Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2006, 12:08
Verwijderd
Sake, heerlijk, zalig, geweldig goedje. Ik ben er helemaal verslingerd aan. (Dat is misschien niet het goede woord als je het over drank hebt, maar ik drink het graag als ik een keer een borrel pak)
Momenteel heb ik niets te klagen, ik zit in Japan en kan het dus gemakkelijk en relatief goedkoop krijgen.

Maar waar haal je het in Nederland? Ik heb al een aantal slijterijen geprobeerd, maar als ze het al hadden, dan was het bijvoorbeeld sake uit Californie. En sake uit Californie, dat is net zoiets als een kogelbiefstuk uit de Mac.

En datzelfde geldt voor Shochu, ook een Japanse drank. Sterker dan sake en lang niet zo geweldig, maar toch erg goed.

Dus sake en shochu; waar, wie weet het, wie helpt me?

Laatst gewijzigd op 28-04-2006 om 12:10.
Advertentie
Oud 28-04-2006, 12:15
Verwijderd
Waar woon je in Nederland ongeveer? In Amsterdam kan je genoeg Japanse winkels vinden.
Oud 28-04-2006, 12:26
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik ken iemand die het ook graag drinkt en die bestelt het altijd. Ooit had hij een slijter die het verkocht, maar die had later alleen nog maar Amerikaanse sake. Met Google kan ik wel een paar plekken vinden waar je het kunt bestellen.
Oud 28-04-2006, 12:27
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Snees schreef op 28-04-2006 @ 13:15 :
Waar woon je in Nederland ongeveer? In Amsterdam kan je genoeg Japanse winkels vinden.
Ja, maar veel mogen het volgens mij niet verkopen.
Oud 28-04-2006, 13:09
Verwijderd
Fukusume (of iets wat daar op lijkt) ik geloof ik een redelijk merk, en verkopen ze gewoon bij de slijter.
Oud 28-04-2006, 13:21
Verwijderd
Een beetje een grote slijter heeft wel goede sake, geloof ik.
Oud 29-04-2006, 06:27
Verwijderd
Ik woon in Middelburg, en dat is niet bepaald succesvol als je speciale dingen wilt hebben.
Ik zal eens wat grote steden langshoppen of ik het daar kan vinden.
Oud 29-04-2006, 10:46
Mestkever
Mestkever is offline
Misschien kan je bij een chinees of japans restaurant naar binnen stappen en vragen of je het adres mag waar hun die sake kopen.
Oud 29-04-2006, 10:49
Verwijderd
neem gewoon een voorraad mee uit japan
Oud 29-04-2006, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Mestkever schreef op 29-04-2006 @ 19:46 :
Misschien kan je bij een chinees of japans restaurant naar binnen stappen en vragen of je het adres mag waar hun die sake kopen.
Goeie!
Nu nog een Japans restaurant hier in de buurt vinden.

Citaat:
koekjes schreef op 29-04-2006 @ 19:49 :
neem gewoon een voorraad mee uit japan
Hoelang denk je dat die meegaat? Dah..
Oud 15-05-2006, 20:14
Simon.Sake
Simon.Sake is offline
Zonder reclame voor mij alleen te maken, bestellen via de site http://www.sake.nl wil je of kun niet bestellen, kun je in ieder geval alle informatie over Sake vinden.
Winkels; Rotterdam Pannekoekstraat.
Amsterdam; Meidi Ya, Sheilla, Dank en Yama food.
Shochu alleen bij Yama food zover ik weet.
Oud 17-10-2006, 14:57
-Ruben_V-
-Ruben_V- is offline
zoel gewoon een toko op(oostere winkel)
zullen ze het vast wel hebben
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten