Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2006, 16:25
damaetas
damaetas is offline
hey,
mn vriend en ik gaan deze zomer de pyreneeën over. van west naar oost welteverstaan we volgend ongeveer de frans-spaanse grens.
heeft iemand dat ooit al gedaan? kan je makkelijk bivakkeren? zijn de bronnen/rivieren nog niet uitgedroogd in de zomer? is het in september nog wel te doen? enz.
Oud 11-01-2006, 20:50
Rodion
Rodion is offline
Ik heb een keer een dag met de auto in de pyreneeën rondgereden. Maar ik kan je geen antwoord geven op de vragen die je stelt.
Oud 14-02-2006, 17:38
Fleurop
Fleurop is offline
2 jaar geleden heb ik een rondreisje gemaakt in de pyreneeën. We zijn begonnen in Frankrijk (westen) en gingen helemaal rondom om te eidigen in Spanje (ook westen). Dit was eind augustus.

Je kunt er prachtige wandelingen maken , afwisselend groen tot juist zanderig/stenen. Ik adviseer om naar natuurpark Picos de Europa te gaan in Spanje. Toen ik er was waren de riviertjes niet uitgedroogd.
Er zijn heel veel eenvoudige campings (denk aan: 1 grasveld met simpele douche) waar je goed en goedkoop kunt camperen met je tentje.
De temparaturen zijn erg lekker rond die tijd. Maar, 's avonds en 's nachts is het wel erg koud, neem dus warme kleren mee. Dit is wel weer afhankelijk van hoe hoog je zit.

Nog meer vragen?
Oud 15-02-2006, 17:44
Ivo
Ivo is offline
Hoe wil je gaan reizen? Auto? Fiets? Lopen? In het eerste geval hoef je je weinig zorgen te maken over je drinkwater en is de volgende camping altijd wel goed te bereiken. In het laatste geval moet je inderdaad vrijwel zeker weten dat de meeste bronnen nog water geven en een lijst met overnachtingsmogelijkheden langs de volledige route meenemen. Bedenk als je loopt ook dat de horizontale afstand die je in en berggebied aflegt, hooguit de helft is van wat je in de zelfde tijd in het vlakke Nederland kan afleggen. (gem. loopsnelheid met bepakking is in de bergen dus ca. 2,5 km/u, horizontaal gezien).

Ikzelf ben nog nooit in de Pyreneen geweest, dus ik kan je niet vertellen hoe het daar met de bronnen zit in de zomer.
Oud 28-02-2006, 19:31
damaetas
damaetas is offline
@ fleurop. bedankt. ik was echt nbtje bezorgd over die riviertjes, omdat ik ooit al in spanje mn route heb moeten omgooien langs meer dorpjes voor water. en dat willen we nu absoluut vermijden. we prberen zo lang mogelijk te lopen zonder dorpjes tegen te komen.
ik heb inderdaad al mooie dingen gezien van picos de europa op het net, we gaan er zeker doorheen

Citaat:
Ivo schreef op 15-02-2006 @ 18:44 :
In het laatste geval moet je inderdaad vrijwel zeker weten dat de meeste bronnen nog water geven en een lijst met overnachtingsmogelijkheden langs de volledige route meenemen. Bedenk als je loopt ook dat de horizontale afstand die je in en berggebied aflegt, hooguit de helft is van wat je in de zelfde tijd in het vlakke Nederland kan afleggen. (gem. loopsnelheid met bepakking is in de bergen dus ca. 2,5 km/u, horizontaal gezien).
ik heb wel wat ervaring met trekken hoor. dankju
Oud 01-03-2006, 21:08
Ivo
Ivo is offline
Ok, je weet maar nooit. Mensen die alleen gewend zijn om in Nederland te wandelen kunnen zich er flink op verkijken (done that..., we hebben het toen opgelost door steeds een deel te liften)

Voor jou is het dus werkelijk alleen uitzoeken wat de mooiste plekjes zijn en waar je je drinkwater vandaan haalt.
Oud 10-04-2006, 17:56
damaetas
damaetas is offline
ja, en het weer natuurlijk. stijgijzers en sneeuwkledij nemen we niet mee hoor en mn slaapzak gaat ook maar tot -5/-10. we horen allemaal tegenstrijdige berichten, volgens sommige sites is er dan al sneeuw en volgens andere dan weer niet.

Regels voor berichten