Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2006, 17:13
Verwijderd
.. die voor jouw gevoel veel te leuk voor jou is.
Dit is bij mij dus het geval..
Ik loop sinds februari stage in een jongerencentrum waar af en toe een leuke jongen kwam. Hij was me meteen in het begin al opgevallen maar verder heb ik nooit zo op hem gelet/aan hem gedacht.
Na een tijd kwam hij steeds vaker en we kregen een steeds leuker contact samen. Hij had een vriendin maar dat bleek opeens uit te zijn, hij bleef soms hele dagen in het centrum, wilde daar ook opeens stage gaan lopen enz.
We hebben steeds meer met elkaar gepraat, gekaart en gelachen.. Ik begin hem steeds leuker te vinden en zelfs de mensen om mij heen beginnen dat in de gaten te krijgen.
Ik zit er nu vooral mee dat ik hem echt wel leuk en aardig vind maar wat jongens betreft is mijn zelfvertrouwen echt laag. Ik kan echt niet inschatten hoe hij over mij denkt. Het is altijd erg gezellig en hij doet ook wel 'anders' tegen mij dan naar anderen toe.
Maar toch kan ik me niet voorstellen dat hij ooit iets in me zou zien. Ik ben bang dat ik het me gewoon allemaal inbeeld, ook alle toevalligheden enzo..
Ik zou echt nooit laten merken aan een jongen als ik hem leuk vind. Dit heb ik nog nooit gedaan, waardoor al drie jongens mij leuk bleken te vinden toen dat bij mij alweer over was.. Ik heb ook nog nooit een echte/vaste relatie gehad..
Ik wil wel graag een keer wel voor mijn gevoelens uitkomen, gewoon laten merken wat ik denk en voel. Maar ik ben zo bang dat hij helemaal niks voor mij voelt enz.. Vooral omdat het toch op mijn stage plek is vind ik het moeilijk. IK moet daar nog een jaar stage lopen en ik weet niet hoe dat zal zijn als hij (of iedereen) weet wat ik voor hem voel.. zonder dat het wederzijds is..
Wat kan ik volgens jullie het beste doen, en hoe kan ik aan meer zelfvertrouwen wat jongens betreft komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2006, 17:24
Qimm
Qimm is offline
Anders ga je eens geheel vrijblijvend samen lunchen of een terrasje pakken, het weer is mooi genoeg.
Dan hoef je je nog totaal niet uit te laten over wat je van hem vind, maar kun je gezellig kletsen en hem ook leren kennen. En nou ja, het balletje laten rollen. Als het niet loopt dan heeft hij waarschijnlijk geen interesse
Oud 07-05-2006, 17:39
Verwijderd
MSN is de oplossing voor contactgestoorde mensen zonder zelfvertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-05-2006 @ 18:39 :
Denk dat je daarmee op jezelf doelt..?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-05-2006 @ 18:39 :
goeiendag zeg.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 18:46
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
shining schreef op 07-05-2006 @ 19:15 :
Ja Mephostophilis is typisch zo'n ventje zonder zelfvertrouwen.

Nee hij heeft gewoon gelijk hierin.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Frostbite schreef op 07-05-2006 @ 19:46 :
Ja Mephostophilis is typisch zo'n ventje zonder zelfvertrouwen.

Nee hij heeft gewoon gelijk hierin.
Aah.. dus jij denkt dat ik contactgestoord ben en geen zelfvertrouwen heb?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 19:04
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
shining schreef op 07-05-2006 @ 19:57 :
Aah.. dus jij denkt dat ik contactgestoord ben en geen zelfvertrouwen heb?
Kennelijk.
Oud 07-05-2006, 19:04
groovy
groovy is offline
Ik ben zo vrij geweest om je foto's te bekijken, maar ik snap eerlijk gezegd niet dat je vertrouwen zo laag is!
Je ziet er uit als een normale, leuke meid, en er is volgens mij niets mis met jou!

En het klinkt ook alsof die jongen jou ook ziet zitten of in ieder geval heel aardig vindt. Als ik jou was zou ook eens vragen wat hij zoal doet buiten het werk en waar hij vaker gaat stappen of op het terrasje gaat zitten. Dan zeg je gewoon van 'oja daar zit ik ook vaker!!'

En dan komen jullie er vanzelf wel op dat jullie samen een keer gaan ofzo Gewoon dat gesprek een beetje sturen

En je hoeft daarbij niet voor schut te staan, want jullie hebben het zo gezellig dat het normaal is dat je zo iemand ook leuk vindt om buiten het werk wat mee te doen.

Gewoon doen zou ik zeggen, want je hebt zelf ook al door dat als je nu niets doet, je weer in dezelfde situaties vervalt!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Ramble On schreef op 07-05-2006 @ 20:04 :
Kennelijk.
Ok.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 19:16
Verwijderd
Citaat:
groovy schreef op 07-05-2006 @ 20:04 :
Ik ben zo vrij geweest om je foto's te bekijken, maar ik snap eerlijk gezegd niet dat je vertrouwen zo laag is!
Je ziet er uit als een normale, leuke meid, en er is volgens mij niets mis met jou!

En het klinkt ook alsof die jongen jou ook ziet zitten of in ieder geval heel aardig vindt. Als ik jou was zou ook eens vragen wat hij zoal doet buiten het werk en waar hij vaker gaat stappen of op het terrasje gaat zitten. Dan zeg je gewoon van 'oja daar zit ik ook vaker!!'

En dan komen jullie er vanzelf wel op dat jullie samen een keer gaan ofzo Gewoon dat gesprek een beetje sturen

En je hoeft daarbij niet voor schut te staan, want jullie hebben het zo gezellig dat het normaal is dat je zo iemand ook leuk vindt om buiten het werk wat mee te doen.

Gewoon doen zou ik zeggen, want je hebt zelf ook al door dat als je nu niets doet, je weer in dezelfde situaties vervalt!
Dankje

Het is ook echt niet zo dat ik geen zelfvertrouwen heb.
Juist niet eigenlijk. Ik heb altijd mn woordje klaar, kan met (bijna) iedereen overweg en ben tevreden met mezelf!
(Dus ook die eerdere reacties slaan nergens op. Misschien is msn wel een oplossing maar om dan te zeggen dat ik contactgestoord ben ofzo vind ik raar.)
Het is eerder zo dat het met jongens gewoon wat minder is. Ik heb me er nooit zo heel erg mee bezig gehouden maar als ik iemand dan wel leuk vond was het ook echt iets wat ik voor mezelf hield. En het is dus idd een paar keer gebeurd dat zo'n jongen mij achteraf wel leuk bleek te vinden.
Nu wil ik daar dus wel verandering in brengen maar ik denk dan wel, misschien doet hij tegen meer meisjes zo, misschien wil hij me alleen voor de gek houden enz.
En daar kom ik natuurlijk alleen achter als ik laat merken wat ik van hem vind.. ik weet het.
Maar omdat het dus toch iemand is die vaak op een plek komt waar ik regelmatig (verplicht) kom vind ik het moeilijker..
Maarja, toch bedankt voor je reactie iig .
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 21:30
Verwijderd
Meph zegt nergens dat hij jou bedoelt, jij bent degene die zich direct aangesproken voelt
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 22:01
Verwijderd
Je hoeft die jongen ook niet meteen te vragen of hij gevoelens voor jou heeft en of hij een relatie met jou zou willen beginnen.
Bouw het eerst eens rustig op en zoals ik het lees heb je al best een goede basis te pakken. Samen kletsen, dat soort dingen.
Vraag hem eens een keer of hij zin heeft om ergens wat te gaan drinken ofzo, desnoods met meer mensen erbij als je dat nog te eng vind.
Samen kletsen, wissel telefoonnummers uit, dat soort dingen. Vandaar uit kan je vanzelf verder gaan.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 22:16
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
groovy schreef op 07-05-2006 @ 20:04 :

Precies
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 09:59
Verwijderd
Citaat:
shining schreef op 07-05-2006 @ 19:15 :
Je zegt zelf dat je geen zelfvertrouwen hebt. Of je contactgestoord bent weet ik niet, maar in ieder geval (dat haal ik uit je verhaal) wel als het op 'jongens' aankomt. Hoe dan ook, MSN is de oplossing, omdat het laagdrempelig is en sowieso mensen eerlijker zijn over een onpersoonlijker medium.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 16:12
Vice
Vice is offline
Ik zou het niet eens via MSN durven.
Oud 08-05-2006, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-05-2006 @ 10:59 :
Je zegt zelf dat je geen zelfvertrouwen hebt. Of je contactgestoord bent weet ik niet, maar in ieder geval (dat haal ik uit je verhaal) wel als het op 'jongens' aankomt. Hoe dan ook, MSN is de oplossing, omdat het laagdrempelig is en sowieso mensen eerlijker zijn over een onpersoonlijker medium.
Het klopt dat ik iets over zelfvertrouwen heb geschreven. Het is alleen niet zo dat ik geen zelfvertrouwen heb maar het wel een stuk moeilijk vind met jongens.
Misschien is mns idd wel de oplossing (als hij eens wat vaker online zou zijn..).
Ik reageerde alleen zo omdat ik jouw reactie een beetje vaag/kortaf vond. Om dan meteen te stellen dat ik contactgestoord ben en geen zelfvertrouwen heb is erg overdreven.
Maar toch bedankt dat je het nog even hebt verduidelijkt .
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 21:11
Verwijderd
Citaat:
shining schreef op 08-05-2006 @ 17:18 :
Het klopt dat ik iets over zelfvertrouwen heb geschreven. Het is alleen niet zo dat ik geen zelfvertrouwen heb maar het wel een stuk moeilijk vind met jongens.
Misschien is mns idd wel de oplossing (als hij eens wat vaker online zou zijn..).
Ik reageerde alleen zo omdat ik jouw reactie een beetje vaag/kortaf vond. Om dan meteen te stellen dat ik contactgestoord ben en geen zelfvertrouwen heb is erg overdreven.
Maar toch bedankt dat je het nog even hebt verduidelijkt .
Oh, dat is typisch hem, hij is een beetje contactgestoord
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 21:32
Verwijderd
Deze week heb ik hem weer een paar keer gezien en het was weer erg gezellig zoals eerder. Niet echt anders .

Ik heb er ook met een vriendin over gepraat en zij heeft het idee dat ik qua jongens gewoon te moeilijk doe/ ben. Niet expres maar ik vind het gewoon moeilijk om te laten merken wat ik van iemand vind. Ik vind iemand ook niet snel echt leuk, ben nogal kritisch, wat het allemaal nog moeilijker maakt..
Ik denk dat ik me gewoon te veel aan al die 'sletjes' (als ik het zo even mag noemen) enz. heb geïrriteerd waardoor ik nu bijna het tegenover gestelde doe.
Ik wil en moet een jongen laten merken dat ik niet zo makkelijk te krijgen ben als andere meisjes en dat ze daar dus ook echt moeite voor moeten doen. Al doe ik dat echt niet bewust.
Veel jongens zullen dat er niet echt voor over hebben dus dat helpt er ook niet echt bij .
Hoe het nu dus verder gaat met hem, of iig met mij weet ik niet.
Ik zal iig wel proberen er op te letten hoe ik op jongens reageer enzo .
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 23:05
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
shining schreef op 11-05-2006 @ 22:32 :
Deze week heb ik hem weer een paar keer gezien en het was weer erg gezellig zoals eerder. Niet echt anders .

Ik heb er ook met een vriendin over gepraat en zij heeft het idee dat ik qua jongens gewoon te moeilijk doe/ ben. Niet expres maar ik vind het gewoon moeilijk om te laten merken wat ik van iemand vind. Ik vind iemand ook niet snel echt leuk, ben nogal kritisch, wat het allemaal nog moeilijker maakt..
Ik denk dat ik me gewoon te veel aan al die 'sletjes' (als ik het zo even mag noemen) enz. heb geïrriteerd waardoor ik nu bijna het tegenover gestelde doe.
Ik wil en moet een jongen laten merken dat ik niet zo makkelijk te krijgen ben als andere meisjes en dat ze daar dus ook echt moeite voor moeten doen. Al doe ik dat echt niet bewust.
Veel jongens zullen dat er niet echt voor over hebben dus dat helpt er ook niet echt bij .
Hoe het nu dus verder gaat met hem, of iig met mij weet ik niet.
Ik zal iig wel proberen er op te letten hoe ik op jongens reageer enzo .
Oke..als je het allemaal zo moeilijk vind, zorg er dan voor dat hij jou vraagt om iets te doen. Bijvoorbeeld: Praat enthousiast tegen hem aan over iets heel leuks dat je graag wil doen alleen niet kan doen omdat vriendin A, B en C steeds niet kunnen. Hij kan de hint begrijpen en reageren met iets van: "nou wij kunnen misschien anders samen activiteit X doen op dag Y". Het voordeel van deze benadering is dat je jezelf veel minder bloot geeft dan bij het direct vragen om een date of iets dergelijks. Daarmee voorkom je de spanning die dat met zich meebrengt en dta lijkt me ideaal voor iemand in jou situatie.

daarnaast zit je er denk ik naast wat betreft je idee dat veel jongens die moeite niet voor je over hebben. Als je niet zo 'makkelijk'bent als andere meisjes ben je voor veel jongens een stuk aantrekkelijker, omdat ze veel meer zekerheid en waardering bij jou kunnen vinden, als jij hun eenmaal leuk vind. Tuurlijk, niet alle jongens zijn op zoek naar een meisje zoals jij, maar veel juist wel. Met de instelling die je hebt ben je voor veel kerels goed 'relatie-matteriaal', en dat bedoel ik niet zo denigrerend als het misschien lijkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten