Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2006, 18:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een paar weken geleden kreeg ik ineens een rood, beetje dik plekje op mijn enkel, paar dagen later kreeg ik nog zo'n plekje. Er was niets mee aan de hand behalve dat het rood, een beetje dik was en erg jeukte. Ik heb er toen niets mee gedaan want ik dacht dat het alleen maar erger zou worden. Uiteindelijk is het vanzelf weggegaan.

Ik dacht dat het eczeem was omdat ik ook astma en hooikoorst heb en een droge huid en dan is het een veel voorkomende combinatie. Ik wou het vragen bij de huisarts maar toen ik daar maandag was, was er niets te zien en niets om te laten zien. Ik dacht dat het weg was.

Totdat ik gister ineens weer zo'n zelfde plekje kreeg, dit keer halverwege mijn onderbeen. Precies hetzelfde. Het jeukt verschrikkelijk en ik word er langzaamaan gek van. Ik heb mentholpoeder gekocht en dat helpt wel een beetje maar niet altijd en het blijft jeuken.

Over twee weken moet ik terug naar de huisarts en als het dan nog is ga ik vragen wat ik er aan kan doen maar in de tussentijd ben ik op zoek naar huismiddeltjes tegen de jeuk, iemand tips?
Oud 27-04-2006, 18:02
Verwijderd
Kan het niet één of andere insectenbeet zijn ofzo?

Dan zou je daar een anti-jeuk-iets tegen kunnen kopen...dat verkopen ze genoeg bij de drogist en apotheek ed.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 18:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2006 @ 19:02 :
Kan het niet één of andere insectenbeet zijn ofzo?

Dan zou je daar een anti-jeuk-iets tegen kunnen kopen...dat verkopen ze genoeg bij de drogist en apotheek ed.
Mja, klasgenootje vroeg vandaag ook al 'is het geen muggenbult' maar dan vind ik het zo raar dat ik het eerst op mijn enkel had, dat dat twee plekjes werden en dan nu op mijn been.

Maar ik ga maar even anti-jeuk proberen, als het werkt is het alleen maar heel fijn
Oud 27-04-2006, 18:28
Verwijderd
Waarom is dat raar? Je kunt toch gewoon weer geprikt worden? Ik heb ook altijd de raarste bulten van muggen en andere beesten en die doen ook wel eens gekke dingen.

Als je twijfelt of het een muggenbult is en je hebt het over twee weken weer zou ik het gewoon even aan je huisarts vragen (maar dat was je toch al van plan ).
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 18:29
*meizz*
*meizz* is offline
Tsja...huismiddeltjes voor jeuk kan ik eigenlijk niet zo gauw bedenken. Misschien iets als Nestocyl (ik weet niet hoe je het schrijft, kan de tube ook niet vinden) ofzo? Maar als het eczeem is, weet ik niet of het dan helpt. Tegen eczeem helpt een vette zalf wel is, maar ja..misschien heb je nog zoiets ergens liggen?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 19:27
Vlinderr
Vlinderr is offline
Ik heb zelf last van eczeem dus weet misschien wel wat dingetjes voor je.
Alleen een vraagje zijn het ook een beetje droge plekjes op je huid? Meestal veroorzaken de kleine schilfertjes namelijk de jeuk, dus het is zoiezo belangrijk om het vet te houden.
Wat je behalve echte dokterzalfjes kan doen, is eigenlijk alleen het vet houden. Succes.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 19:39
snoopy
snoopy is offline
kan dit geen schimmel zijn? Hoe zit het plekje eruit? Wordt het na een paar dagen een soort 'ring' omdat het midden weer wit wordt? Dan heb je een grote kans dat het een schimmel is, daarvoor kun je bij de drogist/apotheek een middeltje halen.

Als dat het niet is weet ik t ook niet

Regels voor berichten