Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
aan u allen: Dank voor de reacties. Lees ook eens mijn eerdere posts.
||
Citaat:
||
Citaat:
Over cliché, alles is al eens gezegd, maar niet op elke manier. Daarbij is iets pas cliché als het relatief vaak zo wordt gezegd. etc, bla. Spelen met taal en andersom kan natuurlijk niet als je direct opschrijft wat er in je opkomt en er verder niets of weinig aan verandert. En ik denk niet dat er op dit forum veel deskundigen zijn wat betreft poëzie. En rijmwoordenboeken zijn geweldig handig soms. ![]() Het eerste gedicht lijkt trouwens op de beschrijving van sneeuwwitje uit de gelijknamige disneyclassic |
![]() |
||
Citaat:
De tweede strofe met de vasthoudendheid van een pitbull gerijmd past goed bij het thema. De eerste zin had je misschien iets kunnen verkorten of een variatie op het thema kunnen nemen, want pas in de vierde zin komt het 'ik blijf bij je' goed over. Hagel en nagel zijn iets te geforceerd, maar dat hoeft niet perse te veranderen, door het ritme van de twee zinnen wat te breken heb je al minder tenenkrommend dichtwerk. De derde strofre is wel de zwaktste, hoewel de twee laatste zinnen weer erg sterk uit de verf komen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|