Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2006, 10:24
Purgatori
Purgatori is offline
Lo,

Is het aan te raden om WinXP Pro 64bit te installereren? Volgesmij is het vrijwel alleen de snelheid die erop vooruit gaat, grafisch valt het allemaal wel mee, wat denken jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-05-2006, 10:41
M@rco
M@rco is offline
Nee. Sneller is het vrijwel niet, en de driversupport is nog altijd bijzonder slecht. Zal ook wel niet veel beter meer worden, aangezien Vista eraan zit te komen. Windows XP x64 is meer een soort tussendoortje.
Oud 03-05-2006, 12:23
CrazY G
CrazY G is offline
ondersteunt vista 64bit?
Oud 03-05-2006, 12:56
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik heb er ook niets dan slechte verhalen over gehoord.
Oud 03-05-2006, 12:56
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
CrazY G schreef op 03-05-2006 @ 13:23 :
ondersteunt vista 64bit?
Ja.
Oud 03-05-2006, 14:41
Bruut
Bruut is offline
Bijna niets ondersteund het nog.. Zoals manuzhai zegt hele slechte driver support!

Mn zwager had het geinstalleerd en het ging helemaal mis, ik kan het je afraden
Oud 03-05-2006, 17:07
Purgatori
Purgatori is offline
Ok, niet installen dus Thanks! Misschien als iemand het leuk vind ff wat dingetjes langs elkaar zette van de verschille van 32 en 64 bit en wat eigelijk allemaal redelijk matig is.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 17:09
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
je kan gewoon fedora ofzo 64 bits draaien
maar ach, zo vee verschil is er nou ook weer niet
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 15:04
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 03-05-2006 @ 18:09 :
je kan gewoon fedora ofzo 64 bits draaien
maar ach, zo vee verschil is er nou ook weer niet
Het lijkt me toch dat als je een x64 proc hebt (bijvoorbeeld AMD64 +3500)dat het op zn minst wat uit maakt (ze zijn toch niet voor niets duurder?)
Oud 04-05-2006, 17:06
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 04-05-2006 @ 16:04 :
Het lijkt me toch dat als je een x64 proc hebt (bijvoorbeeld AMD64 +3500)dat het op zn minst wat uit maakt (ze zijn toch niet voor niets duurder?)
Ze zijn ook sneller op 32-bit modus

Ontopic: Ik draai al best een tijdje geheel probleemloos WinXP Pro x64 en het bevalt prima. Vooral met encoding en decoding merk ik een significant verschil
Oud 04-05-2006, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 03-05-2006 @ 11:24 :
Lo,

Is het aan te raden om WinXP Pro 64bit te installereren? Volgesmij is het vrijwel alleen de snelheid die erop vooruit gaat, grafisch valt het allemaal wel mee, wat denken jullie?
En hoe denk jij dat 'de snelheid' er beter van wordt? Als de applicaties die je draait geen 64-bit zijn heb je er nog steeds geen fluit aan. En op dit moment is er nog maar een beperkt aantal applicaties voor WinXP x64 te krijgen.

Ik heb het zelf een tijdje geprobeerd, en ik ben uiteindelijk weer overgestapt naar gewoon XP omdat ik de applicatiesupport toch te mager vond; er is eigenlijk niet eens een goede virusscanner te krijgen voor XP x64.

Verder merk je in de snelheid dus ook echt geen fluit verschil. Staar je niet blind op die extra bitjes; Atari had acht jaar geleden met de Jaguar ook al een 64-bitcomputer, maar was die nou echt zo snel?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 18:32
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 04-05-2006 @ 16:04 :
Dat 64-bit is een leuke verkooptechniek, maar de echte reden dat Ahlon 64 zoveel sneller was, is de geintegreerde geheugencontroller en HyperTransport. Daar betaal je voornamelijk voor.
Oud 09-05-2006, 14:11
niekdejong
niekdejong is offline
Er is ook een probleem met branden, in nederland gelden de volgende regels.

Branden voor eigen gebruik mag! Branden en verkopen aan anderen mag niet en officieel mag je MP3-tjes die je met copyrights download, mag je maar 24 uur op je pc hebben staan. Maar het lijkt mij een beetje moeilijk hoe ze daar achter komen.

(Tip voor illigale downloaders, ga niet naar de site van bigweb.nl het schijnt dat je pc word gescand ofsow.. (weetr niej cker))
Oud 09-05-2006, 14:16
M@rco
M@rco is offline
Haha.
Oud 09-05-2006, 18:49
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
niekdejong schreef op 09-05-2006 @ 15:11 :
Er is ook een probleem met branden, in nederland gelden de volgende regels.

Branden voor eigen gebruik mag! Branden en verkopen aan anderen mag niet en officieel mag je MP3-tjes die je met copyrights download, mag je maar 24 uur op je pc hebben staan. Maar het lijkt mij een beetje moeilijk hoe ze daar achter komen.

(Tip voor illigale downloaders, ga niet naar de site van bigweb.nl het schijnt dat je pc word gescand ofsow.. (weetr niej cker))
volgensmij heb jij dit topic en deze doorelkaar gehaald
edit: ik heb mijn reply hierop maar even in het goeie topic gezet

Laatst gewijzigd op 09-05-2006 om 18:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten