Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2006, 13:33
Verwijderd
Helaas zijn niet alle boeken verkrijgbaar in zowel paperback als hardcover, maar vaak alleen in paperback. Nu heb ik dus enkele boeken die ik zo bijzonder vind dat ik bang ben dat ze beschadigen en wil ik ze graag ik hardcover. Daarnaast vind ik dat ook mooier staan in de kast.

Nu had ik al de conclusie getrokken dat de bibliotheek van paperbacks vaak hardcovers maakt. Nu vroeg ik me af of jullie een idee hebben waar je zoiets zou kunnen doen en dat het er dan uiteraard ook nog goed uitziet? Iemand ervaringen mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2006, 15:19
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maar is het dan niet zo dat bibliotheken boeken standaard in met een harde kaft geleverd krijgen? Ze worden dan nog wel extra geplastificeerd.
Oud 02-05-2006, 15:24
Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb juist wel eens met studieboeken ed dat ze zo nieuw zijn dat ze alleen in hardcover zijn verschenen?

Kun je ze dan niet gewoon bestellen?
Oud 02-05-2006, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 02-05-2006 @ 16:19 :
Maar is het dan niet zo dat bibliotheken boeken standaard in met een harde kaft geleverd krijgen? Ze worden dan nog wel extra geplastificeerd.
Ik weet niet hoe dat nu is, maar vroeger werd de paperback-kaft van het boek gehaald en op een hardcover geplakt, dat kan heel mooi. Maar ik heb geen idee of je dat ook met eigen boeken kan laten doen, vast wel, maar geen idee waar je dan moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 16:20
Verwijderd
Ik heb ooit een advertentie gezien die ook dat aanbood, ik geloof dat het een advertentie van een copyshop was. Dus misschien kun je het daar eens vragen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 18:26
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Je kan ook proberen je boeken bij de NBD te kopen, ik weet niet zeker of dat ook als particulier kan. Bij de NBD kopen namelijk scholen en bibliotheken hun boeken in, deze gaan (bijna) altijd met een hardcover over de toonbank. Scheelt ook wel geld.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 00:07
Verwijderd
Super! Dat van de copyshop en de NBD kan ik zeker even proberen.
Andere tips zijn zeker welkom!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 08:32
lukas15
lukas15 is offline
Houd ons vooral op de hoogte.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 14:41
SounD
SounD is offline
Bibliotheken krijgen alles in Hardcover aangeleverd idd.

Is het boek niet in HC verschenen dan werd vroeger de kaft losgemaakt en in stukken gesneden om er een HC van te maken. Op dikker karton plakken en plastificeren dus.

Tegenwoordig wordt er vaak een hoge resolutie scan gemaakt van de kaft van het boek en daarvan wordt voor de bibliotheken een nieuwe hardcover kaft gemaakt. Vaak zitten daarin al logo's van de bibliotheek en sisonummers gedrukt. Dit ziet er meestal natuurlijk veel beter en netter uit dan het knip en plak werkje dat ze vroeger deden.

Ik denk dat je als je niet zelf wilt knippen, plakken en opnieuw binden het beste naar zo'n copyshop kunt gaan om te kijken of ze hetzelfde kunnen doen voor de boeken die je wel in HC wilt hebben maar op die manier niet verkrijgbaar zijn.

Gelukkig koop ik vooral Engelse boeken en de meesten daarvan zijn wel in HC te krijgen. Met de andere boeken doe ik heel voorzichtig.

SounD
Oud 03-05-2006, 18:34
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
SounD schreef op 03-05-2006 @ 15:41 :

Tegenwoordig wordt er vaak een hoge resolutie scan gemaakt van de kaft van het boek en daarvan wordt voor de bibliotheken een nieuwe hardcover kaft gemaakt. Vaak zitten daarin al logo's van de bibliotheek en sisonummers gedrukt. Dit ziet er meestal natuurlijk veel beter en netter uit dan het knip en plak werkje dat ze vroeger deden.

SounD
Vooral als mijn moeder het deed, al die bobbels en zo
Oud 03-05-2006, 20:11
Myuki
Myuki is offline
Als je een dierbare paperback echt mooi wil hebben moet je naar een boekbinder gaan.
Reageren

Regels voor berichten