Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2006, 10:21
cam-boy18
cam-boy18 is offline
hey,

ff vraagje ik ga als het goed is in 2 weken bij een bedrijfje werken en die mensen zoeken iemand voor langere tijd fulltime alleen ik ga in september weer naar school toe maar ik wil daar wel part time blijfen werken .

is het mogelijk om je contract uren te verlagen ook al is je werkgever het er niet mee eens ?
wat zijn mijn rechten en wat kan ik doen om mijn uren te verlagen ?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2006, 10:36
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik geloof niet dat je rechten hebt wat dit betreft.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 16:14
cam-boy18
cam-boy18 is offline
ok maar als hij niet me uren wil verlagen en ik niet meer uren kan werken wat moet ik dan doen ontslag nemen ? of kan hij mij daarvoor ontsalaan?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 16:58
Nobucta
Nobucta is offline
Waarom nemen ze je uberhaupt aan als ze iemand voor langere tijd nodig hebben en jij maar 2 weken kan?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 17:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik begrijp hier geen zak van,

jij kan tot september, zij willen iemand voor langer,

en je zget oo kdat je maar 2 weken kan. ik snap het niet meer.

I.i.g. contract verlagen doe je in onderling overleg met je baas. Als hij het niet goed vind dan heb jij een probleem, en de reden kan ik in deze wel begrijpen. Heb je een BT contract dan verlengt hij je contract gewoon nu.
Wat wil je er nu mee bereiken?
Oud 03-05-2006, 18:00
cam-boy18
cam-boy18 is offline
sorry voor de verwarring maar ik bedoelde dat ik over 2 weken ga beginnen en als ik een contract tekenen hij er van uit gaat dat ik voor langere tijd er zal blijven werken ,maar ik ga in september weer naar school en dan kan ik allleen maar wat minder werken daarom
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 18:30
Lente
Lente is offline
Citaat:
cam-boy18 schreef op 03-05-2006 @ 19:00 :
sorry voor de verwarring maar ik bedoelde dat ik over 2 weken ga beginnen en als ik een contract tekenen hij er van uit gaat dat ik voor langere tijd er zal blijven werken ,maar ik ga in september weer naar school en dan kan ik allleen maar wat minder werken daarom
dan kun je zeggen dat je vanaf september parttime wil komen werken, loop je wel het risico dat ze iemand anders gaan zoeken die wel voor langere tijd kan werken.
of je tekent dat contract en dan vraag je, afhankelijk van de opzegtermijn, dat je in september parttime wil komen werken. kan zijn dat dat kan, of je bent je werk kwijt en die mensen niet echt blij.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 19:14
Saycheese
Saycheese is offline
Dit soort dingen kun je beter vantevoren overleggen. Niet pas melden nadat je je contract hebt getekend, zeker niet als die baas in de veronderstelling is dat je voor langere tijd kan komen werken. Dat geeft alleen maar gezeik. Je toekomstige baas is vast wel een redelijk persoon en je moet over dit soort zaken altijd kunnen praten (als hij je dan maar een contract geeft totdat je naar school gaat, so be it). Maar als ik jouw baas was zou ik me knap genaaid voelen als een net aangenomen werknemer, van wie ik verwacht dat hij voor langere tijd komt werken, ineens vertelt dat hij per september parttime wil werken.
Oud 03-05-2006, 21:38
cam-boy18
cam-boy18 is offline
ach hoe hij zich zal voelen geef ik eerlijk gezegd weinig om ik heb geld nodig en met dat werk verdien ik 2x zoveel als dat ik normaal zou verdienenen en ik laat hem een maand van te voren weten ivm contract uren dat ik 1 of 2 en dat ze maar een partimer erbij moeten aanemen en mijn uren verlagen wil hij dat niet dan neem ik wel ontslag
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 09:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
cam-boy18 schreef op 03-05-2006 @ 22:38 :
ach hoe hij zich zal voelen geef ik eerlijk gezegd weinig om ik heb geld nodig en met dat werk verdien ik 2x zoveel als dat ik normaal zou verdienenen en ik laat hem een maand van te voren weten ivm contract uren dat ik 1 of 2 en dat ze maar een partimer erbij moeten aanemen en mijn uren verlagen wil hij dat niet dan neem ik wel ontslag
Ga je dat ook zo tegen hem zeggen? Dan geef ik je weinig kans.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 15:35
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
Lekkere instelling heb je.... Staat ook goed op je CV.... Zou dit bedrijf er maar niet op vermelden want achteraf zullen ze niet zo positief zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 17:13
ikbenschipper1
Citaat:
Sommige bedrijven willen zo min mogelijk personeel aannemen omdat dit de kosten per medewerker enorm doet stijgen. Misshien wil die daarom wel een full-timer over nagedacht ?
Oud 04-05-2006, 17:16
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 04-05-2006 @ 18:13 :
Sommige bedrijven willen zo min mogelijk personeel aannemen omdat dit de kosten per medewerker enorm doet stijgen. Misshien wil die daarom wel een full-timer over nagedacht ?
Volgens mij denkt deze jongen niet na, gezien zijn eerdere reacties.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 18:23
cam-boy18
cam-boy18 is offline
Citaat:
starslayer schreef op 04-05-2006 @ 18:16 :
Volgens mij denkt deze jongen niet na, gezien zijn eerdere reacties.
volgens mij moet deze sjarrel gewoon zijn bek houden aangezien ik niet om dat soort dingen en ethiek

IK VRAAG OM WAT MIJN RECHTEN ZIJN EN WAT IK KAN DOEN ...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 18:28
ikbenschipper1
Citaat:
cam-boy18 schreef op 04-05-2006 @ 19:23 :
volgens mij moet deze sjarrel gewoon zijn bek houden aangezien ik niet om dat soort dingen en ethiek

1. rechten heb je wat dat betreft niet
Dus je kan niks doen.
Doei en vaarwel. Ik zou iemand als jou niet eens aannemen maar jah om dat soort dingen vraag je niet dus ik WOEF WOEF ben al weg
Oud 04-05-2006, 18:38
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
cam-boy18 schreef op 04-05-2006 @ 19:23 :

Je kan niets doen.

Je tekent een full-time contract, normaal gesproken met een opzegtermijn van 1 maand.

Eind juli moet je met je baas gaan praten over het omzetten van je full-time contract naar part-time.

Je werkgever mag/kan dit weigeren. Op dat moment heb je maar 1 optie dat is full-time blijven werken of je contract beeindigen.

Doe je dit niet dan pleeg je contract breuk en kan je werkgever jurisische stappen nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten