Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2006, 10:53
ImaRobot
ImaRobot is offline
Hallo,

Ik heb pas een sony walkman gekocht maar ik krijg de software niet geinstalleerd omdat het scherm niet volledig zichtbaar is (op de computer van de buren werkt het wel gewoon). Hier een printscreen ervan:

Bij het laatste scherm loop ik vast, ik kan dan geen 'accept' aanklikken waardoor je het volgende scherm niet krijgt.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2006, 12:10
dafelix
dafelix is offline
license lezen (oftewel, license naar beneden scrollen)
Oud 29-04-2006, 18:56
ImaRobot
ImaRobot is offline
Citaat:
dafelix schreef op 29-04-2006 @ 13:10 :
license lezen (oftewel, license naar beneden scrollen)
Dat heeft geen zin, kun je nog niet op 'volgende' klikken.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 19:29
freyk
freyk is offline
Het lijkt op een installatieprogramma dat gemaakt is met NSIS.
Als dat zo is, kan je misschien hem dan ook ontzichtbaar draaien zodat alles automatisch geinstalleerd word.

Het is wel riskant, dus voer het volgende op je eigen risico uit.
  1. Klik met de rechtermuisknop op het bestandje en noteer het adres wat bij "locatie" staat en onthoud de locatie.
  2. ga nu naar start -> uitvoeren en toets daar de locatie, een \ en de naam van het installatieprogramma in, bv:
    c:\mapje\installatieprogramma.exe /S /D=C:\Program Files\sony\walkman
Bij "/d=" geef je de locatie in waar het geinstalleerd moet worden.
(voor meer info zie documentatie van nsis)

Laatst gewijzigd op 29-04-2006 om 19:39.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 20:10
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
ImaRobot schreef op 29-04-2006 @ 19:56 :
Ook niet als je helemaal naar beneden scrollt?
Oud 30-04-2006, 11:42
ImaRobot
ImaRobot is offline
Citaat:
M@rco schreef op 29-04-2006 @ 21:10 :
Ook niet als je helemaal naar beneden scrollt?
nee
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 13:30
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
ImaRobot schreef op 30-04-2006 @ 12:42 :
nee
er staat helemaal onderaan dat je de speler moet verbinden met de PC, heb je dat ook gedaan?
Oud 30-04-2006, 14:05
ImaRobot
ImaRobot is offline
Citaat:
dafelix schreef op 30-04-2006 @ 14:30 :
er staat helemaal onderaan dat je de speler moet verbinden met de PC, heb je dat ook gedaan?
Dat heeft toch niks te maken met het installeren van het programma om er muziek op te zetten? Op een andere computer werkte het namelijk wel gewoon zonder de mp3 speler met de computer te verbinden.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 14:14
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
ImaRobot schreef op 29-04-2006 @ 11:53 :
Hallo,

Ik heb pas een sony walkman gekocht maar ik krijg de software niet geinstalleerd omdat het scherm niet volledig zichtbaar is (op de computer van de buren werkt het wel gewoon).
even hierover: dit ligt aan je schermresolutie
ik zie ook dat je een hele lage hoeveelheid kleuren gebruikt.
om je schermresolutie omhoog te halen moet je rechts klikken op je bureaublad (desktop) en dan eigenschappen (properties) kiezen. vervolgens kies je het tabblad instellingen (de laatste, weet de engelse naam niet) en schuif je de wijzer onder beeldschermresolutie naar rechts. om je kleuren omhoog te zetten kies je onder kleurkwaliteit hoogst (32-bits) of gemiddeld (16-bits)

edit:
Citaat:
ImaRobot schreef op 29-04-2006 @ 19:56 :
er zou eigenlijk een knopje moeten zijn waar "accept" op staat (toch...?)
Oud 30-04-2006, 14:46
ImaRobot
ImaRobot is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 30-04-2006 @ 15:14 :
even hierover: dit ligt aan je schermresolutie
ik zie ook dat je een hele lage hoeveelheid kleuren gebruikt.
om je schermresolutie omhoog te halen moet je rechts klikken op je bureaublad (desktop) en dan eigenschappen (properties) kiezen. vervolgens kies je het tabblad instellingen (de laatste, weet de engelse naam niet) en schuif je de wijzer onder beeldschermresolutie naar rechts. om je kleuren omhoog te zetten kies je onder kleurkwaliteit hoogst (32-bits) of gemiddeld (16-bits)

Daar ligt het niet aan, heb ik namelijk al geprobeerd.

Citaat:
er zou eigenlijk een knopje moeten zijn waar "accept" op staat (toch...?)
Dat is het probleem, dat vakje is niet groot genoeg, want onder die voorwaarden staat een knopje met accept, maar dat valt hier weg.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 14:46
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
(...)
do'h

wat een brak-geschreven software is 't dan, maargoed
kleurdiepte maakt niets uit btw, resolutie zou idd 't probleem moeten kunen oplossen (want dan kun je 'accept' aanvinken)

@ImaRobot:

ik las net onderaan dat de hardware eerst aangesloten moet worden, dus dat zou 't probleem geweest kunnen zijn, maar (ik heb een nieuwe bril nodig)
ik ben 't met namnatulco eens dat er gewoon een stuk weggevallen is, waardoor je niet verder kunt. Dus inderdaad ff de resolutie aanpassen, dan zou je alles weer kunnen zien en (hopelijk) de software installeren

Overigens, een hogere resolutie dan die je scherm aankan resulteerd in raar (vervormd) beeld, zoek dus de hoogst mogelijke resolutie waarmee je nog goed kan werken (1024*768, 800*600 zijn veel voorkomende (werkende) resoluties)

PS:

welke resolutie heb je nu draaien? en welke monitor gebruik je?

Laatst gewijzigd op 30-04-2006 om 14:54.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 15:10
freyk
freyk is offline
En anders kan ze nog altijd de nieuwste Connect's Installatie software downloaden.
Oud 01-05-2006, 10:46
ImaRobot
ImaRobot is offline
Citaat:
dafelix schreef op 30-04-2006 @ 15:46 :
do'h

wat een brak-geschreven software is 't dan, maargoed
kleurdiepte maakt niets uit btw, resolutie zou idd 't probleem moeten kunen oplossen (want dan kun je 'accept' aanvinken)

@ImaRobot:

ik las net onderaan dat de hardware eerst aangesloten moet worden, dus dat zou 't probleem geweest kunnen zijn, maar (ik heb een nieuwe bril nodig)
ik ben 't met namnatulco eens dat er gewoon een stuk weggevallen is, waardoor je niet verder kunt. Dus inderdaad ff de resolutie aanpassen, dan zou je alles weer kunnen zien en (hopelijk) de software installeren

Overigens, een hogere resolutie dan die je scherm aankan resulteerd in raar (vervormd) beeld, zoek dus de hoogst mogelijke resolutie waarmee je nog goed kan werken (1024*768, 800*600 zijn veel voorkomende (werkende) resoluties)

PS:

welke resolutie heb je nu draaien? en welke monitor gebruik je?

Er valt dus niet veel aan te passen?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 17:25
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
ImaRobot schreef op 01-05-2006 @ 11:46 :
[afbeelding]

Er valt dus niet veel aan te passen?
Raar... je monitor staat al op 1024x768x32 maar dat geeftie niet weer... ik ruik hardware problemen?
Oud 02-05-2006, 08:57
phoxetis
phoxetis is offline
klik op venstertje met licensieverhaaltje, duw dan om TAB om naar volgende opties te gaan en probeer dan met pijltje omhoog/pijltje omlaag te kijken of je toevallig op een "YES" ofzo kunt gaan staan (die je niet ziet) en misschien wordt "volgende" opeens wel zwart ipv grijs na wat rondrommelen.
Oud 02-05-2006, 08:58
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 02-05-2006 @ 09:57 :
klik op venstertje met licensieverhaaltje, duw dan om TAB om naar volgende opties te gaan en probeer dan met pijltje omhoog/pijltje omlaag te kijken of je toevallig op een "YES" ofzo kunt gaan staan (die je niet ziet) en misschien wordt "volgende" opeens wel zwart ipv grijs na wat rondrommelen.
edit: alternatief is om je bureaublad eigenschappen/instellingen/geavanceerd/algemeen/DPI-instelling op custom, en dan 70-dpi in te stellen ofzo. dan wordt de boel wat kleiner en heb je kans dat het wel in je venstertje past
Reageren

Regels voor berichten