|
Een tijdje terug begon ik met Stargate kijken. Dat zijn afleveringen in Avi formaat, van ongeveer 80 MB per aflevering. Eerst keek in ze in gewoon “klein scherm” in medieplayer, met alle controles enzo zichtbaar. Daarna ben ik hem gaan fullscreenen. Het probleem nu is, dat als ik een aflevering opstart, hij in dat kleine venster een formaat film geeft zoals in het begin voordat ik ging fullscreenen, maar niet resised. Dus wat ik krijg is ongeveer een kwart van het beeld. De procenten van de grootte veranderen helpt niet. Ik krijg alleen een groter of kleiner deel van de fullscreen grootte. Het eena laatste seizoen, zijn rmvbtjes van 60 MB per stuk, daar is niets aan de hand. Het laatste seizoen echter, zijn rmvbtjes van 170MB per aflevering. Als ik deze start, en op full screen zet, is het meest linkse kwart van het beeld zwart, en zie ik horizontaal ongeveer 2/3 van het gehele beeld. Zo ook met films, op fullscreen resised hij niet, en ik zie dus maar een klein stukje. Help!
Het enige wat ik kan bedenken, maar dat klinkt me niet logisch in de oren, is dat dit komt omdat ik een videokaart te leen heb tot ik mijn nieuwe krijg, waarvoor ik voor deze korte periode even geen drivers heb geinstalleerd... Deze videokaart is nogal oud, hij draait alleen dingen als avis, geen dvd. 't Is ws niet releveant, maar je weet nooit.