Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2006, 23:20
Apomes
Apomes is offline
Hoi!

Ff korte uitleg van de relatie:

We verkeren nog niet zo lang (10 dagen om precies te zijn), maar ik ben nog nooit ZO verliefd geweest, werkelijk. Denk constant aan hem, vlinder in de buik, gewoon alles.
Ik ben 19, hijs 16 en ik ben zijn eerste relatie.
Ik ben zenuwachtig als ik hem moet kussen, gewoonweg omdat ik wil dat het perfect is!

nu:

Zoals gezegd ben ik zijn eerste relatie en begrijp ik dat ik hem wat moet helpen enzow.
Maar ik ben gewoon ongelofelijk jaloers. Als hij nog maar zegt van 'omg, die is zoooooo mooi' of 'die zou ik wel willen bespringen', dan krijg ik gewoon een klap in mijn gezicht van jewelste.
Als ik een berichtje stuur en hij stuurt niet meteen terug dan begin ik te paniekeren. Goed, we bellen wel elke dag enzow...maar toch! Ik ben er ook nogal zeker van dat hij mij graag ziet.
Een vriend van me heeft gezegd dat mijn probleem is dat ik te zelfzeker overkom (ook al ben ik dit totaal niet). Dus als hij zoiets zegt van 'ooh dies zoooo mooi' dan laat ik dat gewoon niet merken dat het echt aan me vreet. Ik straal gewoon zelfvertrouwen uit (niet alleen op relationeel gebied), maar ik heb het gewoonweg niet.

Ik weet dat het beste is om hierover te praten met hem, maar dan heb ik zo iets van: Ik verkeer nog maar net, en als ik hem dan al zo iets ga zeggen in de zin van 'Ik wil niet dat je dat zegt' dan vrees ik gewoon weg dat hij iets heeft van 'oei, die begint me nu al vanalles te ontnemen'.
Het zal ook wel te maken hebben met het feit dat ik nog nooit iemand zo graag heb gezien en hem echt niet kwijt wil.

Hoe zou ik het kunnen aanpakken? Moet ik gewoon meer zelfvertrouwen kweken en gaat het dan wel vanzelf minderen, of....???

bleah
Oud 21-04-2006, 23:25
Frostbite
Frostbite is offline
Ik denk dat Ino-chan straks wel langskomt met goed advies.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 08:41
Gothic
Gothic is offline
ik denk dat hij juo moet helpen met relaties omgaan...
Oud 22-04-2006, 09:32
Lente
Lente is offline
waarom ben je zo jaloers als je er zeker van bent dat hij je ook zo leuk vindt?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 11:06
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Lente schreef op 22-04-2006 @ 10:32 :
waarom ben je zo jaloers als je er zeker van bent dat hij je ook zo leuk vindt?
Dat vraag ik me ook af .
Oud 22-04-2006, 11:12
grandmommy
grandmommy is offline
ha apomes eigenlijk zou je mij moeten daten. Ik ben namelijk het type dat smsjes leest en dan gewoon vergeet iets terug te sturen, dagenlang niks van zich kan laten horen, oftewel, ik ben tamelijk nonchalant en misschien zelfs laks in dat soort dingen. Je weet zelf al wel dat het wel goed zit tussen jullie, maar ik kan me voorstellen dat je bij de opmerkingen die hij over andere jongens maakt, denkt van ' he, en ik dan?' . Misschien moet je er gewoon een grapje van maken, in de zin van ' en mij dan, wil je mij niet bespringen?'. Dan krijgt ie wel door dat je liever hebt dat ie het niet zegt.
Je moet wel weten dat als je hem teveel 'verplichtingen' oplegt, dus graag wil dat hij snel iets terugstuurt als je een smsje stuurt, je het ook averechts kan laten werken en hij daardoor juist meer afstand van je neemt.
Dus relax, hij vindt jou echt de allerleukste jongen op de wereld, hij kan domweg vergeten je een smsje terug te sturen, en als hij een andere mooie jongen ziet en daar wat over zegt mag je best zeggen dat je het niet chill vindt als hij dat doet. Maar pak de teugels niet te strak, want dan gaan paarden alleen maar drammen. Zo, dat was nog eens een oude paardenwijsheid van je oma he!

