Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2006, 11:57
Roxy
Roxy is offline
Ja ik weet dat deze vraag vaak gesteld word, maar alle hulp is handig toch Hij is vooral bedoelt voor op vakantie, en mijn vakantie houdt in lange treinreizen en geen idee of en wanneer ik een pc tegenkom.

Dus mijn wensenpakket is:
* Minstens 6 GB, maar voorkeur gaat naar iets van 8 of 10 ofzo
* Tot 200 euro
* Op te laden via netstroom
* Lange batterijduur of batterij vervangbaar (en dan moeten losse natuurlijk niet al te duur zijn)
* Ik moet het ding kunnen gebruiken als externe opslag van foto's. Het liefst wil ik ze erop kunnen zetten zonder tussenkomst van een pc, maar weet niet of dat mogelijk is. Ze op de mp3speler bekijken is een pluspunt, maar boeit me eigenlijk niet zo veel.

Design is voor mij echt van ondergeschikt belang. En ik ben ook geen audiofiel, dus voor een beetje meer geluidskwaliteit zal ik geen 50 euro extra lappen. Wel moet het een beetje een degelijk ding zijn wat niet constant vastloopt of niet tegen een schokje kan.

Volgens kieskeurig voldoet deze Creative Zen MicroPhoto (8 GB) het meest aan mijn eisen. Nou de vraag is dit wat of heeft iemand goede alternatieven die ook aan mijn wensen voldoen?
Oud 23-04-2006, 14:42
]{ing
]{ing is offline
Vooral de iriver h10 is betaalbaar (214 euro met 20GB) en heeft verwisselbare accu's. Helaas geen USB on the go, maar er zijn maar enkele spelers die dat hebben (bijv iriver h3x0 serie die niet meer gemaakt wordt..). Denk dat je beter een grotere flashcard voor je camera koopt dan voor foto's een mp3 speler aan te schaffen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 15:14
Hydrogen
Hydrogen is offline
Ik zou zeggen: Ga eens keertje langs de mediamarkt (als het een optie is). Daar hebben ze veel keus. Genoeg spelers tot 200 euro.
Oud 23-04-2006, 16:46
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
]{ing schreef op 23-04-2006 @ 15:42 :
Vooral de iriver h10 is betaalbaar (214 euro met 20GB) en heeft verwisselbare accu's. Helaas geen USB on the go, maar er zijn maar enkele spelers die dat hebben (bijv iriver h3x0 serie die niet meer gemaakt wordt..). Denk dat je beter een grotere flashcard voor je camera koopt dan voor foto's een mp3 speler aan te schaffen.
wat is usb on the go?
Oud 23-04-2006, 16:53
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
1 van de weinige nadelen van mijn ipod is dat je de bass niet echt kunt veranderen in sterkte.
Oud 23-04-2006, 20:38
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Roxy schreef op 23-04-2006 @ 17:46 :
wat is usb on the go?
Die functie waarmee je foto's op je mp3 speler weg kunt schrijven zonder pc.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 20:46
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
]{ing schreef op 23-04-2006 @ 21:38 :
Die functie waarmee je foto's op je mp3 speler weg kunt schrijven zonder pc.
en weet je misschien behalve die iriver die niet meer gemaakt word, nog anderen die dit wel hebben?
Oud 23-04-2006, 21:22
JCG
JCG is offline
Creative Zen Touch is nu voor iets van 190 euro te koop bij dixons. Maar misschien is de 20 GB opslag ruimte een beetje overkil voor je.
Oud 23-04-2006, 21:43
Roxy
Roxy is offline
Nee hoor, niks mis met veel gb's. Maar ik noemde hier deze lagere aantallen omdat ik liefst niet te veel geld kwijt ben en ik er vanuit ging dat minder gb's ook minder duur was. Dat klinkt wel mooi, maar heb een beetjd de indruk dat dat een verouderd model is? Bedoel dat nieuwere modellen misschien qua software wat stabieler zijn? Of is dat een verkeerd beeld wat ik heb?
Oud 24-04-2006, 10:45
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Roxy schreef op 23-04-2006 @ 21:46 :
en weet je misschien behalve die iriver die niet meer gemaakt word, nog anderen die dit wel hebben?
Ik weet wel dat ze er zijn maar niet welke merken/modellen..

