Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2006, 21:08
Meadow
Meadow is offline
Een tijdje terug begon ik met Stargate kijken. Dat zijn afleveringen in Avi formaat, van ongeveer 80 MB per aflevering. Eerst keek in ze in gewoon “klein scherm” in medieplayer, met alle controles enzo zichtbaar. Daarna ben ik hem gaan fullscreenen. Het probleem nu is, dat als ik een aflevering opstart, hij in dat kleine venster een formaat film geeft zoals in het begin voordat ik ging fullscreenen, maar niet resised. Dus wat ik krijg is ongeveer een kwart van het beeld. De procenten van de grootte veranderen helpt niet. Ik krijg alleen een groter of kleiner deel van de fullscreen grootte. Het eena laatste seizoen, zijn rmvbtjes van 60 MB per stuk, daar is niets aan de hand. Het laatste seizoen echter, zijn rmvbtjes van 170MB per aflevering. Als ik deze start, en op full screen zet, is het meest linkse kwart van het beeld zwart, en zie ik horizontaal ongeveer 2/3 van het gehele beeld. Zo ook met films, op fullscreen resised hij niet, en ik zie dus maar een klein stukje. Help!

Het enige wat ik kan bedenken, maar dat klinkt me niet logisch in de oren, is dat dit komt omdat ik een videokaart te leen heb tot ik mijn nieuwe krijg, waarvoor ik voor deze korte periode even geen drivers heb geinstalleerd... Deze videokaart is nogal oud, hij draait alleen dingen als avis, geen dvd. 't Is ws niet releveant, maar je weet nooit.
Oud 11-05-2006, 11:34
Elite!
Elite! is offline
Dat zou kunnen want videokaarten werken pas optimaal als de drivers voor de videokaart geinstalleerd staan. Dus het zou kunnen.

De vraag is toen hij nog wel die 80mb filmpje normaal afspeelde, was dit met je eigen videokaart of dat ding dat je nu te leen hebt.
Oud 11-05-2006, 15:12
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
The Dosh schreef op 11-05-2006 @ 11:34 :
Dat zou kunnen want videokaarten werken pas optimaal als de drivers voor de videokaart geinstalleerd staan. Dus het zou kunnen.

De vraag is toen hij nog wel die 80mb filmpje normaal afspeelde, was dit met je eigen videokaart of dat ding dat je nu te leen hebt.
Met beide videokaarten speelt hij het filmpje goed af. Het verschil is dat ik met mijn oude, goede videokaart nooit op fullscreen heb gespeeld. Dit ben ik pas gaan doen met de geleende.

Als dit inderdaad zo is, dan is het een kwestie van een paar weken wachten op mijn kickass fresh card, en dat is goed te doen.
Oud 11-05-2006, 15:53
Elite!
Elite! is offline
Je kan proberen of hij het weer doet als je het opnieuw instaleert en aan te bevelen is als het werkt de instalatie bestand ergens in een map te stoppen.
Oud 11-05-2006, 17:04
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
The Dosh schreef op 11-05-2006 @ 15:53 :
Je kan proberen of hij het weer doet als je het opnieuw instaleert en aan te bevelen is als het werkt de instalatie bestand ergens in een map te stoppen.
Ik heb 'm gisteren niet alleen opnieuw geïnstalleerd, maar ook geupdate, makes no diffrence.
Reageren

Regels voor berichten