Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2006, 20:49
Verwijderd
ik open even een nieuw topic omdat ik wat comments tips e.d. wil op dit werk en deze manier van werken.

ik zat de laatste tijd een beetje in een 'artist-block', ik wilde veel maar er kwam niets uit echt klote, t kwam waarschijnlijk omdat ik een beetje richting iets nieuws wilde, (Voor een sample van mijn 'oude' werk check t simple art topic. of zoek op mijn ge-opende topics hier) deze meer schilderachtige-stijl heb ik al vaker willen doen, maar t lukte me nooit echt, nu heb ik dus zoiets gemaakt, ben er zelf erg tevrede over, maar ik zou er erg graag nog wat crits op hebben, en dan niet echt over het beeld (als in kleur compositie e.d.) maar over de techniek, aangezien ik hier niet echt tutorials over heb kunnen vinden, heb ik maar veel naar andere werken gekeken en wat nagedaan.
maar goed:

painter IX ong. 2 uur
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2006, 21:39
Verwijderd
Ik vind het wel gaaf.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 22:00
Charly Brown
Charly Brown is offline
Ik vind die ogen niet zo.. Die maken het hele gezicht meteen zo angstaanjagend. Maar ik weet natuurlijk niet of dat de bedoeling is? Voor de rest vind ik zijn mond niet zo goed afgewerkt.

Maar voor de rest ziet ie er prima uit . Zeker voor 2 uur werk.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 16:14
Boebsie
Boebsie is offline
Zkers cool
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 16:52
Sketch
Sketch is offline
Ik vind de manier waarop je z'n jas ed hebt gedaan wel gaaf, maar in het gezicht zouden een paar wat scherpere lijnen niet misstaan. Het is nu allemaal nog wat blurry.

Bij z'n mond en ogen bijvoorbeeld zou je een wat sterkere schaduwlijn kunnen doen.

Ik zie nu dat er een blauwgroen ding bij z'n nek zit. Dat is een strikje of zo? het ziet er iig vreemd uit. De kleur past ook niet bij de rest.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 21:08
brinta
brinta is offline
De lichtval klopt niet. Bvb: als er rechts tegen zijn neus licht valt, kan het niet ook aan de linkerkant van z'n hoofd vallen.

Rond de ogen lijkt de donkerste kleur te zitten (zwart?) Zorg dat die donkere kleur op alle donkerste plekken zit (zoals onder zijn kin, schaduwen van de jaskraag), anders lijken de ogen 'erop' geplakt, het wordt geen eenheid.

Bekijk nog eens goed op foto's etc hoe licht valt op een gezicht, zoals het er nu uitziet blijft het allemaal erg vlak en niet-kloppend.

Ik vind het schilderachtige vooral leuk op het overhemd, dat ziet er mooi kwast-achtig uit.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 18:17
Verwijderd
thanks allemaal voor de comments

ja ik ben hier dus met een nieuwe stijl aan t experimenteren, ik ben nu weer bezig met een ander werk, en let nu veel meer op de lichtval e.d.
en ben erg met effectieve duidelijk lijnen bezig
dus bedankt allemaal!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 20:45
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik vind zijn haar net een pannenkoek, jammer . Maar dat strikje vind ik dan juist wel weer mooi. En je techniek ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten