Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2006, 22:22
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een lichte, snelle en vooral gratis-zijnde PDF-reader. Ik heb een poos Adobe Acrobat Reader gebruikt, maar ik word er nogal kriebelig van hoe dat programma overal in mijn computer kroop. Ik heb altijd het idee dat ik na de uninstall nog steeds 200 registersleutels heb. Bovendien was het qua snelheid niet echt om over naar huis te schrijven.

Ik heb momenteel Foxit PDF-reader, maar ik krijg daarmee steeds meer problemen. In de meeste gevallen doet hij het goed, maar zodra ik een grote PDF - zeg, 100 MB - wil openen, krijg ik alleen maar witte pagina's te zien. Dat terwijl ik zeker weet dat de documenten gewoon goed zijn.

Ik weet dat ik met een Google-opdracht doodgegooid wordt met geweldige, gratis PDF-readers, maar ik heb liever de mening van derden. Vooral het lichte moet zwaar wegen (haha). Als er iets bestaat dat vanuit een enkele .exe werkt en niet geinstalleerd hoeft te worden, is dat alleen maar geweldig. Ik hoef er alleen maar PDF's mee te kunnen lezen, ik hoef ze niet te kunnen maken, converteren naar JPG, uitprinten, pootjes te laten geven of wat dan ook.

Uw suggesties zijn dus welkom.

LUH-3417
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2006, 11:28
M@rco
M@rco is offline
Adobe Reader 7 werkt prima, lekker snel. Bovendien, wat doen die eventuele (je weet het niet eens zeker) registersleutels ertoe?
Oud 20-04-2006, 12:06
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
M@rco schreef op 20-04-2006 @ 12:28 :
Adobe Reader 7 werkt prima, lekker snel. Bovendien, wat doen die eventuele (je weet het niet eens zeker) registersleutels ertoe?
moet je voordat je download wel alle meuk uitzetten zoals photoshop tools e.d. want adobe installeert graag een heleboel nutteloze troep...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 18:21
M@rco
M@rco is offline
Dat is wel waar ja, anders eindig je met een 30MB download, inclusief Yahoo! toolbar en Photoshop rommel
Oud 20-04-2006, 20:22
Verwijderd
Dat bedoel ik dus. Ook al valt het allemaal wel uit te zetten, de toon is voor mij dan wel gezet. Het programma is niet meer een klein stuk software dat doet wat ik wil dat het doet, maar een onderhuids monster dat wacht tot ik een moment niet oplet, om me vervolgens, geheel legaal, dood te gooien met bloatware, spyware en spam. Ik vind zulke programma's nooit echt lekker werken.

Bovendien is de gratis versie van Acrobat Reader 7 ongeveer 20 MB, ingepakt. Het lijkt me dat dat nogal veel is voor een programma dat simpelweg PDF's moet laten zien.

Zijn er echt geen alternatieven?

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:27
Verwijderd
Jazekerwel, google maar eens op FoxIt. Lekker snel, gratis en klein.

edit: Oh ik lees nu pas dat je die al gebruikt
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 21:52
M@rco
M@rco is offline
Nou nou, overdrijven is ook een vak Maar goed, als je het echt allemaal zo verschrikkelijk vindt dan kun je misschien een oudere versie proberen, bijvoorbeeld Acrobat Reader 5.0. Zal ongetwijfeld op www.oldversion.com staan.

Laatst gewijzigd op 20-04-2006 om 21:59.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 06:58
freyk
freyk is offline
En anders kan hij nog altijd overgaan op xpdf.
(kan het nog kleiner?
Oud 21-04-2006, 07:39
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 21-04-2006 @ 07:58 :
En anders kan hij nog altijd overgaan op xpdf.
(kan het nog kleiner?
Foxit is een halve mb kleiner om te downloaden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten