drie maanden van te voren aan moest vragen?
Wanneer je het krijgt is altijd een grote verrassing bij de ib-groep. Zover ik weet krijg je in juni, juli en augustus geen studiefinanciering, omdat je dan nog niet bezig bent met een opleiding. Je kan voor die maanden wel een overbrugging aanvragen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 17:18
Anika
Nee dat is scholierenbijdrage, ongeveer 90 euro per maand, maar dat is iets anders dan stufi. Bovendien, als jij in juni achttien werd, zou je dat pas vanaf juli krijgen. Maar dan heb je juli en augustus denk ik inderdaad misgelopen, tenzij je dat alsnog kunt krijgen op een of andere manier.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 17:19
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Ik bedoelde ook mijn scholierentegemoetkoming, pardon
Oud 09-08-2006, 17:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 09-08-2006 @ 18:12 :
je kunt aangeven of je in de periode tussen je schoolafsluiting en het begin van je studie gewoon stufi wil ontvangen
Dat kan alleen tussen twee studies in, niet tussen middelbare school en hoger of middelbaar onderwijs. Dan heb je hooguit recht op tegemoetkoming scholieren, maar die moet je met een ander formulier aanvragen.
Oud 09-08-2006, 17:25
Poepkind
Poepkind is offline
Als je nu je stufi aanvraagt zul je dat van de IB-groep ook wel krijgen, maar wel met vertraging. Mits je al staat ingeschreven bij de opleiding. Iemand die ik kende had zich te laat ingeschreven, en door slechte administratie van de Hogeschool was dat allemaal heel erg vertraagd. En toen zei de IBG wij betalen niet, want je staat niet ingeschreven aan die Hogeschool.

En tsja, je tegemoetkoming scholieren ben je gewoon misgelopen, die kan je niet meer achteraf aanvragen helaas. Naja het zijn maar 2 maandjes a 90 euro.
Oud 09-08-2006, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-08-2006 @ 18:20 :
Dat kan alleen tussen twee studies in, niet tussen middelbare school en hoger of middelbaar onderwijs. Dan heb je hooguit recht op tegemoetkoming scholieren, maar die moet je met een ander formulier aanvragen.
Er is een overbruggingsregeling...ik weet alleen ff niet meer hoe ze die nu precies noemen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 17:28
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 09-08-2006 @ 18:25 :
Als je nu je stufi aanvraagt zul je dat van de IB-groep ook wel krijgen, maar wel met vertraging. Mits je al staat ingeschreven bij de opleiding. Iemand die ik kende had zich te laat ingeschreven, en door slechte administratie van de Hogeschool was dat allemaal heel erg vertraagd. En toen zei de IBG wij betalen niet, want je staat niet ingeschreven aan die Hogeschool.

En tsja, je tegemoetkoming scholieren ben je gewoon misgelopen, die kan je niet meer achteraf aanvragen helaas. Naja het zijn maar 2 maandjes a 90 euro.
maar mijn scholierentegemoetkoming krijg ik dan wel vanaf volgende maand?

Even om onduidelijkheid uit de wereld te helpen, ik bedoelde ook dat ik mijn scholierentegemoetkoming te laat had aangevraagd en niet mijn stufi want ik moet nog 1 jaar middelbare school maar dat doe ik op een andere school vandaar.
Oud 09-08-2006, 17:31
Anika
Normaal gaat dat per kwartaal toch? Dus als je het op tijd had aangevraagd had je het vanaf juli gekregen, maar nu volgens mij pas vanaf oktober.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 17:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-08-2006 @ 18:25 :
Er is een overbruggingsregeling...ik weet alleen ff niet meer hoe ze die nu precies noemen.
Dat is die tegemoetkoming scholieren die ik in de laatste regel noemde
Oud 09-08-2006, 17:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 09-08-2006 @ 17:42 :
Uiteindelijk krijg je wel alles waar je recht op hebt - recht is recht - maar het kan wel langer duren voordat je iets gestort krijgt.
Tegemoetkoming scholieren helaas niet.
Oud 09-08-2006, 17:49
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2006 @ 18:44 :
Tegemoetkoming scholieren helaas niet.
Dat dacht ik dus ook; dat moet je gewoon écht op tijd aanvragen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 18:10
Tiño
Tiño is offline
jawel hoor.

ik had zelf in schooljaar 2003/2004 toen ik mijn havo diploma haalde tegemoetkoming scholieren,ik was immers dat hele jaar 18, echter ik was vergeten om overbrugging te vragen voor de vakantie waarna ik naar HBO ging, uiteindelijk kreeg ik in oktober nog bij mn stufi de overbrugging van mijn laatste tijd scholieren tegemoetkoming, maar dat was dus zomer 04, misschien is er alweer wat gewijzigd ofzo.
Oud 09-08-2006, 18:12
T_ID
T_ID is offline
Lulde de helpdesk in mijn geval dan uit zijn nek toen tegen mij beweerd werd dat terugwerkende kracht onmogelijk was? Ik had namelijk ook recht op de tegemoetkoming in 2004.
Oud 09-08-2006, 18:54
Poepkind
Poepkind is offline
Er staat op het formulier wijzigingen dat terugwerkende kracht niet mogelijk is voor tegemoetkoming scholieren en dat je dus gewoon pech hebt. De maand augustus kun je denk nog wel krijgen als je voor 1 september alles instuurt eigenlijk, want dat zei die vrouw van de IB tegen mij nadat die *** iets fcking raars hadden gedaan met mn wijziging en ik moest bellen.
Oud 09-08-2006, 18:55
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2006 @ 19:12 :
Lulde de helpdesk in mijn geval dan uit zijn nek toen tegen mij beweerd werd dat terugwerkende kracht onmogelijk was? Ik had namelijk ook recht op de tegemoetkoming in 2004.
Mijn idee is dat de IBG ook praktisch nooit iets met terugwerkende kracht toekent tenzij je ze er praktisch met de haren bijsleept.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 21:17
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-08-2006 @ 19:55 :
Mijn idee is dat de IBG ook praktisch nooit iets met terugwerkende kracht toekent tenzij je ze er praktisch met de haren bijsleept.
In het geval van studiefinanciering doen ze het gewoon wél: die tegemoetkoming moet je 'gewoon' op tijd aanvragen, anders krijg je 'm niet, schijnt.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2006, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 09-08-2006 @ 22:17 :
In het geval van studiefinanciering doen ze het gewoon wél: die tegemoetkoming moet je 'gewoon' op tijd aanvragen, anders krijg je 'm niet, schijnt.
Jup, zo heb ik het ook begrepen toen ik met de IBG belde. 'k Was te laat.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 08:48
Verwijderd
Uh. Ik ben nu bijna een jaar 18, en ik wil alsnog tegemoetkoming scholieren hebben, want ik ga nu voor mn laatste jaar middelbare school.

Kan ik dat nu nog aanvragen dan?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 10-08-2006 @ 09:48 :
Uh. Ik ben nu bijna een jaar 18, en ik wil alsnog tegemoetkoming scholieren hebben, want ik ga nu voor mn laatste jaar middelbare school.

Kan ik dat nu nog aanvragen dan?
Ja, ik geloof het wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten