Vorig jaar heb ik een zelfmoordpoging gedaan en daar een nachtje voor in het ziekenhuis gelegen (nooit verteld op dit forum overigens). Het kwam omdat ik erg depri. was.
Een aantal maanden daarvoor liep ik weg van huis omdat ik paniekerig was en het gevoel had dat ik het nergens kon vinden, niet thuis, niet bij mijn vriend, dus wilde ik het ergens ver weg zoeken. Ben uiteindelijk naar mijn tante gedaan (op 2 zo'n 2 uur bij ons vandaan gok ik).
Beide keren waren mijn ouders ontzettend geschrokken en heel erg boos op me. Ik heb ze verschrikkelijk gekwetst. Ook met jarenlange depressies daarbij, slecht eten,automutilatie etc. heb ik ze veel pijn gedaan. Elke keer als ze weer iets ontdekten waarmee ik mezelf kapot probeerde te maken dan zag ik gewoon hoe hun hart brak zo ongeveer. Ik heb ze zoooo veel pijn gedaan. En op hun na ook mijn vriend, vriendinnen, zus + vriend, tante en de rest van mijn omgeving.
Het gaat nu redelijk met me (=veel ups maar net iets meer downs) maar wat me voortdurend achtervolgd is dat schuldgevoel. Ik sta niet sterk genoeg in mijn schoenen om te zeggen dat ik nooit meer bovengenoemde dingen zal doen, maar op dit moment voel ik me zo ontzettend schuldig over wat ik gedaan heb. Ik sta er mee op en ga er mee naar bed zo'n beetje. Als ik iets fout doe (hoe klein ook) raak ik heel zwaar overstuur, onophoudelijke huilbuien met hyperventilatie. Wat ik gedaan heb doet me zoveel pijn, het spijt me zo

en het ergste van dat soort dingen is, je kunt het niet terug draaien.
Met mijn ouders erover praten kan ik absoluut niet. Ik kan me niet meer verantwoorden voor het leven dat ik vorig jaar leefde, omdat mijn leven er in mijn ogen nu zo anders uit ziet. Ik kan zelf ook niet meer verklaren waarom ik deed wat ik toen deed. Bovendien ben ik bang dat oude wonden weer opengehaald worden en dat ik alleen maar weer heel diep in de put terecht kom als ik er met mijn ouders over ga praten.
Wat moet ik nou met dat schuldgevoel?