Een ode aan het nieuws (5e volgens de poll)
Het is geen ode aan het nieuws als je het mij vraagt, tenzij er ergens een zinnige ironie in zit. Verder is het geen column maar een aanéénschakeling van nieuwsberichten. In combinatie met de weinige woorden is dit tot nu toe de slechtste

.(Mss had ik toch kunnen winnen als ik mee zou doen.) Het taalgebruik en de spelling/grammatica zijn

.
Ontsnapt speelkonijn (4e volgens de poll)
De titel is

. Gehouden aan het aantal woorden. Interessantste stuk tot nu en leuk om uit te lezen. Leuke woorden gebruikt. Niet overspoeld met taalfouten. Deze maakt grote kans.
Pietter Post (3e volgens de poll)
Het is in ieder geval duidelijk te herkennen als een column. Simpel, maar toch wel goed geschreven, wat weinig woorden helaas. Dus of dit hem wordt, weet ik nog niet.
Loop in de zon (2e volgens de poll)
Sorry, maar ben gestopt met lezen ergens halverwege. Het boeit niet, en de woordkeuze is niet zo 'vers'. Volgens mij is dit vna een beginner. En te veel woorden. De slechtste helaas.
Het was maar een droom (1e volgens de poll)
Die moet ik nog een keer lezen. Het was een beetje wazig maar goede beeldspraak. In ieder geval gehouden aan het aantal woorden. Eigenlijk een goede tekst, maar niet snel en lekker te lezen als een 'gewone' column.