Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2006, 22:06
Alistar
Alistar is offline
Ik ga in de zomer met mijn zusje 2 weken door Schotland reizen per trein en zo nodig per bus.
Hoe zit het met busdiensten op de eilanden (Mull, Skye)? Ik heb ergens gelezen dat je moet reserveren voor de trein, klopt dit?
En heeft iemand ervaring met het OV in Schotland? Alle info is welkom. Ik heb wel wat informatie van internet kunnen halen, maar ik hoor graag mensen hun eigen ervaringen.

Alvast bedankt!
Oud 18-04-2006, 20:56
TRXD
TRXD is offline
Alistar: ik ben zelf maar 2 keer in Schotland geweest. 1 keer in Glasgow een paar dagen en 1 keer een week in Edinburgh met uitstapjes naar de mid en highlands (zuiden ervan). Ik heb in Schotland op de eilanden e.d. geen ervaring met het OV. Op: http://forum.fok.nl/topic/614371 vindt je wel wat informatie over het OV op de Schotse eilanden (ik ben er zelf ook wel benieuwd naar). Ik denk dat als je daar wat rondzoekt dat je wellicht wat informatie kunt vinden die nuttig is. Wellicht zou je ook eens contact op kunnen nemen met het Schots bureau voor Toerisme (als er dat is maar dat zal ongetwijfeld). Ik denk dat die je ook graag verder helpen. Ik verwacht trouwens dat het OV op de eilanden en de meer afgelegen streken niet veel zal zijn.
Oud 23-04-2006, 06:36
Quantes
Quantes is offline
In Groot-Brittanië zijn er heel; veel private spoorwegmaatschappijen, dus je zou wellicht op zoek kunnen gaan naar een overkoepelende vereniging van die spoorwegmaatschappijen.
Een grote busvervoerder rondom Edinburgh is First Group.

Misschien kun je hier wat mee?

Regels voor berichten