Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zo kom je er wel ja ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Tja, laat ze maar lekker onderzoeken af en toe komt er wat leuks uit rollen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ontopic: Aan de ene kant probeert de wetenschap geloof ik wel steeds populairder te doen, met bladen als de quest en programma's op tv, dit soort dingen vind ik vaak wel leuk, maar aan de andere kant wordt er inderdaad ook veel onzin gepubliceerd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar verder is een kritische houding natuurlijk begrijpelijk, het is alleen jammer dat deze vaak gebasseerd is op een wel erg simplistische interpretatie van wetenschap door de media. Ik kan me d'r verder overigens niet druk om maken. Laatst gewijzigd op 02-04-2006 om 14:21. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Al zitten er wel zekere overlappingen. Bijvoorbeeld in de kwantummechanica. Het wiskundige/natuurkundige gedeelte is allemaal leuk en aardig, maar je hebt een zekere filosofie nodig om het ook maar te kunnen begrijpen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik spreek voor mezelf natuurlijk
|
Op politiek gebied is er ook al een tijdje discussie gaande over wetenschappelijk onderzoek en de aansluiting ervan op het dagelijkse leven (noem het maar de kenniseconomie)...
Ik zal niet een pleiten voor een cliché als iets ergens tussen de "vrije speeltuin" voor wetenschappers en het uitvoeren van alleen "economisch verantwoord" onderzoeken... Er kan immers nooit worden uitgesloten dat uit zinloos onderzoek weer andere mooie dingen voortkomen. Ik denk zelf dat er genoeg wetenschappers op wereld zijn om elkaar op de kwaliteit, nut en noodzaak te bekritiseren.... Ik denk daarbij aan de Ig Nobel prijs voor zinloos onderzoek. (Het onderzoek naar navelpluis is nog steeds mijn favoriet).
|
![]() |
|
|