En wees ook niet bang om te falen, je hoeft echt geen perfecte relatie voor hem te zijn. Beter tien jaar lang met ups en downs dan een maand met een streng gedirigeerd 'perfecte' relatie.

zo en nu ga ik weer bitchen op lifestyle
Oud 22-04-2006, 11:30
Muchacha
Muchacha is offline
Ik ben het volledig eens met Grandmommy!
Je weet dat hij je leuk vindt en hij weet dat jij hem leuk vindt, ik snap het wel dat zo'n opmerkingen niet leuk zijn, mijn ex deed dit ook constant bij mij, maar ik grapte er gewoon mee en lachte zo mijn onzekerheid weg. Ik zei bv op een opmerking van hem "phoeh, dan ga je toch gewoon met haar naar huis ipv met mij " en dan zei hij terug "neeeeeee, no way, you're my girl en zij kan me gestolen worden, hoe mooi ze ook is" en dan was ik weer blij en wist hij weer ff wat voor een leuke meid ie had ()
Dus erover grappen is beter dan erover zeuren denk ik... Beetje leren relativeren jongen, hij is met jou samen, niet met iemand anders

PS: Coooool, een belgische Limburger, ik hou van jullie accent, word er helemaal week van
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 11:47
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 22-04-2006 @ 12:12 :
wijze woorden
Oh oma jij bent mijn heldin <3
Oud 22-04-2006, 20:15
RedQueen
RedQueen is offline
Hij heeft natuurlijk niet voor niets met jou verkering he?
Oud 22-04-2006, 20:31
Suspender
Suspender is offline
och ik ben ook echt vreselijk jaloers van aard.
op precies de manier waarop je het beschrijft.

vreselijk is het, echt een rot gevoel..

het hielp mij een klein beetje (heel klein beetje) toen ik m'n vriendin vertelde dat ik het vaak was, pastte ze wat meer op met wat ze zei en deed.
Oud 23-04-2006, 13:49
snoopy
snoopy is offline
nou, ik vind de dingen die hij zegt ook wel lomp, hoor
Als mijn vriend zulke dingen zou zeggen zou ik heel erg boos op m worden. Dat zeg je gewoon niet als je vriend(in) erbij is...

verder over jaloezie: het is een kutgevoel, ik weet het. Wat misschien helpt is te bedenken dat jouw vriend misschien andere mensen aantrekkelijk kan vinden, maar dat jij de enige bent op wie hij verliefd is/van wie hij houdt.

Laatst gewijzigd op 24-04-2006 om 06:28.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 18:39
__
__ is offline
haha bespringen ook echt
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 18:43
I C U
I C U is offline
Gewoon melden dat je je dr niet prettig bij voelt. Mocht het daarna nog gebeuren, gewoon een grapje van maken, wat geloof ik ook al meerdere malen gezegd is.
Oud 23-04-2006, 23:46
vedetje
vedetje is offline
Hmm, mijn ex was ook wat jaloers. Nog voor we officieel wat hadden had hij me dat al gezegd. Op gebied van liefde, maar ook bv. wat overbeschermend naar zijn zus, erg trouw naar vrienden enz...

Misschien had hij bij mij er beter aangedaan van dat niet te zeggen het gevolg was dat ik dikwijls hem daar zo mee gaan plagen en expres gaan kijken in welke mate het hem stoorde. Maar dan net weer doordat ik dat overdreven deed, had hij wel door dat ik geen enkel ander wou dan hem en na de eerste paar weken heeft hij dan ook meer vertrouwen gekregen in mijn liefde voor hem...
En verder, als ik zag dat hij wat jaloerser ging worden gaf ik hem gewoon een knuffel/zoen en fluisterde ik in zijn oor dat ik de zijne was...

Tjah, gewoon vermelden aan je vriend, dan kan je er beiden gemakkelijker mee omgaan!
Reageren

Regels voor berichten