Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens, in games telt er maar één ding voorlopig nog; en dat is je videopower. Niet je CPU-power. Met de GF4 op komst zou dat wel 'ns kunnen veranderen, maar voordat 10% van de gamers een GF4 in huis heeft moet er nog heel wat water door de Rijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens, als jij het geld daar wél voor over hebt; mijn zege heb je. Alleen ik niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
AMD XP 1800+: EUR 185,- Cooler: EUR 15,- Mobo (Asus): 174,- 256MB DDR: 114,- = EUR 488,- Intel P4 1,8A Box: EUR 327,- Mobo (Asus): EUR 234,- 2 x 128MB RIMM: EUR 130,- = EUR 691,- Even ervanuitgaande dat dit allemaal uit 1 en dezelfde winkel komt. Het argument dat je duurder Rambus geheugen nodig hebt er trouwens niet toe, de P4 kan ten eerste ook met DDR geheugen overweg, en daarnaast scheelt het zoals je ziet 16 euro.. [Dit bericht is aangepast door Six4Eight (26-03-2002).]
||
Verwijderd
|
Citaat:
En je geeft dan veel meer uit voor hetzelfde, en daarna ga je nog eens extra moeite doen om een veel goedkopere set bij te kunnen benen? Sorry, dat vind ik geen tweaker-instelling, dat vind ik ronduit belachelijk. |
![]() |
|||
Citaat:
ik ben alleen geen intel fan en vind dit ook niet meer dan een marketing truk nortwood is niet overdreven sneller maar je heb wel meteen een moederneukent nieuw bord nodig.
||
Verwijderd
|
[quote]klootzak2001 schreef:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laten we wel wezen; er is geen slechte keus, Intel levert net zo goed als AMD topprodukten. Alleen het argument dat de Northwood 'beter' is omdat je 'm fijn over kunt klokken vind ik nogal kort door de bocht. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
is er ook niet meer dan een. en dan hierboven vervolgesn gelul dat intel zachter gaat als hij te warm wordt ? leuk dat dat kan maar boeien daar heb ik het niet over. verder wordt dit zoals opgemerkt een intel/amd flame wat niet mijn bedoeling was. Ik ben een mierenneuker. en meestal tegen/kritisch over vernieuwingen daarom laat ik mijn mening weten. ik heb een hekel aan merken die hun gebruikers beperken, zoals intel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
tip: lees je reply's nog even door, voordat je op "send" drukt. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Als eerste door het wijzigen van sockets, als tweede door het locken van die multiplier, de reden daarvoor is niet relevant.(daar heb ik het niet over) Verder heb ik het niet zozeer over intel nu (dus met de p4 northwood) maar gewoon over het feit dat ik intel een kutbedrijf vind, ook om het psin van de p3 bijv. Verder zijn ze net ze ratterig als m$ soft alleen hebben ze minder macht. Tuurlijk die nortwood heeft ietsje meer cache en je kan ze fsb leuk klokken maar tweaker, koop jij iets om op te klokken ? dom, koop dan iets wat meteen al tien keer sneller is.(Amd dus) Dobermann zei dat trouwens eerder ook al. En PIE ik weet wat ik zeg doe niet bijdehand daar heb ik namelijk schijt aan. evt. bron Http://www.intel.com
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar nu noem je nogsteeds geen "overclock beveiligingen" naast de multiplier lock! |
![]() |
|
hallo, waar zijn we nou helemaal mee bezig have a break
![]() sorry mensen maar dit soort discusies hebben we nu wel genoeg gehad. er is niet 1 betere proc voor de 1 is een pentium het ultime snelheidmonster en de ander heeft liever een super snelle AMD. laat iedereen zelf beslissen welke proc hij of zij koopt. wat boeit jou dat nou. en als je zo graag iemand anders afkraakt ![]() ![]() gegroet -de postbode- FB--> misschien een slotje toch wel op zn plaats als ze niet ophouden dit lijd nergens naar.
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
![]() -de postbode-
||
Verwijderd
|
Citaat:
[/B][/QUOTE] Dropje, ik heb het in eerste instantie NIET over 2.4 P4 vs 2400+ (welke trouwens nagebootst is in die test van THG) maar over een 1.8 P4 versus mijn 1700+. En dan nog, P4 verslaat AMD. Right. Dan hebben we het dus over 343.5 frames van de P4 tegenover 280 van AMD (Q3 OpenGL 640x480). Dan hebben we het over 78.6 FPS van de P4 in Q3@1024x768 tegenover 68.nogwat van AMD. De P4 codeert een stukje WAVE van iets van 170MB 29 seconden sneller (97 versus 126). Waar hebben we het over? Nihile verschillen in de benchmarks. Laten we het dan eens over het verschil in de portemonnee gaan hebben. Laten we ons beperken tot alléén de processor, DDR/RAMBUS geheugen laten we (P4-minded als we zijn) even buiten beschouwing. Wanneer ik naar Pricewatch kijk op Tweakers, zie ik daar de AMD 2100+ te koop staan voor 374 euro'tjes. De P4 (laten we, P4-minded als we zijn, even van de trayversie uitgaan) 2.4GHz doet 699 euro. Een eenvoudig aftreksommetje leert ons dat dat béétje snellere processortje alleen al 325 euro meer kost. En dan gaan we van de tray-versie uit. Willen we de P4 boxed hebben, dan is deze maar liefst 445 euro duurder. En minstens dat ben je duurder uit voor maar liefst 10FPS meer in Quake 3 Arena @ 1024x768. Let op, ik pleit niet tégen Intel, maar ik pleit wél voor het feit dat men het in het juiste (lees: relativerende) perspectief dient te zien. Als jij een P4 wilt, mijn zege heb je. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|