Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2006, 15:44
Johan77
Johan77 is offline
Ik ben van plan om te beginnen met de (post)masteropleiding accountancy aan de vrije universiteit van Amsterdam in deeltijd.
Dit omdat hier de studieduur het kortst is en de studiebelasting t.o.v. de Nivra Nijenrode opleiding iets minder is.

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaringen hebben met deze opleiding op de VU en hoe zij dit ervaren / ervaren hebben.

Reacties zie ik graag tegemoet!
Advertentie
Oud 22-03-2006, 18:30
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik volg ook een Masteropleiding Accountancy, maar dan op de UvT in Tilburg. Het is een tweejarige opleiding, bestaande uit een schakeljaar (Bachelorjaar) en het Masterjaar. Het is dus een verkorte opleiding voor HBO-doorstromers, ze stromen in bij de derdejaars WO'ers.
Wat de vakken betreft komen er vergeleken met de HEAO wel wat overlappingen in voor, er waren in het schakeljaar wel wat vakken die wat bij betreft overbodig waren (had je al op het HBO gehad), maar toch zijn sommige andere vakken ook interessanter, uitgebreider etc.
Als je verder nog wat info wilt, stel maar wat vragen en dan post ik het wel weer. Ik heb de post maar niet zo lang gemaakt, aangezien het in mijn geval niet om de VU in Amsterdam gaat, maar over de UvT in Tilburg.
Oud 22-03-2006, 18:42
Barry K
Barry K is offline
Ik ben wel geinteresseerd in een wat uitgebreider verhaal, als je dat zou willen vertellen graag.
Oud 08-04-2006, 16:01
rafael_vd_vaart
rafael_vd_vaart is offline
Ik ben ook wel geinteresserd in informatie van mensen die dit studeren. Ik ben momenteel bezig met het afronden van mijn HBO AA opleiding en ik denk er nu over om toch verder te gaan naar de RA richting. Ik zie daarin toch wat meer mogelijkheden.

Voor de UvA is het verplicht om te slagen voor een soort van wiskunde toets om toegelaten te worden, aangezien ik een havo diploma heb. Hier heb ik nu echt geen tijd voor dus die valt af.
De VU lijkt me ook erg interessant, alleen is alles in het engels heb ik begrepen en dat is niet mijn sterkste kant. Maar dat is misschien ook wel goed want als accountant zal je soms ook te maken krijgen met internationale klanten.

Nivra-nyenrode trekt me niet zo heel erg. Ik krijg zo'n kakkers-gevoel als ik daar aan denk.

Tot nu toe gaat mijn voorkeur dan uit naar de VU. Iemand meer informatie hierover of over verschillen tussen de universiteiten?
Oud 30-07-2006, 16:43
joris007
joris007 is offline
rafael, dat kakkers gevoel wil ik graag voor je wegpraten ;-).

de studenten die intern gaan op Nyenrode zijn inderdaad voor het grootste deel enorme ballen, echter, de studenten die deeltijd studeren bij Nyenrode (dan kom je dus bijna nooit in Breukelen), zijn gewone studenten die de voorkeur hebben gegeven aan Nivra Nyenrode, bijvoorbeeld omdat het op veel meer plaatsen aangeboden wordt (10 lokaties in NL, onder meer op verschillende hogescholen)...

verder is de hele opleiding gewoon in het Nederlands, wat volgens mij toch ook wel een groot voordeel is.

mocht iemand nog andere concrete vragen hebben, of op zoek zijn naar een accountantskantoor om eens een babbeltje mee te houden, dan kan je altijd contact opnemen ;-).
Oud 30-07-2006, 17:38
Verwijderd
Als de TS nog behoefte heeft aan dit topic, hoor ik het graag en open ik het.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten