Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2006, 16:21
Allochthony
Allochthony is offline
Of whatever, ben gisteren weer begonnen, het is al zo lang dat ik dit speelde en ik wou hem nu ook echt helemaal doorspelen...

Maar damn, wat is dit spel moeilijk, ik verpest het de hele tijd, in het begin als je geen armor hebt en je in een schot dood bent dan, ik win met moeite of helemaal niet....

In mijn laatste poging had ik Heavy Plasma en toen werd het al iets makkelijker, maar toch ging ik nog game over....

Iemand wat algemene tips om een goede start te maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2006, 17:23
Verwijderd
Dat spel is echt zo belachelijk geniaal.

Goed. Algemene tips.

Aan het begin van iedere combat missie moet je saven. Als het dan goed misgaat, kun je altijd herkansen. Het is ook wel slim om aan het begin van iedere maand te saven, zodat je de maand overnieuw kan spelen als je veel sponoren verliest.

Als je nog niet tof genoeg bent of je hebt even te weinig mannetjes om alle UFO's die op je afgeslingerd worden te clearen, probeer ze dan boven de zee neer te halen. Je vindt geen artifacts en je mannetjes krijgen geen training, maar de UFO is wel weg en dat vinden sponsoren leuk.

Loop met je mannetjes altijd in groepen van twee of drie. Meestal ziet de eerste aan het einde van zijn Time Units opeens een alien en kan hij maar één keer schieten. De anderen kunnen hem dan meestal helpen.

Je moet ook altijd genoeg Time Units overlaten zodat ze tijdens de beurt van de aliens een snapshot kunnen doen. Het is ook handig om ze voor je End of Turn doet allemaal te laten knielen, omdat ze dan een minder groot doel zijn. Ergens achter schuilen is nog beter.

Ga zo snel mogelijk lasers onderzoeken en probeer de Laser Rifle te krijgen. Ze zijn minder sterk dan Heavy Plasma, maar sterk genoeg. Het grote voordeel is dat ze geen ammo en geen Elerium-115 kosten. Veel reasearchers is dus belangrijk.

Als je geld tekort hebt, moet je je engineers Laser Cannons laten maken. Die zijn, productiekosten en verkoopprijs bekeken, het meest luceratief van alles wat je kunt maken. Vergeet ook niet om af en toe een vrachtwagen vol met alienlijken te verkopen. Je hebt er immers maar één nodig om te onderzoeken en bovendien zijn dat soort onderzoeken voor de lol en niet nodig voor het spel.

Begin ook snel genoeg met het bouwen van living quarters en een laboraty. Zeker in het begin is research echt heel belangrijk.

Ik heb nog veel meer tips, dus schroom niet te vragen. Ooit had ik een zestig pagina's tellende strategy guide over dit spel. Echt geniaal.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 18:18
Allochthony
Allochthony is offline
Ah bedankt, ik zal het zo nog een keer proberen!

Voor de liefhebbers kun je op Fileplanet de volledige versie van het 1e deel downloaden, geupgrade naar de Gold versie, waardoor hij werkt onder Windows 2000/XP.

http://www.fileplanet.com/151115/150...e-Gold-Edition

Legaal natuurlijk .
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 21:32
Verwijderd
Wat ook wel handig is om te weten; in sommige versies kon je vrolijk een moeilijksheidsgraad kiezen, maar zodra je je spel later weer laadde, was de moeilijkheid standaard weer op de middelste gezet. Maar dat hebben ze in de gold versie vast wel gefixed.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 23:29
Onorthodox
Onorthodox is offline
Op mijn resolutie(1680:1050) is het niet echt fijn spelen
Knipperend beeld waar je gestoord van word

Lang leve een "normaal" beeldscherm.
Alleen is nu het beeld van het spel groter dan mijn scherm. Kan ik nog niet spelen

Laatst gewijzigd op 07-05-2006 om 23:44.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 23:32
Verwijderd
k ga 'm zo ook eens downloaden.. heb er wel van gehoord, en volgens mij ook wel eens gespeeld, het ziet er allemaal iig errug bekend uit..

altijd leuk zulke games
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 01:15
Carn
Carn is offline
save reload save reload etc etc je komt er wel. Machtig spel; speel het nog regelmatig.

+ verder wat LUH zegt; ik probeer mn soldiers altijd te laten bukken met de laatste paar TUs, is de hit-kans nèt iets kleiner.
Oud 09-05-2006, 16:23
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 07-05-2006 @ 19:18 :
Ah bedankt, ik zal het zo nog een keer proberen!

Voor de liefhebbers kun je op Fileplanet de volledige versie van het 1e deel downloaden, geupgrade naar de Gold versie, waardoor hij werkt onder Windows 2000/XP.

http://www.fileplanet.com/151115/150...e-Gold-Edition

Legaal natuurlijk .
Oh! Thanks! Ik heb een tijdje terug nog een keer geprobeerd de originele versie aan de praat te krijgen, maar dat wou voor geen meter. Geniaal spel! Ik ga ook weer eens aan de slag.

Edit: meh, fileplanet zuigt, trek 'em wel van Emule...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2006, 13:55
Todo
Todo is offline
de game is verslavend. zeker als je laser rifle's hebt. dan gaat het wat sneller.

later in de game hadden mijn mannen meestal een plasma rifle en laser pistol met wat grenaten en zo'n stoer vliegpak. ze waren echt ruig en schoten meestal raak.
dit spel is echt het spelen waard
Oud 12-05-2006, 14:57
Chimera
Chimera is offline
Helaas knalde 'ie er opeens uit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten