Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2006, 09:10
Doodle!
Doodle! is offline
Hey iedereen, ik zit met een probleem.

ruim een jaar, anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met sporten. Simpelweg om gewicht te lozen, want ik was véél te dik (97 kilo) op m'n 15/16é. Alles goed en wel, ging er keihard voor. Maar mij werd aangeraden om alleen Cardio te gaan doen. Begrijpelijk natuurlijk voor een jongen van die leeftijd.

Nu ben ik dus in een maand of 3, 4. Ongeveer 22 kilo kwijtgeraakt. Niet alleen door sporten maar de combo met goed eten, etc, zorgde er voor dat alles er af vloog. Nu zit ik echter wel met een probleem;

Toen ik eenmaal dat bereikt had, zat ik met overtollig huid, en een hangende buik. Niet meer door overgewicht of noem maar op, maar omdat ik gewoon geen spieren had in m'n boven lichaam die dat supporten. Best klote, want 't ziet er niet uit Ik kan me ergere dingen voor stellen, en onder een shirtje zie je 't bijna niet. Maar toch.

Toen ben ik dus een paar weken geleden weer begonnen bij dezelfde sportschool ('t is de enige bij ons in die buurt die niet verwacht dat je een jaar vooruit betaald.) Maar laten we 't zo zeggen. Na die 3 weken wist ik weer precies waarom ik er weg was.
De hele sfeer, het hele gedoe er om heen. Het trok me gewoon niet meer. Ik had het daar wel gezien.

Nu vraag ik dus aan jullie;

Wat kunnen jullie me aan raden, voor iemand die de sportschool totaal niks meer vind. Om als sport / Activiteit (of wat dan ook, al is het nordic walking..:x ) te gaan doen voor het hele lichaam (en dan toch echt vooral Buik, borst en rug spieren).
Tijd heb ik ook niet ál te veel, maar laat dat er maar even buiten

Laatst gewijzigd op 02-05-2006 om 09:12.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 09:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je spieren wilt kweken zou je kunnen gaan zwemmen, daar kreeg ik best spieren van, zeker in mijn benen en armen. Je valt daar alleen niet echt van af. Dus ik weet niet of je dat ook nog wil?
Oud 02-05-2006, 09:16
Doodle!
Doodle! is offline
Afvallen is geen top priority ofzo voor me Zit op goed gewicht en ben best tevreden.
Oud 02-05-2006, 09:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dan zou je wel kunnen gaan zwemmen, daarbij gebruik je heel veel spieren (geloof dat het de sport is waarbij je de meeste spieren gebruikt) en dan kans op blessures is klein

Moet je het natuurlijk ook wel leuk vinden.
Oud 02-05-2006, 09:19
Doodle!
Doodle! is offline
Ik vind zwemmen heerlijk, ook baantjes trekken. Maar durfde het tot ik afgevallen was nooit Nu heb ik er schijt aan. Bedankt! Nog meer suggesties?
Oud 02-05-2006, 23:27
Roos
Roos is offline
Misschien een andere sportschool, als er nog 1 in de buurt zit?
Oud 03-05-2006, 10:44
Verwijderd
Zoals al genoemd: zwemmen
de ideale sport en je valt er wel degelijk van af (ook al las ik dat het niet echt jouw prioriteit meer was) Het probleem van losse huid ken ik zelf helaas maar al te goed. Daaris vrij weinig aan te doen behalve lief zijn voor je huid, dus goed insmeren en zorgen dat onder andere daardoor de elasticiteit weer terug komt. Verder helpt veel water drinken ook.

Andere sporten die je zou kunnen doen:
Klimmen
Roeien
Spinning
Poweryoga

heel veel succes ermee en goed van je dat je zoveel bent afgevallen!!!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 14:13
Antubis
Antubis is offline
Ik zit op volleyball, en als je lang en vaak genoeg speelt dan train je op den duur je bovenarmen en onderarmen, je bovenbenen en kuiten. En ligt aan de trainer of je buikspieroefeningen en opdrukken doet, mijn team doet het wel 2x per week. Mja.. voor je rugspieren, misschien dat het aanvallen wel wat werkt. Het duurt alleen lang voordat je je techniek onder controle hebt.
Oud 03-05-2006, 14:36
Verwijderd
Spinning is typisch een cardio-sport (op de beenspieren na) en met teamsporten, zoals volleybal, duurt spieren kweken wel erg lang.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 14:44
Antubis
Antubis is offline
Tjup.. maar t staat ook al in t antwoord
Oud 04-05-2006, 11:54
Sandur
Sandur is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-05-2006 @ 10:17 :
Dan zou je wel kunnen gaan zwemmen, daarbij gebruik je heel veel spieren (geloof dat het de sport is waarbij je de meeste spieren gebruikt) en dan kans op blessures is klein

Moet je het natuurlijk ook wel leuk vinden.
boksen gebruik je meeste spieren.

Het beste kan je een teamsport gaan doen..
- krijg je conditie
- meeste sporten moet je ook "krachttraining" of "conditietraining" hier krijg je ook spieren van
- sommige verenigingen hebben zelfs een kleine sport(school) met krachtoefeningen
- je leert leuke mensen kennen

Gewoon eerst een lesje meekijken, kan overal wel.. en ja is vast gratis (we blijven nederlanders =d)

suc6 !
Oud 08-05-2006, 10:53
Doodle!
Doodle! is offline
Weet je wat 't is met team sporten? Dan moet je weer wedstrijden en dergelijke gaan spelen En dan kom je weer met trainingen en wedstrijden precies op tijdstippen die mij dan weer niet uit komen bijvoorbeeld, waar ik bij een individuele sport dan weer gewoon m'n eigen schema kan indelen.
Oud 08-05-2006, 16:16
Rioto
Citaat:
Doodle! schreef op 02-05-2006 @ 10:10 :
Na die 3 weken wist ik weer precies waarom ik er weg was.
De hele sfeer, het hele gedoe er om heen. Het trok me gewoon niet meer. Ik had het daar wel gezien.

gaat het om het sporten of om gezellig te doen op de sportschool? niet zeiken maar gewoon gaan
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 07:57
barbara.inc
barbara.inc is offline
boksen, en anders kickboksen, ontzettend goed voor je conditie en je spieropbouw.
Oud 09-05-2006, 11:08
RoB!N
RoB!N is offline
kanoen roeien ,zwemmen zijn toch wel de spiersporten
Heb er 2 van gedaan en was toen de tijd wel een stuk sterker geworden incl spieren. Tijdje niet gedaan en zit nu bij een sportschool en het groeit goed.

Maar als je het echt goed wil doen zou ik na de sportschool gaan. Eitwitten nemen en voeding aanpassen gezien je al aan dieeten gewend bent. Snap echt niet waarom jouw sportschool je alleen cardio hebt laten doen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten