Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2006, 15:27
Jolt
Jolt is offline
En hoe poets jij je auto?

Nou vandaag eventjes gewaxed, wat een kut werk, de volgende keer laat ik het gewoon doen door iemand anders. Pfff.

Of ik gooi hem door de was straat.
Oud 18-04-2006, 15:47
Pierreke
Pierreke is offline
Gewoon afspuiten op het benzinestation. Eerst voorspoelen daarna de zeep erop spuiten...goed afspuiten.. daarna nog een laagje wax eroverheenspuitend. Ik doe hem nooit door de wasstraat omdat je daar volgens mij krassen van krijgt en het resultaat minder is.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 15:55
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
af en toe ben ik in een gekke bui en was ik mn auto zelf (en dan zet ik 'm ook in de was) maar ik ben daar eerlijk gezegd ook gewoon niet zo handig in.
daarnaast vind ik het eerst leuk, maar als ik eenmaal bezig ben vind ik het kutwerk.

dus meestal gaat de auto door de wasstraat. zo erg slecht is dat volgens mij niet voor je auto; als je met de hand wast veroorzaak je ook krassen. Daarnaast, de wasstraat spoelt de onderkant ook goed schoon, wel handig bij een roestgevoelige alfa.

leswagens gaan 1 of 2x per maand door de wasstraat. (abbonement).

mn ma dr suzuki gaat 1x per jaar of zo door de wasstraat. dat ding rijdt zo weinig, echt vies wordt-ie niet, behalve van regen e.d.
Oud 18-04-2006, 16:00
coopergirl
coopergirl is offline
zo af en toe rijd ik 'm door de wastraat met het duurste "diamant" + supervelgen programma a 13,50 bij de Bas autowas \o/

Zelf ben ik er te lui en zo voor, dan krijg ik net als de buurman een streperige auto
Oud 18-04-2006, 16:27
Tiño
Tiño is offline
Heb hem na wintersport eenmaal door de wasstraat gereden,maar daarna had k allemaal krassen en strepen.

Verder gewoon met de hand, heb autowas wash en shine , en voor daarna ook nog wax. Dan glimt ie weer helemaal mooi.
Oud 18-04-2006, 16:39
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Tiño schreef op 18-04-2006 @ 17:27 :
Heb hem na wintersport eenmaal door de wasstraat gereden,maar daarna had k allemaal krassen en strepen.

Verder gewoon met de hand, heb autowas wash en shine , en voor daarna ook nog wax. Dan glimt ie weer helemaal mooi.
dan heb je een kut was straat (nee, niet letterlijk lezen... ARGH).

zo'n wasstraat met lappen ipv borstels schijnt wat dat betreft beter te zijn.

ff aanvulling op mijn post : af en toe mag de buurjongen t ook wel doen van mij, tegen vergoeding uiteraard.
Oud 18-04-2006, 17:12
Verwijderd
Ik was mn auto niet zo vaak. Hij is altijd meteen weer vies. Nou ja, vaak
Ik heb laatst bij een benzinestation met zo'n zelfwasgebeuren mijn auto gewassen. Dat je dus die verschillende stappen hebt enzo. Nou, dat werkt dus niet. M'n auto was nog steeds viezig en ik vond het maar irritant. Volgende keer rijd ik m dus gewoon door de wasstraat. Een stuk simpeler en het wordt een stuk schoner Ik ben te lui om het zelf te doen trouwens
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 18:02
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Hoeveel kost dat nou, de wasstraat?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 18:32
janpeter
janpeter is offline
7,50 hiero voor een volledig programma.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 20:20
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
DrunkenMagician schreef op 18-04-2006 @ 19:02 :
bij een dure betaal ik 13,50 voor waslaag, supervelgen geen borstels maar flappen blablablaat. Bij een goedkope, minder gepimpte wasstraat hier betaal ik zo'n 8 euro voor volledig programma (met borstels).
Oud 18-04-2006, 22:51
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
DrunkenMagician schreef op 18-04-2006 @ 19:02 :
bij ''mijn'' tankstation tussen de 4,50 voor basis tot 12,50 voor alles superdeluxe.

Gewoon wassen kost dus een paar losse euros.

@ mightymarcel.

Ja, mijn wasstraat had dus borstels,ik vond het er al vervelend uit zien, die harde harige borstels bij mijn lak die nog redelijk tot zeer goed is voor een ruim 13jaar oude wagen. En inderdaad, er zitten een paar flinke krasjes in.

Iemand tips voor anti krassenspul ?
Oud 18-04-2006, 22:53
Tom
Tom is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 18-04-2006 @ 16:47 :
Gewoon afspuiten op het benzinestation. Eerst voorspoelen daarna de zeep erop spuiten...goed afspuiten.. daarna nog een laagje wax eroverheenspuitend. Ik doe hem nooit door de wasstraat omdat je daar volgens mij krassen van krijgt en het resultaat minder is.
Precies, zo doe ik het ook. Ik doe m'n velgen met de hand schoonmaken, gelijk daarna naar zo'n wasbox de rest van de auto even schoonspuiten. Ik ben dan een euro of 3 kwijt en de auto is weer schoon.
Beste is om dat gewoon regelmatig te doen, elke week even afspoelen en je auto blijft prima schoon, het vuil wat er na een week opzit is in die gevallen ook zo eraf. Inclusief velgen kost het een half uurtje van m'n tijd.

Snap die mensen niet die er een hele dag aan besteden en alles met de hand doen. Na een week zit er alweer vuil op, en hoe langer je het laat zitten hoe lastiger het schoon te krijgen is.
Interieur blijft bij mij ook clean, wekelijks even 50 cent (niet die rapbedoeling ) bij de pomp in zo'n zuiger en even over je stoelen/matten en het is weer klaar.
Oud 18-04-2006, 23:36
Verwijderd
Gewoon niet en dat is te zien.
Áls ik em al poets dan is dat in de wasbox, met zo ongeveer alle programma's (behalve de draaiborsteldinges) en handmatig schoonmaken.
Dan staat er iig niet meer "HALLO!" op de voorkant en "Ik was rood" op de achterkant
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 01:49
le Y
le Y is offline
niet

roest en deuken was je er toch niet af
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 07:51
Pierreke
Pierreke is offline
Bovenstaand verhaal is met de auto van mn vader. Want ik was m'n eigen auto zelden..dan gaat hij helaas te snel roesten..ben overigens bang dat ik er stukken afspuit met een te harde straal...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 10:38
Timmert
Timmert is offline
Leuk topic!

Ik was mn auto zo goed als wekelijks. Soms met de hand, soms in een wasbox, al ben ik daar niet echt fan van, en soms gaat ie door een goede textielwasstraat. Uitzuigen en de ramen schoonmaken is elke week ook vaste prik, maar zoveel kwaad kan dat niet als je 1000km in de week rijdt.

Eens per maand pak ik het wat uitgebreider aan, dan was ik hem, maak de bumpers/strips weer zwart, banden idem, interieur wordt helemaal gesopt etc

Een keer per 3 maanden poets ik hem, met de producten van Meguiar's. Duur spul, maar absoluut goed
Nou heb ik nog een vrij makkelijke kleur, maar binnenkort zal ik een zwarte auto hebben, dus dan wordt het helemaal elke week poetsen..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 10:49
Rachel
Rachel is offline
Ik was mijn auto bijna nooit eigenlijk. Of naja, ik heb hem 1x in de wasstraat gedaan, maar hij ziet er nooit zo vuil uit. Het was zelfs zo mooi dat afgelopen donderdag een lerares tegen mij zo "zozo, jij hebt jou auto gister gewassen zeker" en gister zei mijn nicht het ook al.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 11:16
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 18-04-2006 @ 21:20 :
bij een dure betaal ik 13,50 voor waslaag, supervelgen geen borstels maar flappen blablablaat. Bij een goedkope, minder gepimpte wasstraat hier betaal ik zo'n 8 euro voor volledig programma (met borstels).
Dat is best wel duur, ga is naar de Esso bij de ijsselhallen. Die is heel goedkoop voor een super groot programma!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 14:36
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Dukko schreef op 19-04-2006 @ 12:16 :
Dat is best wel duur, ga is naar de Esso bij de ijsselhallen. Die is heel goedkoop voor een super groot programma!
Die ken ik wel, goede tip ga 'm morgen direct testen er zit allemaal vogelp00p op m'n auto Bas autowas is wel super duur, maar het in de auto kunnen zitten tijdens het wassen is dan ook grapsig
Oud 19-04-2006, 16:19
Jolt
Jolt is offline

Dat heb ik nog nooit gedaan, ik moet gewoon nog een keer waxen, en dan verkoop ik hem hopelijk!
Oud 21-04-2006, 00:11
Poor Leno
Poor Leno is offline
1. We pakken de waterslang, zetten de kraan open, sproeien de auto nat.

2. We pakken de waterslang en spuiten de wielkasten uit, zodat al het vuil hier weg is. Tevens pakken we de onderkant van de auto mee, zover dat mogelijk is.

3. We vullen drie emmers met warm water + Valma Wash and Shine.

4. We pakken een speciale doek (geen spons) en gaan de auto van boven naar beneden instoppen.

5. Na het insoppen spoelen we de auto na met een emmer warm water en een klein beetje spiritus.

6. We drogen de auto met een zeem. Weer van boven naar beneden.

7. We maken de velgen schoon met een speciale borstel en velgenreiniger.

8. We spoelen de velgen af.

9. We rijden een rondje met de auto, zetten daarna alle deuren open om eventueel vocht te baas te blijven.

10. Auto schoon, garage in.

* Eventueel voorzien van Speedwax, TurtleWax
Oud 21-04-2006, 14:58
Verwijderd
mn mama brengt hem altijd naar een schoonmaak bedrijf want ze wil m niet in de wasstraat doen omdat ze bang is dat ie beschadigd
Met citaat reageren
Oud 21-04-2006, 15:56
Verwijderd
Vandaag mn auto door de wasstraat gedaan Had een bonnetje gekregen van 2,50 korting bij Blinq op programma nr 1. Als ik hier lees over 13,50 vind ik die 9,80 ofzo die t normaal is (nr 1) wel meevallen
Hij is iig weer lekker schoon
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 16:54
Q
Q is offline
Emmertje water en een soppie Waxen doe ik trouwens met zo'n machine, met de hand is het echt vreselijk werk.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 19:53
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
beetje water eerst voor het grove vuil, daarna een shampoo en een velgen reiniger. daarna nog een keer alles erafspuiten en dan drogen (geen vlekken) vervolgens ga ik dan alle chroomaccenten behandelen (grille, TDI teken etc)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2006, 15:58
Jolt
Jolt is offline
Vandaag eens de bekleding gestoomd, ziet er nu weer strak uit van binnen.
Oud 20-06-2006, 16:21
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Wasstraat is echt bagger, daar wordt je lak echt niet beter van... het haalt alleen oppervlakkig vuil weg...

Als je echt goed je auto wilt poetsen moet je het volgende doen
(tenminste, it works for me):
1. Was je auto gewoon met normaal autowasmiddel (gewoon goedkope troep van de Action ofzo) zodat het groffe vuil eraf is.

2. Maak je auto grondig schoon met TurtleWax Cleaner (verkrijgbaar bij Halfords). Dit kost echt veel tijd om al het vuil weg te poetsen!!

3. Breng een laag Dulon I over je auto aan.

4. Breng een laag Dulon II over je auto aan.

Je moet gewoon de instructies volgen die op de verpakking staan. Werkt echt perfect en je krijgt de lak van je auto weer in nieuwstaat (het glanst weer heel goed). Ik heb zelf een rode auto die er qua kleur niet echt slecht uit zag, maar toen ik dat Dulon aanbracht kreeg je weer echt die dieprode kleur en glans terug. Echt ongelooflijk hoe dat spul werkt! Absoluut een aanrader!!
Oud 20-06-2006, 18:33
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Tiño schreef op 18-04-2006 @ 23:51 :
Iemand tips voor anti krassenspul ?
Bij mijn scooter gebruikte ik altijd dit spul:

Scratch remover van Valma.

Waar ik het toen gekocht heb weet ik niet meer, maar erg duur was het niet.
Het werkt echt super
Alleen de kras mag niet helemaal door de lak heen zijn, dan werkt het niet meer, dan zul je een lakstiftje moeten kopen
Het werkt trouwens het beste op wat lichtere kleuren...
Oud 20-06-2006, 18:43
Jolt
Jolt is offline
Heb nog nooit van Dulon gehoord?
Wat is dat precies?

En moet je hetzelfde gebruiken als wax?

Owja weet iemand hoe ik geoxideerde velgen schoon krijg?
Oud 20-06-2006, 21:04
Verwijderd
Nog even een probleem bij mij.

Mijn vriendin woont best wel leuk buitenaf, het enige nadeel is dat ik elke keer een zandpad van 200 meter af moet crossen om daadwerkelijk bij het huis aan te komen, en vervolgens weer 200 meter terug.

Bij mij helpt het dus niet echt om de auto normaal schoon te maken, want na een paar dagen istie weer smerig!

Weet iemand een goed middel hiervoor? Het moet tenminste goed stof kunnen afstoten.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 21:25
Jolt
Jolt is offline
rustig rijden, verhogen

Ik denk niet dat je het met een middeltje tegen kan gaan.
Oud 21-06-2006, 08:40
Verwijderd
Juist.

Dan ga ik vandaag maar eens even markplaatsen naar een 2e hands hummertje ofzo
Met citaat reageren
Oud 21-06-2006, 10:52
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Jolt schreef op 20-06-2006 @ 19:43 :
Heb nog nooit van Dulon gehoord?
Wat is dat precies?

En moet je hetzelfde gebruiken als wax?

Owja weet iemand hoe ik geoxideerde velgen schoon krijg?

Dit dus. Ik heb het via een groothandel (familiebedrijf van ons) gekregen en volgens mij wordt het door professionele poetsbedrijven gebruikt. Waar je het precies kan kopen weet ik niet (ja, bij onze groothandels dus )

Maar je brengt dus eerst Dulon I met een iets vochtige doek aan, wacht tot er een witte waas ontstaat (je hebt echt het idee van wtf gebeurt er met mijn lak!). Die waas mag je niet wegwegen. Dan breng je Dulon II met een iets vochtige doek aan en wacht ook weer tot een witte waas verschijnt. Tenslotte haal je die witte waas eraf door er met een droge doek de waas weg te wrijven (dit kost best wat kracht). En tadaa...je lak is weer als nieuw...

Maareh tis dus ook erg belangrijk dat je je auto eerst helemaal schoonmaakt en er vervolgens met een cleaner overheen gaat. Anders blijft er vuil in het Dulon pantser zitten.

Laatst gewijzigd op 21-06-2006 om 10:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten