Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2002, 23:17
Lindansje
Lindansje is offline
En wel om de volgende reden: op dit forum staat het vol met gezwijmel wat iemands partner wel niet voor liefs heeft gedaan, het een nog gekker dan het ander. Men gaat elkaar proberen te overtreffen en wekt de indruk dat degenen die niet in een privévliegtuigje naar oezbekistan gevlogen zijn om daar de zonsondergang te bewonderen geen goede relatie hebben.
Topics als: hoe vaak krijg je een smsje van je partner, hebben hetzelfde efffect. Ik krijg bijvoorbeeld zelden smsjes, puur omdat mijn vriend daar niet van houdt. Is mijn relatie dan slecht?

En om op de meisjesbladen in te gaan: jonge meisjes van een jaar of twaalf worden overspoeld met rare vooroordelen. Jongens zouden ongevoelige bikkels zijn die alleen een meisje hebben om mee te pronken. Jongens zouden botte wezens zijn die meer van hun brommer houden dan van hun vriendin. Een jongen dien je niet te vertellen dat je verliefd op hem bent, want daar moet hij zelf maar achter komen.

Kortom: meisjesbladen moeten op enige wijze gecensureerd worden en dit vergelijkingstopics moeten gesloten worden.

Ik weet dat dit een typisch abt-topic is, maar ik loop hier al lang en serieus over na te denken

edit: typo's

Laatst gewijzigd op 22-06-2002 om 23:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2002, 23:28
Verwijderd
Citaat:
Lindansje schreef:
En wel om de volgende reden: op dit forum staat het vol met gezwijmel wat iemands partner wel niet voor liefs heeft gedaan, het een nog gekker dan het ander. Men gaat elkaar proberen te overtreffen en wekt de indruk dat degenen die niet in een privévliegtuigje naar oezbekistan gevlogen zijn om daar de zonsondergang te bewonderen geen goede relatie hebben.
Topics als: hoe vaak krijg je een smsje van je partner, hebben hetzelfde efffect. Ik krijg bijvoorbeeld zelden smsjes, puur omdat mijn vriend daar niet van houdt. Is mijn relatie dan slecht?

En om op de meisjesbladen in te gaan: jonge meisjes van een jaar of twalf worden voerspoeld met rare vooroordelen. Jongens zouden ongevoelige bikkels zijn die alleen een meisje hebben om mee te pronken. Jongens zouden botte wezens zijn die meer van hun brommer houden dan van hun vriendin. Een jongen dien je niet te vertellen dat je verliefd op hem bent, want daar moet hij zelf maar achter komen.

Kortom: meisjesbladen moeten op enige wijze gecensureerd worden en dit vergelijkingstopics moeten gesloten worden.

Ik weet dat dit een typisch abt-topic is, maar ik loop hier al lang en serieus over na te denken
*denkt na*

de een is er gevoeliger voor dan de ander meer kan ik er nog niet over zeggen
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 23:35
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ik heb al heel lang mijn twijfels bij de rol van het meisjesblad als oudervervanger op de opvoeding van jonge mensen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 00:01
heldin
heldin is offline
Ik heb al die meisjesbladen gelezen, maar zo heb ik nooit over jongens gedacht. Die vooroordelen waar je het over hebt zijn mij zelfs nooit opgevallen

Ik denk niet dat dit forum zo gevaarlijk is, iedereen weet zelf of zijn/haar relatie goed is of niet, daar hebben al die romantische topics geen invloed op lijkt mij.
Het Seksualiteit forum lijkt me eerder gevaarlijk, volgens die topics ben je heel raar als je op je 14 nog maagd bent. Ik denk dat meisjes en jongens van die leeftijd zich eerder negatief laten beinvloeden door dat forum dan door de topics op L&R.

Verder vind ik het heel vreemd dat vriendinnen elkaar zouden willen overtreffen met verhalen over hun relatie of over seks. Ik praat daar over met vriendinnen, maar zeker niet op zo'n manier.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 07:27
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
je kunt ook moeilijk doen he?

