Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2006, 23:10
timajax
timajax is offline
Gegevens: 4 Havo, Goede cijfers, gaat in principe over.

Doordat ze het bij mij op school zat zijn/waren met de werkhouding van 4/5 Havo hebben ze een belachelijke regeling bedacht. Wanneer je een boek of schrift vergeet, of je huiswerk niet hebt, moet je op woensdag of vrijdagmiddag 2u naar de strafmiddag. Ook bij uitgestuurd enzovoort.

Ik heb er zo mijn twijfels bij of dit wel mag met het oog op het regelement. Dit omschrijft letterlijk:

Citaat:
Er moet een verband bestaan tussen de aard van de opgelegde straf en de overtreding waarvoor deze straf wordt opgelegd. Ook moet er een redelijke verhouding bestaan tussen de zwaarte van de straf en de overtreding.
Ik zelf vind twee uur nablijven voor een keer (in mijn geval eerste keer van het jaar!) huiswerkwerk niet maken in erg in een redelijke verhouding. Iemand die bijvoorbeeld dat uur spijbelt krijgt dezelfde straf opgelegd. Of sterker, ik ken voorbeelden van mensen die een mentoruur spijbelen en daar alleen een 'waarschuwing' voor krijgen.

Bovendien vind ik die niet erg Tweede Fase-minded. Het zou meer voorbereiding moeten zijn op HBO. Volgens mij is het daar geen enkel probleem als je daar een weekje overslaat (qua werk) en je de volgende week weer bij ben, HBO'ers die dit kunnen bevestigen?

Die regeling staat overigens elke week in de 'nieuwsbrief voor leerlingen', dus moet in principe bekend zijn.

Is het zinvol om hierover te gaan klagen, en hoe kan ik dat eventueel het beste brengen? Ze zullen ongetwijfeld zeggen dat ik het van tevoren weet en ik er maar rekening mee te houden heb. Ik zal dus met erg goeie argumenten moeten komen, alle hulp is meer dan welkom!
Oud 26-04-2006, 00:06
Hulk
Hulk is offline
hmm ik vind het wel een beetje overdreven ja.. maar als ik het zo hoor denk ik dat het in de praktijk wel mee zal vallen.. hoevaak gebeurt het nu dat ze het huiswerk controleren, en als je je boeken vergeet is ook gewoon dom.

als ik jou was zou ik gewoon niet naar dat strafuur toegaan, uiteindelijk kunnen ze je toch niks maken.
Oud 26-04-2006, 00:26
Frostbite
Frostbite is offline
Het hele idee van de tweede fase is juist dat je de regels die je niet cool vindt gewoon negeert. Niet gaan dus, wat ze toch al niet van je vragen omdat je blijkbaar altijd je huiswerk maakt en je boeken meeneemt. Waarom verspil je je tijd hieraan man.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 07:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Wat betreft het HBO dat klopt jah.
Oud 26-04-2006, 07:10
timajax
timajax is offline
Citaat:
Hulk schreef op 26-04-2006 @ 01:06 :
hoevaak gebeurt het nu dat ze het huiswerk controleren,
Sommige vakken elke les...

Citaat:
Niet gaan dus, wat ze toch al niet van je vragen omdat je blijkbaar altijd je huiswerk maakt en je boeken meeneemt.
Het moment dat dat over is, komt erg snel dichterbij...
Oud 26-04-2006, 08:29
Tiño
Tiño is offline
wat betreft HBO klopt,
ookal maak je het hele jaar helemaal niets en haal je voor de tentamens voldoendes.Dan ben je nog ns goed bezig ook,volgens de docenten

Maarja, helaas heb je het er maar mee te doen zolang je nog op de HAVO zit. Ze behandelen je er als een kleuter,ik weet het.
Oud 26-04-2006, 12:36
Mori
Mori is offline
Citaat:
Tiño schreef op 26-04-2006 @ 09:29 :
wat betreft HBO klopt,
ookal maak je het hele jaar helemaal niets en haal je voor de tentamens voldoendes.Dan ben je nog ns goed bezig ook,volgens de docenten
Alleen heb je op het HBO meestal wel te maken met groepsopdrachten en je groepsgenoten stellen het minder op prijs als je afwezig bent omdat je gewoon ff geen zin hebt Maar docenten boeit het niet, het is je eigen verantwoording.
Oud 26-04-2006, 15:44
coopergirl
coopergirl is offline
Mijn zusje zit in 2 gumnasium, daar geldt ook als je een belabberde werkhouding hebt dat je een gele kaart ontvangt; docenten schrijven daarop als je je boek bent vergeten, huiswerk onaf hebt e.d. Alles wordt een week opgespaard en voor elk ding (boeken vergeten)moet je een uur nablijven op vrijdag.

Ik vind het maar overdreven.. Ze kunnen beter hen energie proberen te steken in het motiveren van leerlingen dan het genadeloos straffen.
Oud 26-04-2006, 15:48
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-04-2006 @ 16:44 :
Mijn zusje zit in 2 gumnasium
gumnasium ? daar leren ze zeker heel goed gummen....
Oud 26-04-2006, 16:06
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 26-04-2006 @ 16:48 :
gumnasium ? daar leren ze zeker heel goed gummen....
wat een typo
Oud 27-04-2006, 18:50
paco de taco
paco de taco is offline
De u zit naast de y, kan gebeuren toch.
Gewoon naar je decaan gaan en daar vertellen wat je hier nu ook zegt. Wie weet kom je er dan vanaf met een waarschuwing. Of gewoon je straf uitzitten..
Oud 29-04-2006, 14:26
Blenderhead
Blenderhead is offline
@ Tino en ikbenschipper: verschilt per HBO. Ik volg college's met een aanwezigheidsplicht van 80%.
Oud 29-04-2006, 14:57
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 29-04-2006 @ 15:26 :
@ Tino en ikbenschipper: verschilt per HBO. Ik volg college's met een aanwezigheidsplicht van 80%.
ja, die heb je ook.
op ''mijn'' 2 hogescholen tot nu toe telkens is er geweets;

-verplicht(klein deel)
-vrijwillig(grootste deel)
-80% aanwezig(kleinste deel)

maar in het algemeen , wordt er nergens gezeur over werk dat niet gemaakt is. Hooguit door medestudenten waarmee je in groepsverband werkt.
Reageren

Regels voor berichten