Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2006, 16:20
Verwijderd
Ik heb dus nierbekkenontsteking. En heb daar vrijdag antibiotica voor gekregen. Dus vandaag zou het merendeels over moeten zijn.'
Maar ik voel me nog steeds niet goed. "sochtends gaat het wel maar 's middags word ik weer heel erg moe,misselijk en hoofdpijn. Dan heb ik eigelijk nergens zin in. koorts is wel helemaal weg.
Ook heb ik een hele slechte stoelgang. Kan dit ermee te maken hebben?

Kan het zijn dat de antibiotica niet helemaal aanslaat?
Of zijn het gewoon bijwerkingen?

Ik heb nu allemaal voorbereidende examens waar ik bij moet zijn, maar dat lukt niet.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 16:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Slechte stoelgang kan juist komen door de antibiotica, dat doodt namelijk ook de 'goede' bacterien in je darmen die zorgen voor een goede stoelgang. Je kan het verbeteren door Yakult of Actimel ofzo te drinken al gelooft ook niet iedereen daarin.
Oud 24-04-2006, 16:54
Verwijderd
op dit moment wil ik wel alles proberen.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 17:15
Roos
Roos is offline
Oeii nierbekkenontsteking is niet niks. Doe het vooral rustig aan, ookal heb je examens. Ik zou eens met je decaan overleggen. Op veel scholen zijn die oefenexamens niet eens verplicht. Misschien kan je dan wat dingen overslaan, of thuis die oefeningen maken.

Voor hoeveel dagen heb je antibiotica gekregen?
Oud 24-04-2006, 17:19
Verwijderd
voor 7 dagen. Maar mijn ouders vinden dat ik me begin aan te stellen. Dus moet ik weer naar school.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:13
Verwijderd
Pardon? Zoals Roos al zei, een nierbekkenontsteking is niet niets, dus aanstellen doe je je, lijkt me, niet echt?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 18:23
Roos
Roos is offline
Hmm, jammer dat je ouders er zo over denken. Nierbekkenontsteking is niet zomaar wat. Sommige mensen worden er zelfs voor opgenomen in het ziekenhuis zodat de antibiotica gelijk in de bloedbaan gebracht kan worden.
Gelukkig is het bij jou niet zo ernstig.

Mijn advies: als jij je niet goed voelt, vertrouw daar dan op. Maak je antibioticakuur af, en als de klachten dan nog niet over zijn, zou ik naar de huisarts gaan
Sowieso is het verstandig om na je a.b. kuur een urine sample in te leveren bij de huisarts, zodat hij kan testen of alle bacterieen weg zijn. Maar misschien heeft je huisarts je dat ook al vertelt
Oud 24-04-2006, 18:39
Verwijderd
@ sidhe Nee ik stel me niet aan. Ik heb veel leukere dingen te doen.

@ van de urine was al verteld ja. Maar kan dan ook nog opschrijven als ik eventuele klachten heb. Bedankt
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 19:42
Tiño
Tiño is offline
mijn vriendin had dat.
kreeg ook antibiotica ervoor,dat hielp na een aantal dagen/week pas.

Veel vitamine C is wel erg goed,hielp bij haar goed.

sterkte.
Oud 24-04-2006, 20:05
coopergirl
coopergirl is offline
M'n moeder had voor 3 weken geleden ook nierbekkenontsteking, het eerste anitbioticum sloeg niet aan: ze hebben haar urine op kweek gezet om te kijken welk antibioticum wel effectief voor haar zou zijn. Vervolgens kreeg ze een geschikt middel en was ze naar een paar dagen hersteld.

Zodra je kuur afgelopen is en je nog last hebt, direct weer urine inleveren. (En laat je niet wijsmaken dat antibioticum nog enkele dagen kan nawerken).

Beterschap
Oud 25-04-2006, 08:45
barbara.inc
barbara.inc is offline
Ik heb het ook een jaar geleden gehad, midden in mn eindexamens.
Heb natuurkunde nog gemaakt met 40 graden koorts en een stekende pijn in mijn zij, daarna ging het echt niet meer en heb ik 2 examens gemist. (later gemaakt)...Weet precies hoe je je voelt...

Ik had wel een andere stoelgang, maar bij mij werkten die pillen juist een beetje laxerend...maar het kan natuurlijk wel zijn dat het bij jou anders uitvalt.

Bij mij was het pas het slechte gevoel enz pas echt over na een week, dus neem de tijd. Examens kan je altijd nog wel inhalen en scholen tonen vaak wel veel begrip voor dergelijke situaties.(bij mij wel in elk geval)

beterschap!

Regels voor berichten