Ik ben eens gaan zoeken op mp3player.de (goedkope shop met veel modellen) en daar staat wel nog de iriver h320 als leverbaar. http://www.mp3-player.de/artikel.php?ArtNr=1854

Deze heeft de USB on the go functie, je kunt er een cardreader aan koppelen en foto's wegschrijven. Ik heb zelf deze speler en de functie werkt redelijk (omdat: werkt niet met alle cardreaders en USB pendrives). Het is zeker niet de meest compacte of moderne speler, maar wel een met de meeste mogelijkheden.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 10:47
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Roxy schreef op 23-04-2006 @ 22:43 :
Nee hoor, niks mis met veel gb's. Maar ik noemde hier deze lagere aantallen omdat ik liefst niet te veel geld kwijt ben en ik er vanuit ging dat minder gb's ook minder duur was. Dat klinkt wel mooi, maar heb een beetjd de indruk dat dat een verouderd model is? Bedoel dat nieuwere modellen misschien qua software wat stabieler zijn? Of is dat een verkeerd beeld wat ik heb?
Stabieler zal het niet zijn maar wel gebruiksvriendelijker. De zen touch is duidelijk een budget model, maar kan voldoen als je niet al teveel eisen stelt.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 09:40
Roxy
Roxy is offline
Ah die duitse h320 is dan misschien toch nog wel een optie, ik was al een beetje aan het ebayen om eer eentje te vinden omdat hij toch wel ideaal lijkt. Jammer dat ik met dit soort dingen me altijd voorneem om een supergoedkoop simpel iets te nemen en dan toch beetje bij beetje mn wensen verander en toch een duur ding koop. En daantje hoe lang doet de batterij van jouw 320 het, want ik zag dat hij dus niet vervangbaar is?
Oud 25-04-2006, 10:18
]{ing
]{ing is offline
Het is wel lastig om echt te bepalen hoe lang de accu meegaat, volgens iriver zelf 16 uur maar dat haal je volgens mij nooit. Ik denk dat het in de praktijk op zo'n 12 uur aankomt. Na 2 jaar dagelijks gebruik en opladen haal ik wel wat minder, een schatting zou dan rond 7 a 8 uur zijn. Het hangt er ook van af hoeveel je skipt, hoelang de schermverlichting aan staat etc.

Je kunt trouwens ook de accu opladen terwijl je geen stopcontact of pc in de buurt hebt, namelijk met een batterijhouder. Die kreeg ik bij mn h320, maar is ook los te koop/kan je ook zelf maken met wat onderdelen van een electronica zaak. Hier staat ie nog online; http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=2&id=301

Ik ga zelf nog een nieuwe accu inbouwen, ik moet alleen nog even uitzoeken welk type accu erin past. In principe is de accu dus niet verwisselbaar, maar met een beetje moeite vervang je die alsnog zelf.

Ik heb nog wel een paar goede tips voor je mocht je een h320 kopen;

- Wil je geheugenkaarten/usb sticks erop dumpen moeten die ondersteund worden, dit is vaak niet zo. Daarom moet je een geschikte cardreader of camera hebben, de h320 pakt bijvoorbeeld geen Canon toestellen als bron maar wel Nikon, Fuji etc. Hiervan staan lijstjes oa op www.misticriver.net en gathering.tweakers.net

- De standaard software scrollt niet zo snel door de lijsten heen als bijv de ipod dat doet, daarom is de rockbox firmware aan te raden; http://www.rockbox.org/

- De europese firmware van iriver heeft een volume limiet, wil je dat de speler harder gaat moet je de koreaanse versie erop zetten.

Tenslotte heb ik nog een afstandsbediening over, die mag je voor niks van me hebben aangezien ik em nooit gebruik.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 10:28
Roxy
Roxy is offline
Je bent geweldig Dat batterijending zal ik er zeker bij aanschaffen als het hem word. Lijkt me wel superhandig. Hoewel onze langste treinreizen +- 12 uur zijn en ik daarvan toch wel wat zal slapen hoop ik. Wel super jammer van dat Canon trouwens, want ik heb net een nieuwe canon aangeschaft en dat gaat dus niet werken . Kun je wel de speler op een pc aansluiten en dus op die manier de fotos erop gooien, zonder dat op de pc de bijhorende software zit?
Oud 25-04-2006, 10:47
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Roxy schreef op 25-04-2006 @ 11:28 :
Je bent geweldig Dat batterijending zal ik er zeker bij aanschaffen als het hem word. Lijkt me wel superhandig. Hoewel onze langste treinreizen +- 12 uur zijn en ik daarvan toch wel wat zal slapen hoop ik. Wel super jammer van dat Canon trouwens, want ik heb net een nieuwe canon aangeschaft en dat gaat dus niet werken . Kun je wel de speler op een pc aansluiten en dus op die manier de fotos erop gooien, zonder dat op de pc de bijhorende software zit?
Ik maak zelf ook vaak gebruik van die batterijhouder, komt vaak ook voor dat ik gewoon vergeet de adapter mee te nemen

Een pc herkent em als externe schijf, heb je geen software voor nodig (wel nodig bij windows 95 en eerste versies van 98). Maar je kunt ook een compatible cardreader aansluiten op de speler en gewoon de kaart uit een Canon toestel inlezen zonder pc.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 10:54
Roxy
Roxy is offline
oh ja dat bestaat ook nog, ik ben niet zo modern hoor. en is het heel onverstandig om zo'n ding tweedehands te kopen? Want als ik Ebay zie ik dingen zo voor 170 gaan ofzo, scheelt toch bijna 100 euro met die duitse shop..
Oud 25-04-2006, 10:59
]{ing
]{ing is offline
Denk niet dat het onverstandig is alleen is het lastig om na te gaan in welke staat de harddrive is. Dat is namelijk wat vaak het eerste stuk gaat, een keer goed laten vallen en hij is beschadigd. Soms werkt het dan nog wel maar een deel van de schijf blijft dan hangen als je er data op zet, dat kan pas bijv bij 16 gig zijn en dan kom je er dus niet meteen achter (sowieso lastig om garantie te claimen bij 2e hands spullen).

Het is echt een gok die je waagt, hangt ook een beetje af in hoeverre de verkoper te vertrouwen is.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 11:09
Roxy
Roxy is offline
Misschien is de h10 20 gig ook wel leuk. Die is maar 183 en hebben ze ook nog in vrolijke kleurtjes Ze zouden minder van die mp3spelers moeten hebben, dat zou het makkelijker maken
Oud 25-04-2006, 11:13
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Roxy schreef op 25-04-2006 @ 12:09 :
Misschien is de h10 20 gig ook wel leuk. Die is maar 183 en hebben ze ook nog in vrolijke kleurtjes Ze zouden minder van die mp3spelers moeten hebben, dat zou het makkelijker maken

Als je meer foto's wilt maken kan je toch ook een extra geheugenkaart kopen?
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 11:25
Roxy
Roxy is offline
ja ik had alleen in mn hoofd dat die dingen heel erg duur waren, maar die zijn ook aardig in prijs gezakt de afgelopen jaren.. dus eigenlijk gaat het me voornamelijk om de muziek, maar ik ben nooit zo goed in het nemen van beslissingen maar de h10 klinkt toch wel erg aantrekkelijk. Als ik specificaties vergelijk zie ik ook weinig schokkende verschillen terwijl het prijsverschil toch wel aantrekkelijk is. Kun je dat ding ook opladen met dat batterijengeval?
Oud 25-04-2006, 20:15
]{ing
]{ing is offline
H10 mist wel wat functionaliteit (geloof line input, lcd remote, .ogg support en nog wat dingen.. aan de andere kant heb je die vast niet nodig). En de batterijhouder van de H3x0 past niet, opladen gaat alleen via de adapter of een usb poort. Er is ook geen verwisselbare accu helaas (de H10 met 6GB heeft dit wel maar die is weer duurder, omdat die kleine 0.8'' schijven soms duurder zijn dan de 20GB 1.8'' exemplaren)

Er zijn wel nog universele usb laders, die een usb aansluiting bieden zonder functionaliteit andere dan het leveren van voedingsspanning:
http://shop.store.yahoo.com/semsons-...aexwiusbp.html
Deze staan vast ook wel ergens op ebay in een of andere vorm.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 15:04
Roxy
Roxy is offline
die 320 is nu ook van de duitse site af dus denk dat ie nou officieel niet meer te krijgen is, dus als het salaris binnen is zal het wel een h10 worden, tenzij ik weer nog eens een keer van gedachte verander
Oud 02-05-2006, 15:12
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
]{ing schreef op 25-04-2006 @ 21:15 :
H10 mist wel wat functionaliteit (geloof line input, lcd remote, .ogg support en nog wat dingen.. aan de andere kant heb je die vast niet nodig). En de batterijhouder van de H3x0 past niet, opladen gaat alleen via de adapter of een usb poort. Er is ook geen verwisselbare accu helaas (de H10 met 6GB heeft dit wel maar die is weer duurder, omdat die kleine 0.8'' schijven soms duurder zijn dan de 20GB 1.8'' exemplaren)

Er zijn wel nog universele usb laders, die een usb aansluiting bieden zonder functionaliteit andere dan het leveren van voedingsspanning:
http://shop.store.yahoo.com/semsons-...aexwiusbp.html
Deze staan vast ook wel ergens op ebay in een of andere vorm.
Ik krijg op mijn h320 ook geen .ogg hoor
maar dat ligt vast aan mij
Oud 02-05-2006, 19:02
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 02-05-2006 @ 16:12 :
Ik krijg op mijn h320 ook geen .ogg hoor
maar dat ligt vast aan mij
Heb je een nieuwe(re) firmware erop gezet? Bij mij werkt het iig wel.. (nu nog steeds v1.28 korean)
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:03
Roxy
Roxy is offline
ikhebbijnaeenh320gekochttweedehands
Oud 05-05-2006, 07:14
Roxy
Roxy is offline
Ik heb sinds gister een h320 in mn bezig, maar ik moet nog uitvogelen hoe het werkt
Oud 07-05-2006, 20:46
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
]{ing schreef op 02-05-2006 @ 20:02 :
Heb je een nieuwe(re) firmware erop gezet? Bij mij werkt het iig wel.. (nu nog steeds v1.28 korean)
ja, ik weet eigenlijk nog steeds niet hoe dat hele ding werkt..
Reageren

Regels voor berichten