Tuurlijk is da nie gevaarlijk. Als je dit onzin vind, waarom sta je hier dan ook op dit forum?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 10:29
love is life
love is life is offline
Citaat:
J-tjuh schreef:
je kunt ook moeilijk doen he?

Tuurlijk is da nie gevaarlijk. Als je dit onzin vind, waarom sta je hier dan ook op dit forum?
volledig mee eens
Oud 23-06-2002, 10:41
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
mijsje schreef:
Ik heb al die meisjesbladen gelezen, maar zo heb ik nooit over jongens gedacht. Die vooroordelen waar je het over hebt zijn mij zelfs nooit opgevallen

Ik denk niet dat dit forum zo gevaarlijk is, iedereen weet zelf of zijn/haar relatie goed is of niet, daar hebben al die romantische topics geen invloed op lijkt mij.
Niet iedereen is even beïnvloedbaar, zoals ikke-eva al zei...

Citaat:
Het Seksualiteit forum lijkt me eerder gevaarlijk, volgens die topics ben je heel raar als je op je 14 nog maagd bent. Ik denk dat meisjes en jongens van die leeftijd zich eerder negatief laten beinvloeden door dat forum dan door de topics op L&R.
Volgens sommige topics hier (op L&R dus) is het raar als je vriend je niet iedere dag belt

Kijk, het is hetzelfde principe, jonge mensen lezen iets en spiegelen zichzelf daaraan. Dat gebeurt op Sekualiteit, maar óók op L&R. Het gebeurt misschien op een andere manier, dat wel, maar het principe blijft hetzelfde. Namelijk dat sommigen aan zichzelf zullen gaan twijfelen door de (imho redelijk vaak overdreven) topics.

Citaat:
Verder vind ik het heel vreemd dat vriendinnen elkaar zouden willen overtreffen met verhalen over hun relatie of over seks. Ik praat daar over met vriendinnen, maar zeker niet op zo'n manier.
Ja, dat lijkt me ook sterk, dat vriendinnen elkaar zullen proberen te overtreffen. Juist omdat het je directe omgeving is, kunnen eventuele leugentjes snel ontmaskerd worden. Maar wat weerhoud je hier om een verhaaltje uit je duim te zuigen waarbij je veel jaloerse (dus egostrelende) reacties zult krijgen?
Oud 23-06-2002, 10:49
Rio
Rio is offline
En toch geloof ik dat er een deel van waarheid in de dingen die Lindansje zegt zit. Okay, veel dingen waren mij ook niet echt opgevallen, maar ik heb ook zoiets dat is ieder voorzich..

Alleen het punt van OVERTREFFEN zul je toch wel je hele leven zien. Want iedereen wil zo goed mogelijk voor het daglicht verschijnen en dan blijkt dat iemand anders iets anders heeft meegemaakt voelen sommige mensen ik zeg SOMMIGE mensen zich op 1 of andere manier in het nauw gedreven... en moeten laten zien wat zij wel niet allemaal in hun mars hebben zitten... ik weet niet hoe dat komt... maar over het algemeen zie je dat heel vaak. Op zowel emotioneel vlak als prestatie. Of in families of vrienden kring als op het werk of gewoon op straat... Mensen vergelijken zichzelf vaak met anderen, waarom ze dit doen vraag ik mij ook wel eens af... maar het is nou eenmaal zo en ik denk dat dit ook wel altijd zo zal blijven..

Maar in die meidenbladen worden de meiden vaak beinvloed wat betreft jongens en sex dat is op zich wel zo.. want veel meisjes kunnen op 12 of 13 jarige leeftijd moeilijk met hun ouders over seks of jongens praten... okay er zijn uitzonderingen... waarvan ik er bijvoorbeeld ook 1 ben.... maar dan is zo'n meidenblad "diegene" die de ouderlijke taak voor een deel op zich neemt... wat betreft seks en jongens.....

En wat dit alles betreft kan ik het met Lindansje eens zijn...
Maar ik vind ook dat je het niet te persoonlijk op moet vatten....
meidenbladen zijn entertaiment en het hoort bij het tiener worden...

En nogmaals dit alles geldt niet voor alle meiden er zijn vele uitzonderingen!!!!!!!)

ik hoop dat jullie er wat aan hebben..

Veel liefs, Rio
Oud 23-06-2002, 10:54
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Rio schreef:
En wat dit alles betreft kan ik het met Lindansje eens zijn...
Maar ik vind ook dat je het niet te persoonlijk op moet vatten....
meidenbladen zijn entertaiment en het hoort bij het tiener worden...
Het idd entertainment, maar doe eens een relatietest uit de fancy. Negen van de tien keer staat het vol met vooroordelen wat een jongen allemaal voor jou over moet hebben, terwijl wij meisjes, volgens de fancy, jongens moeten gebruiken, 'omdat ze dat nu eenmaal verdienen'.

En als dit soort walgelijke vooroordelen bij het tiener worden hoort, dan blijf ik wel kind.
Oud 23-06-2002, 11:07
Rio
Rio is offline
Citaat:
Lindansje schreef:

En als dit soort walgelijke vooroordelen bij het tiener worden hoort, dan blijf ik wel kind.
Ja ik ook... ik vind dat soort entertaiment ook niks..
want zoals ik al zei voor velen nemen de meidebladen een deel van de rol van de ouders opzich... i.v.m. bv. seks en Jongens...
Maar als men daar niet gewoon over kan praten.. dan worden ze dus aangewezen op die meidenbladen. En zien ze alles dus maar van 1 kant en worden ze vind ik verkeerd beivloed...
Als ze later ouder worden zullen ze merken dat veel dingen die in die meidenbladen staan soms maar voor een deel op de werkelijkheid berusten dus ik vind laat ze dat zelf maar ontdekken... das ieder voor zich... ik hoop alleen dat de meeste meiden beter weten....

liefs, Rio
Oud 23-06-2002, 11:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
hm nou ja, dit is niet echt iets waar ik me druk over maak eerlijk gezegd... want de indruk die ik krijg van jongens wordt toch meer gevormd door de jongens die ik echt ken en niet door de jongens die in bladen of op een forum worden omschreven.
misschien wel iets, maar k denk dat het best meevalt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 11:42
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Persoonlijk denk ik dat hier ook genoeg mensen zijn die hun hormonale fase al voorbij zijn en met iets meer verstand naar de berichten hier kijken..
Oud 23-06-2002, 11:43
heldin
heldin is offline
Ik denk trouwens wel dat die meisjesbladen ook iets heel goeds hebben. Als meisjes thuis niet met hun ouders over seks willen of kunnen praten, leren ze door deze bladen te lezen toch dingen over veilig vrijen en dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 11:43
heldin
heldin is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef:
Persoonlijk denk ik dat hier ook genoeg mensen zijn die hun hormonale fase al voorbij zijn en met iets meer verstand naar de berichten hier kijken..
precies
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 12:06
Angeles
Angeles is offline
Ik kan me wel vinden in wat Lindansje zegt. Toen ik nog wat jonger was, was ik heel onzeker over mezelf en het lezen van meidenbladen maakte het voor mij zeker niet beter. Ik ben nogal klein van stuk en in de Yes stond ongeveer elke week 10 keer dat het ideaalbeeld van mannen lang zijn is, dat je als je klein was maar beter niet die en die kleren kon dragen, enzovoort. Zelfs een artikel over hoe je tevreden moest zijn met jezelf maakte het voor mij niet beter, hierin stond letterlijk: "Als je krap 1.67 meter bent en een brede bouw hebt zul je nooit een lange frêle vrouw worden". Okee, een brede bouw heb ik niet, maar ik ben nog wel wat kleiner dan 1.67 meter. Ik voelde me vaak maar een kleine lelijke dwerg als ik de Yes las. Tegenwoordig ben ik wat ouder en wat zelfverzekerder en vind ik dat mijn lengte gewoon bij mij past, mijn lichaam is heel mooi in verhouding en het staat bij mij gewoon leuk, maar die tijdschriften hebben er zeker niet toe bijgedragen dat ik nu wel zelfverzekerd ben.

