Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2006, 16:12
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
zoals de titel al doet vermoeden, maakt mijn pc een ontzettende teringherrie.

dat doet-ie al een hele tijd, overigens. Hij doet het prima, er is niks stuk of zo, die herrie is er altijd al geweest (3 jaar of zo).

aangezien ik voorlopig niet van plan ben een andere pc aan te schaffen (als ik al een computer aan ga schaffen binnen nu en een jaar, dan is het een laptop, voor de studie. de dekstop blijft dan echter gewoon in gebruik).

ik heb echter geen idee waar het aan ligt.
ik weet wel dat het niet aan de videokaart ligt (hoewel het wel een nvidia kaart is). Die is namelijk al vervangen (om andere redenen) (van een geforce 4mx naar een geforce 6800le) en daarmee is de pc niet stiller of lawaaiger geworden.

specs (voor zover ze me van toepassing lijken)
http://picserver.student.utwente.nl/i/VH6L1XMLR27Qheeft iemand enig idee welk onderdeel er vervangen zou moeten worden (en door welk merk en type dan het beste) om dit ding te veranderen van stofzuiger in stiltewondertje ? dank !

Laatst gewijzigd op 18-04-2006 om 16:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2006, 16:18
M@rco
M@rco is offline
Waarschijnlijk is de processorkoeler de boosdoener, en wie weet zit er ook nog wel een lawaaierige casefan in.

Socket A koelers zijn niet echt makkelijk meer te vinden, maar ik geloof dat de Arctic Copper Silent 3 nog wordt verkocht, dat is een zeer goedkope en behoorlijk stille koeler.
Oud 18-04-2006, 16:42
Prikkie.net
Prikkie.net is offline
over stofzuigen gesproken..maak hem is schoon
Oud 18-04-2006, 18:16
Verwijderd
Inderdaad. Aangekoekte stofsmurrie van de ventilatorvinnen afschrapen kan wonderen doen. Alleen opletten dat je ze niet krommaakt of ombuigt.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 20:14
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
De stock-koeler van de Athlon XP kan inderdaad erg veel herrie maken. Er zijn nog voldoende stille varianten voor te vinden.

De Arctic Coppersilent 3 is nog wel veel te koop, die is muisstil en kost je hooguit een tientje.

Een duurdere variant is een Zalman uit de 7000B serie. Ze zijn heel sjiek en absoluut stil, maar kosten nooit minder dan 20 euro. Daar zit natuurlijk ook nog zo'n mooie Fanmate bij, dus als je lekker met -10 C achter je computertje zit, draai je hem op "min" en lijkt het net alsof je PC uitstaat

Check overigens ook even of er casefans in zitten en zo ja, of er plek is voor nieuwe 120mm fans. Deze hoeven ook niet meer dan een paar euro te kosten en zijn over het algemeen stiller en functioneler dan 80mm fans. Zeker op 5V.
Oud 19-04-2006, 07:33
Jolt
Jolt is offline
En een nog duurdere versie is de Big Thypoon.
Oud 21-04-2006, 21:23
InDoSaiYaN
InDoSaiYaN is offline
misschien is het wel de ventilator van je voeding die zo'n kutherrie maakt?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 11:05
Verwijderd
Ik zou inderdaad eerst maar 'ns goed preciseren waar dat geluid vandaan komt, voor je enkele tientjes uitgeeft aan een koeler die misschien helemaal niet vervangen hoeft te worden.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 18:43
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
InDoSaiYaN schreef op 21-04-2006 @ 22:23 :
misschien is het wel de ventilator van je voeding die zo'n kutherrie maakt?
die kleine ventiflappers op videokaarten en chipsets willen nogal eens de oorzaak zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 00:21
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
twain4me schreef op 22-04-2006 @ 19:43 :
die kleine ventiflappers op videokaarten en chipsets willen nogal eens de oorzaak zijn.
Wat zijn venitflappers?Is dat Hollands of zo?
Oud 23-04-2006, 13:17
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Jolt schreef op 23-04-2006 @ 01:21 :
Wat zijn venitflappers?Is dat Hollands of zo?
héhé lol
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten