Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2006, 15:25
Anoniem
Dinsdag 9 mei in het jaar 2006, een memorabele dag.

Toen ondergetekende die ochtend uit bed stapte hing er al iets in de lucht (een grote brandende zon misschien). Ik was al helder genoeg om me de dresscode voor de meeting te herinneren (streepjes zijn zoooo de toekomst!) en helemaal tiptop verliet ik om 9 uur het huis (dat wil zeggen dat ik dus eigenlijk 2 uur gespijbeld had, maar dat had een zeer geldige reden, namelijk dat ik de vorige nacht pas om 2 uur 's nachts thuis kwam van Belle&Sebastian te Paradiso).

Maar goed laten we vooral niet afdwalen, eerst ging ik naar school. Het beloofde een saaie, slaperige, lange dag te worden met veel zeurende leraren. Maar toen ik aankwam in Nijmegen had ik gelijk 2 uur uitval, waarin ik naar de Waalkade ging om alvast de buurt te verkennen voor later die middag.

*hier zijn dus nog een aantal uurtjes met gezeur van leraren die niets, maar dan ook niets te maken hebben met de meeting. Ik zal ze jullie besparen*

Tadaa we zijn aangekomen bij het tijdstip 15.30, waarin ik vliegensvlug van de dependance van school vloog naar de Vereeniging, waar de DoPmeeting zou plaatsvinden. Ik verwachtte massa's gillende mensen en veel sentimenteel gedoe, maar in de plaats daarvan zag ik een jongen met zijn rug naar mij toe tegen het hek aan staan. Ik overwoog nog even om hem te laten schrikken, maar dat zou niet zo'n goede indruk maken dacht ik. Dus moedig liep ik er op af (oké oké, mijn hart bonkte van de zenuwen).

Wat ik dáár zag was een streepjesjongen, en hij leek zó ontzettend op Hugh Grant dat ik begon te gillen en me voor zijn voeten wierp en om een handtekening smeekte. Hm vooruit, dat is niet waar maar het zou best leuk geweest zijn. Hij moest wel David zijn, dus pff nouja nog meer zenuwen en hoi! En toen ging ie praten.

Ik had eigenlijk beloofd dat ik hem niet meer zou plagen met zijn accent, maarggggggoed die ggggg van hem vond ik zo grappig. Ik vond het totaal niet op Nijmeegs of Eindhovens lijken, maar meer op Limburgs. Daar liep ik dan, richting Waalkade, met een Hugh Grant look-a-like, en we leken net twee uit de gevangenis ontsnapte streepjesboeven!

Bij de Waalkade gingen we zitten (eerst nog geroddeld over de afwezige DoPpers, schande schande!) en toen kwamen de verhalen. We hadden het onder andere over mijn toneelstuk en mijn enge waargebeurde monoloog erin, en hij vertelde stoer over zijn ervaringen met zwervers in treinen en in Parijs. Er liep ook de hele tijd een enge vriend van David rond met een hond, die ons bespioneerde. Toen kwam een cruciaal punt in de hele meeting, namelijk de sproeten-tegen-gedicht-uitwisseling. Dit verliep gelukkig vlekkeloos. We hebben nog een soort duikeend bekeken (het moest een aalscholver zijn dacht ik) en op een gegeven moment was het tijd voor mij om weer terug naar het station te gaan.

Toen kwamen de dreigementen. Dat ik namelijk slap zou zijn, en hem niet in de Waalkade zou kunnen gooien. Maar dat vond ik onzin, ik heb namelijk met sportdag aan karate en schermen gedaan, dus ik zei dat ik zeker sterker was en hem in de Waal zou smijten. Dit liep dusdanig uit de hand dat er nog een volgende afspraak zal komen, waarin ik hém bewijs wie er nou even de baas is.

Bij het station aangekomen gingen we mensen kijken, en toen moest ik naar mijn trein. David bleef heel schattig staan zwaaien, en toen de trein wegreed met bestemming Den Bosch las ik snel het zeer speciale gedichtje, en de vrouw naast mij probeerde ook mee te lezen, waar natuurlijk geen sprake van was.

Nu zijn we aan het eind gekomen van wat een zeer leuke dag was, en we nemen het jullie niet kwalijk dat jullie er niet waren, want met zijn tweeën was het ook gezellig, lekker puh!!

Nelleke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2006, 15:38
vidaaa
vidaaa is offline
Mijn korte verslagje:

Voor iedereen die dinsdag niet kon komen is hier dan eindelijk ook mijn verslag van de Waalkade-DoP-meeting 2006!! De meeting vond deze keer in Nijmegen plaats, en dus niet in een vaag gehucht als Zaltbommel of in de deprimerende huiskamer van xineof. Reden genoeg om te komen zou je denken, maar van alle DoPpers kwamen er uiteindelijk maar twee opdagen: Zepp (Nelleke) en vidaaa (David). Hieruit blijkt wel weer wie de trouwste en leukste Doppers zijn, maar daar zullen we het nu niet over hebben.

Het meetingpoint (hahahaha) was midden in Nijmegen, voor concertgebouw De Vereeniging rond half 4. Het was een superzonnige dag en dus had David zijn luchtigste streepjesshirt aangetrokken, en na een paar minuten wachten kwam Nelleke ook stiekem het hoekje om gelopen en kon de echte meeting beginnen. Het was heel spannend.

Toen bleek dat er echt geen andere DoPper meer zou komen en het toch al heel gezellig was zonder andere DoPpers, besloten Nelleke en David maar richting de Waalkade te gaan.

Op de Waalkade (dat is de kade van de Waal) aangekomen wist Nelleke precies de weg omdat ze er een tijdje gewoond had, en dus gingen we vlak aan het water zitten en het was er heeeel fijn. Eerst gingen de verhalen nog over broertjes en zusjes en andere Doppers, maar even later kwamen de echt leuke onderwerpen aan bod. Sproeten bijvoorbeeld. Nelleke had veeeel te veel sproeten en ze was op het idee gekomen om een paar sproeten te ruilen voor een gedichtje van David. En zo gebeurde het (helaas bleken het een dag later nepsproeten te zijn die stiekem wegliepen maar op het moment zelf leken het net echte te zijn).

Wat er toen volgde komt neer op lange gesprekken over gedetailleerde dingen die we beter maar niet kunnen posten voordat Yannick er weer over begint te roddelen.

Na ongeveer 1,5 uur werd het tijd om naar het station te gaan want op het station was een bankje vrij en de hele tijd aan de Waal zitten is wel leuk maar ook een beetje cliché. Onderweg naar het station kwamen we nog tientallen klasgenoten van Nelleke tegen die allemaal heel mysterieus lachten en gelukkig snel doorliepen en toen het station steeds dichterbij kwam sloeg de verdrietigheid toe. Hoe moest dit verdergaan en waar bleven alle andere Dopvriendjes toch? Het was een groot mysterie.

Op het station stond de sneltrein naar Den Bosch meteen klaar maar een vervallen dichtbevolkte stoptrein is altijd fijner om mee te treinen dus werd de meeting nog met 10 minuten verlengd. Nelleke en David waren allebei heel verdrietig dat het bijna voorbij was.

Toen de trein bijna wegreed sprong Nelleke er dan toch maar net op tijd in, nadat er nog enkele tranen werden uitgewisseld. David zwaaide nog met een weemoedige blik in zijn ogen en toen de trein uit het zicht verdween slenterde hij terug naar zijn fiets (die niet gejat was terwijl hij niet op slot stond YES).

Helaas werden er geen foto's gemaakt, maar jullie kunnen je vast wel iets voorstellen bij deze superleuke meeting
Oud 11-05-2006, 15:51
marrel
marrel is offline
was er een meeting klinkt gezellig

iig vraagje he, hoelaat waaren jullie op het station van Nijmegen? Miss heb ik jullie gezien
Oud 11-05-2006, 15:52
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik wist niet eens dát er een meeting was. Maar het was wel tof zie ik .
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 15:54
Porcelain
Porcelain is offline
Niemand wist dat
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 15:55
Sketch
Sketch is offline
Ik heb zo de indruk dat het ook niet jullie bedoeling was dat er naast jullie nog anderen zouden komen

Oh en, roddelen gebeurt toch wel. Het is beter dat je alles zelf vertelt, anders moeten wij allemaal dingen gaan verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 15:59
marrel
marrel is offline
naja in dat geval, een groepje van 3 mensen zal me niet opgevallen zijn
Oud 11-05-2006, 16:00
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
marrel schreef op 11-05-2006 @ 16:59 :
naja in dat geval, een groepje van 3 mensen zal me niet opgevallen zijn
2 mensen. Het was een date, zie je.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 16:40
Halogeen
Halogeen is offline
oh ik word altijd zó sentimenteel van dit soort dingen. wat een schitterend verslag. ik moest een traantje wegpinken. en, mijn oprechte excuses voor het niet aanwezig zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 16:43
marrel
marrel is offline
Citaat:
Sketch schreef op 11-05-2006 @ 17:00 :
2 mensen. Het was een date, zie je.
mja nou ik ben hier ook niet ingeburgerd maar goed 2
Oud 11-05-2006, 16:48
Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Wat is de liefde toch snoezig!

Ik zie het al helemaal voor mij, twee jonge mensen in de bloei van hun leven in hun franse streepjesshirtjes (ik vind streepjesshirtjes altijd heel frans-ig, vandaar).

Oui oui, c'est magnifiek
Oud 11-05-2006, 18:33
Verwijderd
Oeh wat schattig
Met citaat reageren
Oud 11-05-2006, 18:44
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Hihi, zo'n vermoeden had ik al bij het lezen van dit verslag maar men deed zo verontwaardigd over het afwezig zijn van DoP, dat ik er iets van moest zeggen .

Hihi, dat is schattig zeg .
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 14:57
Anoniem
Hoor je dat David, wij worden schattig gevonden! En dat voor twee ontsnapte streepjesboeven

Maar wij zijn idd de leukste en trouwste DoPpers
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 15:03
CSN
CSN is offline
Omg ben jij naar Belle & Sebastian geweest
Oud 12-05-2006, 15:49
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
CSN schreef op 12-05-2006 @ 16:03 :
Omg ben jij naar Belle & Sebastian geweest
Je moet zeggen dat ze schattig zijn .

Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 17:19
vidaaa
vidaaa is offline
Citaat:
Zepp schreef op 12-05-2006 @ 15:57 :
Hoor je dat David, wij worden schattig gevonden! En dat voor twee ontsnapte streepjesboeven
Komt vast omdat je zo'n schattigggg accentje hebt
Oud 12-05-2006, 17:46
Verwijderd
idd cute
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten