Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2006, 14:15
Missy
Missy is offline
We moeten voor Nederlands een boek kiezen over een onderwerp dat je aanspreekt. Ik heb nu dus twee boeken gevonden die mijn allebei erg aanspreken. Ik heb de samenvattingen al doorgelezen van allebei de boeken, maar ik kan geen keuze maken.

Heeft misschien iemand één van van de boeken gelezen? Is die aan te raden?
Oud 22-04-2006, 14:21
duivelaartje
duivelaartje is offline
Misschien kan je ze het beste gewoon allebei lezen. Als je dat nog niet hebt gedaan weet je ook niet welke boek beter is geschreven en welke jouw onderwerp beter heeft omschreven of waar het meeste gevoel in zit bijvoorbeeld. Samenvatting vertellen naar mijn mening niet genoeg om zélf die keuze te maken.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 15:08
Missy
Missy is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 22-04-2006 @ 15:21 :
Misschien kan je ze het beste gewoon allebei lezen. Als je dat nog niet hebt gedaan weet je ook niet welke boek beter is geschreven en welke jouw onderwerp beter heeft omschreven of waar het meeste gevoel in zit bijvoorbeeld. Samenvatting vertellen naar mijn mening niet genoeg om zélf die keuze te maken.
Ik heb niet al te lang meer en omdat ik nogal een langzame lezer ben, heb ik niet echt de tijd meer om ze allebei te lezen. Ik was ze ook wel van plan allebei te lezen, omdat ze me aanspraken. Maarja, welke ik eerst moest lezen en een boekverslag over maken, kan ik zo niet zeggen. Misschien dat mensen dus één van de boeken hadden gelezen en konden aanbevelen.
Oud 22-04-2006, 20:11
Verwijderd
Hm, de heftigste is die van Joost Heyink. Daar zit ook het meeste spanning in. Then again, Theo Hoogstraten is mijn favo pandoracrimi auteur.

(Om je maar te zeggen dat nu naast mij Last Minute en De Lifster liggen van 'em.)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 20:59
Liefs Jeanne
Liefs Jeanne is offline
Ik heb alleen die van Hoogstraten gelezen; dat was verplicht, omdat Hoogstraten toen bij mij op school een lezing hield. Ik vond het op zich wel een prettig boek om te lezen. Het leest erg snel weg, omdat je vanaf het begin al benieuwd bent naar de afloop. Succes met je keuze!
Oud 23-04-2006, 20:20
OwL
OwL is offline
Girl heb ik niet gelezen, maar dat boek van Theo Hoogstraten heeft toch nog een gevolg??
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 21:05
Verwijderd
Citaat:
OwL schreef op 23-04-2006 @ 21:20 :
Girl heb ik niet gelezen, maar dat boek van Theo Hoogstraten heeft toch nog een gevolg??
Ja! En dat noemt Last Minute, alsjeblieft.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 07:00
Missy
Missy is offline
Citaat:
FuckTheFashion schreef op 23-04-2006 @ 22:05 :
Ja! En dat noemt Last Minute, alsjeblieft.
Hij heeft een serie, waarin dezelfde mensen spelen.
Oud 24-04-2006, 15:51
Verwijderd
Je bedoelt de Pandoracrimi boeken? Daar schrijft hij nl. voor. Of bedoel je met dezelfde personage's? Ik heb genoeg boeken van hem gelezen om te weten dat hij elke keer andere neemt? Behalve hier, bij Last Minute en Loverboy. En dan zijn er nog twee boeken over een verkrachting, dacht ik, alleszins op het strand, samen met een vervolg. Logisch dat daar dezelfde personage's spelen. Verder las ik het Nertshuismysterie en nog een duister over iets in een kerk. (Sommige titels weet ik niet meer.)
Dus; ik snap je niet?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 16:35
Missy
Missy is offline
Citaat:
FuckTheFashion schreef op 24-04-2006 @ 16:51 :
Je bedoelt de Pandoracrimi boeken? Daar schrijft hij nl. voor. Of bedoel je met dezelfde personage's? Ik heb genoeg boeken van hem gelezen om te weten dat hij elke keer andere neemt? Behalve hier, bij Last Minute en Loverboy. En dan zijn er nog twee boeken over een verkrachting, dacht ik, alleszins op het strand, samen met een vervolg. Logisch dat daar dezelfde personage's spelen. Verder las ik het Nertshuismysterie en nog een duister over iets in een kerk. (Sommige titels weet ik niet meer.)
Dus; ik snap je niet?
Was verkeerde qoute, was eigelijk voor diegene boven je. Ik heb die andere ook gelezen en weet ook dat die elke keer andere personages zijn.

Ik heb trouwens mijn keuze gemaakt. Ik ben voor de Loverboy van Theo Hoogstraten gegaan. Maar ga uiteraard ook de andere lezen.
Oud 24-04-2006, 18:38
Verwijderd
Citaat:
OwL schreef op 23-04-2006 @ 21:20 :
Dus dan was het voor deze quote. Oké.

Je gaat het leuke boeken vinden. (Denk ik. )
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:59
Missy
Missy is offline
Citaat:
FuckTheFashion schreef op 24-04-2006 @ 19:38 :
Dus dan was het voor deze quote. Oké.

Je gaat het leuke boeken vinden. (Denk ik. )
Was inderdaad voor die quote. Hoop het ook, vond jij het boek ook leuk dan?
Oud 24-04-2006, 19:30
Verwijderd
Beide boeken zelfs. Zulke dat je op één avond uit kunt lezen.

Loverboy & Girl is gewoon wreed spannend. Word je in mee gezogen. Loverboy is ook spannend, maar in mindere mate vind ik. Ik kan niet zeggen welke van de twee 't beste is. Mja. Veel leesplezier.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 19:32
Missy
Missy is offline
Bedankt . Ga er vanavond aan beginnen, ben benieuwd!
Oud 26-04-2006, 14:05
Verwijderd
(Met het idee dat je er al aan begonnen bent) En, en?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 14:43
Missy
Missy is offline
Ben er aan begonnen, ik ben nog niet heel ver (we hebben een week uitstel). Dat allereerste stuk is wel leuk, maar ik vindt het tot nu toe een beetje tegenvallen. Maar ben nu dat ze op de snelweg gaan racen, dus begint spannend te worden.

Heb vanavond gelukkig weer tijd, dan wil ik een heel stuk gaan lezen
Reageren

Regels voor berichten