Een ander voorbeeld zijn inderdaad relaties. Veel bladen zijn er helemaal op gericht dat je een relatie hebt en over meiden zonder vriend wordt eigenlijk geschreven alsof ze tot een soort half uitgestorven diersoort behoren. De Yes (ja, weer) heeft het zelfs een keer gepresteerd om een heel artikel te schrijven over een meisje van 18!! dat nog single was, en dat te presenteren alsof dat iets heel bijzonders was. En dat in deze tijd waarin genoeg vrouwen van 30 nog single zijn!!

Op fora zie ik dat ook hier en daar wel gebeuren, dat tegen elkaar opbieden, maar daar lees je ook wel weer veel vrij eerlijke verhalen. Ik denk dat ik best veel had gehad aan een forum als dit toen ik nog wat jonger was, alleen had je dat toen nog niet.

Ik ben het dus voor een groot deel met Lindansje eens. Ik denk niet dat die bladen (en het forum) onzekerheid veroorzaken maar dat ze onzekerheid die iemand al heeft wel verergeren .
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 16:25
tatoo
tatoo is offline
Mijn brommer krijgt ook alle aandacht wat is daar mis mee????
En ik ben ook hard

Als jet het er niet mee eens ben hoor ik het wel: jacob_de_vos@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 17:07
Verwijderd
Citaat:
mijsje schreef:

Euh, nouw, vanaf dat ik daar zit hebbik vooral mensen van 14 die geen maagd meer zijn aangevallen zien worden voor dit feit.. Volgens mij is het tegenovergestelde dus waar..

Maar ff ontopic,
ik denk dat je wel gelijk hebt. Ik denk alleen dat hier niets aan te doen valt. Overtreffen gebeurd heel vaak in het dagelijks leven, en invloed wordt altijd uitgeoefend.

Mensen moeten verstandig genoeg zijn om zelf te kunnen bepalen of hun relatie goed in elkaar zit of niet, en of dit af te meten valt aan hoe vaak je smst, belt, mailt en weet ik veel wat. Ik rijg nooit een smsje van hem, maar hij belt me elke dag, meelen doet ie zo goed als nooit, maar hij schrijft me wel brieven. Iedereen weet voor zichzelf of je een goede relatie hebt of niet, als je je laat beinvloeden door zulke topic, ben je dom bezig.

En wat betreft meisjesbladen, sja.. het valt volgens mij nog wel mee.. En volgens mij geld daarbij ook, een verstandig iemand laat zich daardoor niet beïnvloeden. Maar ja, je hebt dan altijd nog van die domme mensen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 17:37
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:

En wat betreft meisjesbladen, sja.. het valt volgens mij nog wel mee.. En volgens mij geld daarbij ook, een verstandig iemand laat zich daardoor niet beïnvloeden. Maar ja, je hebt dan altijd nog van die domme mensen
Ik denk niet dat dat de juiste omschrijving is. Als je niet stevig in je schoenen staat, dan laat je je sneller door zoiets beïnvloeden. Ik ben bepaald niet dom, maar ik werd toch vaak onzeker van dingen in bladen. Nu ik zelfverzekerder ben kan het me allemaal niet veel meer schelen wat bladen zeggen, maar dom ben ik nooit geweest, in tegendeel.

Dom of verstandig zijn is iets anders dan zelfverzekerd zijn of niet zelfverzekerd zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 12:52
cerys
cerys is offline
eerlijk gezegd denk ik daar ook wel eens aan..
hoeveel mensen gaan nu niet vergelijken of hun vriendje wel net zo lief is als de anderen hier op dit forum? en voelen zich dan "verwaarloosd" als dat niet zo is?
ik denk best veel..
Oud 24-06-2002, 13:38
Gothic
Gothic is offline
Gevaarlijk is iets wat overdreven en mensen met een beejte inzicht enz weten heel goed wanneer je relatie wel goed is en wanneer niet en die gaan hun relatie echt niet meten aan een sms-topic... Verder sluit ik me aan bij KHebTrekInWatLekkers...
Oud 24-06-2002, 14:03
Verwijderd
Mh, ik las het allemaal wel, maar ik heb nooit zoiets gehad dat het allemaal ook zo moest zijn in mijn leven. Ik bedoel, ik heb toch ook niet geprobeerd te masturberen met een rookworst? Wat er in de fancy e.d. staan lees je niet als 'de waarheid', dat zou even dom zijn als alles geloven wat er in de story staat.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 15:48
casey
casey is offline
Gevaarlijk en topics sluiten vind ik overdreven,
maar 'k denk wel dat er waarheid inzit: hij heeft dit voor me gedaan, de mijne heeft dit gedaan enz. Nogal overdreven vaak waarschijnlijk. Sommige zouden inderdaad wel es kunnen denken dat hun jongen dan niet zo lief is, puur omdat hij haar geen ring heeft gegeven of omdat hi jde deur niet openhoudt..

oja, sms-jes zenden wij ook bijna nooit.. 't is een geldkwestie.. als je elkaar elk weekend ziet en elke dag spreekt via icq (en mail).. waarom dan nog 100 sms-jes?
Oud 24-06-2002, 17:24
G-sus girl
G-sus girl is offline
Ja op zich heb je best een beetje gelijk,
maar ik denk dat er niet veel meisjes zijn die zich er echt door laten beinvloeden...
Oud 24-06-2002, 18:47
Verwijderd
Citaat:
G-sus girl schreef:
Ja op zich heb je best een beetje gelijk,
maar ik denk dat er niet veel meisjes zijn die zich er echt door laten beinvloeden...
Nou, sorry dat ik het zeg, maar dan verdienen ze het om teleurgesteld te worden. Moet je maar beter nadenken hoor.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 18:58
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Mh, ik las het allemaal wel, maar ik heb nooit zoiets gehad dat het allemaal ook zo moest zijn in mijn leven. Ik bedoel, ik heb toch ook niet geprobeerd te masturberen met een rookworst? Wat er in de fancy e.d. staan lees je niet als 'de waarheid', dat zou even dom zijn als alles geloven wat er in de story staat.
Vergeet niet dat er ook mensen zijn die die bladen wel geloven... Something to do with .. intelligence...

*wacht geduldig op flames*
Oud 24-06-2002, 19:15
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Manuzhai schreef:
Vergeet niet dat er ook mensen zijn die die bladen wel geloven... Something to do with .. intelligence...

zoals al eerder gezegd in dit topic heeft dat meer te maken met naïviteit en onzekerheid
Oud 24-06-2002, 19:31
vampire_esje
vampire_esje is offline
Citaat:
Lindansje schreef:

Het idd entertainment, maar doe eens een relatietest uit de fancy. Negen van de tien keer staat het vol met vooroordelen wat een jongen allemaal voor jou over moet hebben, terwijl wij meisjes, volgens de fancy, jongens moeten gebruiken, 'omdat ze dat nu eenmaal verdienen'.

ik ben het 100% met je eens
je wordt voortdurend opgewezen op je "vrouwelijke" charmes. bv, als je je zin niet krijgt dat je moet gaan janken, gadverdamme!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 19:49
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Lindansje schreef:

zoals al eerder gezegd in dit topic heeft dat meer te maken met naïviteit en onzekerheid
Inderdaad. Er is niks mis met mijn intelligentie, maar ik voelde me er wel onzeker door. Niet dat ik mijn hele leven erdoor liet beïnvloeden, maar toch... als je niet zo zeker over jezelf bent zijn bepaalde dingen gewoon niet zo leuk om te lezen. Overigens heb ik het niet zozeer over de Fancy, want dat vind ik niet echt een serieus blad, ook niet voor jonge meiden, maar meer over de Yes enzo.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 20:17
Built to last
Built to last is offline
Je kan ook net als ik je er geen reet van aantrekken
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 20:19
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Built to last schreef:
Je kan ook net als ik je er geen reet van aantrekken
niet iedereen is even goed als jij
Oud 25-06-2002, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef:

Ja nou ja, zoals ik al zei, dan verdien je dat ook wel een beetje. Sheesh.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten