Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2002, 18:55
pukeitallup
pukeitallup is offline
Weet iemand hoe je uit kan zoeken welk element je bent?
Oud 24-06-2002, 18:56
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ligt aan je sterrenbeeld.. Als je dat zegt kan ik t element wel even opzoeken..
Oud 24-06-2002, 19:11
pukeitallup
pukeitallup is offline
ik=stier
Oud 24-06-2002, 20:16
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Volgens mij is t aarde..
Oud 24-06-2002, 20:31
Mysticus
Mysticus is offline
waar kan je het opzoeken?
Oud 24-06-2002, 20:34
SpiT
SpiT is offline
Citaat:
Mysticus schreef:
waar kan je het opzoeken?
wallflower heeft daar zo'n speciaal boekje van ensow..
Oud 24-06-2002, 20:48
morwen
morwen is offline
Citaat:
SpiT schreef:

wallflower heeft daar zo'n speciaal boekje van ensow..
hmz...ik heb het gevoel dat ik niet bij mn sterrenbeeld pas.....en dan..?
Oud 24-06-2002, 20:53
SpiT
SpiT is offline
Citaat:
DaRk pRiNcEsS schreef:
hoe bedoel je? dat je anders bent dan word beschreven in bepaalde boeken over sterrenbeelden?
Oud 24-06-2002, 21:22
Kennyman
Kennyman is offline
En Maagd?
Oud 25-06-2002, 20:35
pukeitallup
pukeitallup is offline
Citaat:
DaRk pRiNcEsS schreef:
Ik ook.
Stieren schijnen opvliegend te zijn en ik ben de rust hemzelf.
En ook voel ik me meer lucht dan aarde op de een of andere manier.
Oud 25-06-2002, 21:37
watermannetje
watermannetje is offline
vuur: ram-leeuw-boogschutter
aarde: stier-steenbok-maagt
water: vissen-kreeft-schorpioen
lucht:tweeling-waterman-weegschaal
Oud 25-06-2002, 21:39
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
pukeitallup schreef:

Ik ook.
stieren zijn niet opvliegend, zijn ook juist rustig, tenzij ze eenmaal op gang zijn, dan zijn ze niet meer te stoppen, ze zijn alleen moeilijk op gang te krijgen

dat je je meer lucht als aarde voelt kan kloppen. of je aarde of lucht bent zit heel ingewikkeld in elkaar met allemaal tellingen van planeten en huizen enzo
Oud 26-06-2002, 07:42
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
pukeitallup schreef:

Ik ook.
Ik ben water.. vind mezelf eigenlijk ook meer lucht..

Zal door mn obsessie met vliegen komen denk k...
Oud 26-06-2002, 12:41
pe
pe is offline
Je hebt de zon, de maan en 8 planeten. Als je 'een schorpioen bent', of een stier, dan wordt daarmee bedoeld, dat jouw ZONNE-teken een schorpioen of stier is. Je zonneteken is je hoofdteken, zogezegd. Voor 'een stier' staat op het moment van zijn geboorte de zon in het sterrenbeeld stier.

Maar je hebt dus ook nog een maanteken, dat zegt waar de maan in stond tijdens je geboorte. En een marsteken, venusteken, een saturnusteken, een jupiterteken, een mercuriusteken, een uranusteken, een neptunusteken en een plutoteken. Dat zijn dus 10 invloeden in plaats van 1 invloed.

Dan heb je nog een ascendant, dat is het sterrenbeeld wat op het moment van je geboorte net boven de horizon uit aan het komen was. En dat bepaalt dan hoe je je als persoon tussen vrienden en zo gedraagt.

Een hele mond vol, maar zo ingewikkeld is die astrologie. Als het simpeler was, dat je alleen een stier of zo was, dan zouden er maar 12 soorten mensen bestaan, die zouden allemaal tegelijk dan goede of slechte tijden hebben. Zo simpel is het niet.

Dus kun je vaak je eigenschappen niet herkennen in je zonne-teken alleen. Om ze wel te herkennen moet je je horoscoop laten trekken door iemand die dat goed kan en deze dingen erbij vragen.

---

Verder is het zo, dat jij, judith2211, net op de rand van schorpioen en boogschutter zit. Maar de astro-cirkel is niet zo dat in een seconde tijd de sfeer meteen van schorpioen boogschutter wordt, het zijn allemaal geleidelijke overgangen. Dus jij hebt als het goed is, een schorpioen EN een boogschutter in je. Gevoel EN idealisme dus. Pas als je midden in schorpioen geboren was (rond 5-11) dan pas was je (als zonne-teken) een 'echte' schorpioen geweest.

---

Het element van een stier is 'aarde' en van een schorpioen 'water'. Maar zoals je ziet heb je 10 tekens in een horoscoop staan, dus er zijn 10 elementen in je horoscoop. Je kunt dus nooit aan het zonneteken alleen zeggen, 'wat voor element je bent'. Is te simpel, zo'n methode. En mensen als judith2211 die op de rand van schorpioen en boogschutter geboren zijn, hebben dus 2 elementen waar de zon in stond. Een deel is water (schorpioen) en een deel is alvast vuur (boogschutter). Als de maan en de andere planeten ook ieder op de rand van 2 tekens zouden staan, dan zou je dus met 20 halve elementen rekening moeten houden.

Volgens mij kun je dus niet zomaar zeggen, "welk element je bent". Je kunt wel proberen aan te voelen, voor welk element je de grootste voorkeur hebt. Dat is iets wat ook nog kan veranderen in de loop der tijden. Is niet vast voor iedereen.
Oud 26-06-2002, 13:24
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
pe schreef:
Je hebt de zon, de maan en 8 planeten. Als je 'een schorpioen bent', of een stier, dan wordt daarmee bedoeld, dat jouw ZONNE-teken een schorpioen of stier is. Je zonneteken is je hoofdteken, zogezegd. Voor 'een stier' staat op het moment van zijn geboorte de zon in het sterrenbeeld stier.

Maar je hebt dus ook nog een maanteken, dat zegt waar de maan in stond tijdens je geboorte. En een marsteken, venusteken, een saturnusteken, een jupiterteken, een mercuriusteken, een uranusteken, een neptunusteken en een plutoteken. Dat zijn dus 10 invloeden in plaats van 1 invloed.

Dan heb je nog een ascendant, dat is het sterrenbeeld wat op het moment van je geboorte net boven de horizon uit aan het komen was. En dat bepaalt dan hoe je je als persoon tussen vrienden en zo gedraagt.

Een hele mond vol, maar zo ingewikkeld is die astrologie. Als het simpeler was, dat je alleen een stier of zo was, dan zouden er maar 12 soorten mensen bestaan, die zouden allemaal tegelijk dan goede of slechte tijden hebben. Zo simpel is het niet.

Dus kun je vaak je eigenschappen niet herkennen in je zonne-teken alleen. Om ze wel te herkennen moet je je horoscoop laten trekken door iemand die dat goed kan en deze dingen erbij vragen.

---

Verder is het zo, dat jij, judith2211, net op de rand van schorpioen en boogschutter zit. Maar de astro-cirkel is niet zo dat in een seconde tijd de sfeer meteen van schorpioen boogschutter wordt, het zijn allemaal geleidelijke overgangen. Dus jij hebt als het goed is, een schorpioen EN een boogschutter in je. Gevoel EN idealisme dus. Pas als je midden in schorpioen geboren was (rond 5-11) dan pas was je (als zonne-teken) een 'echte' schorpioen geweest.

---

Het element van een stier is 'aarde' en van een schorpioen 'water'. Maar zoals je ziet heb je 10 tekens in een horoscoop staan, dus er zijn 10 elementen in je horoscoop. Je kunt dus nooit aan het zonneteken alleen zeggen, 'wat voor element je bent'. Is te simpel, zo'n methode. En mensen als judith2211 die op de rand van schorpioen en boogschutter geboren zijn, hebben dus 2 elementen waar de zon in stond. Een deel is water (schorpioen) en een deel is alvast vuur (boogschutter). Als de maan en de andere planeten ook ieder op de rand van 2 tekens zouden staan, dan zou je dus met 20 halve elementen rekening moeten houden.

Volgens mij kun je dus niet zomaar zeggen, "welk element je bent". Je kunt wel proberen aan te voelen, voor welk element je de grootste voorkeur hebt. Dat is iets wat ook nog kan veranderen in de loop der tijden. Is niet vast voor iedereen.
mooi verhaaltje, alleen zegt de ascedant niet hoe je je gedraagt maar hoe je bij anderen over komt

en judith2211, als je op 22 november geboren bent verschilt het per jaar bij welk teken je hoort. de zon kan maar in 1 teken staan, niet in twee. Ik heb thuis een boek waarin ik kan zien of je boogschutter of schorpioen bent alleen moet ik dan wel de tijd weten en de plaats waar je geboren bent
Oud 26-06-2002, 14:15
pe
pe is offline
Dat klopt, watermannetje. Zo wordt het gezegd in de astrologie. Vergissing van me. Hoe je je gedraagt is meestal iets anders als hoe je overkomt bij een ander.

Over de "grenzen van de tekens": Mijn mening is zo:

Je hebt wel gelijk dat de zon maar in 1 teken tegelijk kan staan. Als je tenminste de grenzen van de tekens heel secuur hebt vastgesteld. Maar daar waren ze vroeger niet altijd zo eensgezind over. Er zijn discussies over andere grenzen geweest. Ik denk dat de geleidelijke overgangen tussen de sterrenbeelden 'natuur' is, en de vaste grenzen 'cultuur'. Iets wat door mensenhand gemaakt is. Maar ik denk dat de meeste astrologen het niet met me eens zullen zijn. Vastigheid en zekerheid is wat het aantrekkelijkste is.

Wist je trouwens dat de vorm van de sterrenhemel in de loop der eeuwen veranderd is? Dat dus bijv. het sterrenbeeld 'adelaar' nu op een heel andere plaats als vroeger (oud-Egyptische tijd) staat? In die tijd heette het sterrenbeeld "schorpioen-adelaar", het was een dubbel sterrenbeeld dus. Het veranderen van de vorm van de sterrenbeelden kun je heel makkelijk zien als je zo'n astronomie-programmaatje downloadt: "skyglobe" bijvoorbeeld, het werkt op DOS en is heel simpel. Dan kun je het jaartal instellen en de plaats op aarde en dus zien hoe de hemel er uitzag in het oude Egypte. Het veranderen komt geloof ik door de precessie van de aardas. Maar het fijne weet ik daar niet van. Op http://www.sterrenkids.nl/Software/software.htm kun je het vinden (5e regel). Maar het punt is: als de vorm van de sterrenhemel (en de sterrenbeelden dus ook) geleidelijk aan veranderen, hoe kun je dan in vaste grenzen geloven?

Als het 's ochtends licht wordt, gaat dat ook geleidelijk. Maar het moment dat de zon boven de aarde verschijnt, is wel exact vast te leggen. De overgang tussen de seizoenen gaat ook geleidelijk.

Ik vergelijk het wisselen van teken met 2 lampen, die elkaars schjinsel voor een deel overlappen. Je kunt dan als je er doorheen loopt, wel zeggen, bijv. bij geel en groen:

1: nu zit ik nog in het gele schijnsel --> 2: nu komt er een beetje groen bij --> 3: nu komt er nog meer groen in --> 4: nu heb ik precies evenveel geel als groen --> 5: nu heb ik meer groen, minder geel --> 6: nu heb ik nog minder geel --> 7: nu zit ik (alleen) in het groene schijnsel.

In plaats van de sterrenbeelden-invloeden hier dus een groene en gele lamp, om het te verduidelijken. Ze stralen allebei, sterrenbeeldinvloeden en lampen. Je kunt dit dus ook met de overgang tussen ochtend, middag, avond en nacht vergelijken.

Ik zet er wel getallen neer, 1...7, maar er zijn natuurlijk geen vaste overgangen merkbaar, in de praktijk gaat het heel geleidelijk, de overgangen . Maar je kunt de afstand theoretisch wel in 7 exact gelijke delen verdelen. En streepjes op de grond tekenen. Zo is het ook met de grenzen van de sterrenbeelden. Het is een prachtig denkschema, het zegt ook wel wat, maar de overgangen worden er in de praktijk niet minder soepel om.
Oud 26-06-2002, 21:01
morwen
morwen is offline
Citaat:
SpiT schreef:

hoe bedoel je? dat je anders bent dan word beschreven in bepaalde boeken over sterrenbeelden?
ja, ik ben leeuw, en ik zou daarom altijd in het midden van de belangstelling willen staan ensow, daar kan je lollig over doen, maar eerlijk gezegt ben ik niej zown aandachtspersoon

Laatst gewijzigd op 26-06-2002 om 21:04.
Oud 26-06-2002, 21:11
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
pe schreef:
Over de "grenzen van de tekens": Mijn mening is zo:

Je hebt wel gelijk dat de zon maar in 1 teken tegelijk kan staan. Als je tenminste de grenzen van de tekens heel secuur hebt vastgesteld. Maar daar waren ze vroeger niet altijd zo eensgezind over. Er zijn discussies over andere grenzen geweest. Ik denk dat de geleidelijke overgangen tussen de sterrenbeelden 'natuur' is, en de vaste grenzen 'cultuur'. Iets wat door mensenhand gemaakt is. Maar ik denk dat de meeste astrologen het niet met me eens zullen zijn. Vastigheid en zekerheid is wat het aantrekkelijkste is.
Ik ben het er mee eens dat de overgang geleidelijk gaat. Als je net aan boogschutter bent of net aan schorpioen heb je veel karakter trekken van dat andere sterrenbeeld. Maar het is niet zo dat je beide bent. Dus daar zijn we het met mekaar over eens.
Ik denk alleen dat het voor judith wel fijn is om te weten welke van de twee ze nu eigenlijk is.
Oud 26-06-2002, 21:26
pe
pe is offline
Ja, we zijn het eens dus, watermannetje.

En het gaat er voor judit natuurlijk om, wat ze nu echt is. Op whiteshadow is ook zo'n discussie geweest, daar ging het om: steenbok of waterman.
Iemand met de naam Venus heeft voor een paar mensen daar uitgezocht wat ze precies zijn.

Je vindt deze topic van 2 pagina's hier: http://www.whiteshadow.nl/phpbb2/vie...asc&highlight=

Als je wilt, Judith, kun je daar je vraag stellen, in die topic, aan Venus. Als je de topic leest, zie je ook wat voor gegevens je haar dan moet geven, zodat zij het precies kan uitzoeken. Je moet je dan daar wel even registreren en inloggen.
Oud 26-06-2002, 21:39
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
pe schreef:
Ja, we zijn het eens dus, watermannetje.

En het gaat er voor judit natuurlijk om, wat ze nu echt is. Op whiteshadow is ook zo'n discussie geweest, daar ging het om: steenbok of waterman.
Iemand met de naam Venus heeft voor een paar mensen daar uitgezocht wat ze precies zijn.

Je vindt deze topic van 2 pagina's hier: http://www.whiteshadow.nl/phpbb2/vie...asc&highlight=

Als je wilt, Judith, kun je daar je vraag stellen, in die topic, aan Venus. Als je de topic leest, zie je ook wat voor gegevens je haar dan moet geven, zodat zij het precies kan uitzoeken. Je moet je dan daar wel even registreren en inloggen.
ik kan het ook uitzoeken
Oud 27-06-2002, 10:03
dopehead
dopehead is offline
ik is VUUUR
Oud 27-06-2002, 10:36
purplerose
purplerose is offline
Nou kijk je gaat naar google ofzow en daar typ je elementen ofzoiets in en dan staan daaar al die dingen heb ik ook gedaan er was een goeie site maar ik ben vergete hoe heette...
Oud 27-06-2002, 11:21
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
purplerose schreef:
Nou kijk je gaat naar google ofzow en daar typ je elementen ofzoiets in en dan staan daaar al die dingen heb ik ook gedaan er was een goeie site maar ik ben vergete hoe heette...
maar toch blijven die dingen op internet vrij algemeen
Oud 27-06-2002, 11:31
Mysticus
Mysticus is offline
Ik is Lucht maar ben volgens mij veel meer vuur
Oud 27-06-2002, 13:15
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
Mysticus schreef:
Ik is Lucht maar ben volgens mij veel meer vuur
nou, lees het verhaaltje van pe ff en je weet waarom
Advertentie
Oud 27-06-2002, 22:04
purplerose
purplerose is offline
Citaat:
watermannetje schreef:

maar toch blijven die dingen op internet vrij algemeen
dat is wel waaar ja maar je kan wel zien welk element je bent en dat was de vraag..
Oud 28-06-2002, 10:51
watermannetje
watermannetje is offline
nu het hier trouwens toch over astrologie gaat, weet iemand een goed forum over astrologie? in het nederlands...
Oud 28-06-2002, 18:08
pe
pe is offline
Ik weet niet of ze goed zijn, maar ze zijn in ieder geval wel in het Nederlands. Er staat alleen nog heel weinig in, misschien werden ze weer eens gehackt. Eind vorig jaar stond er veel meer in. Maar de 'echte astrologen' (?) zullen er nog wel zijn denk ik.

De link naar hun forum is: http://www.ouroboros.nl/yabbse/index.php

en de link naar hun astro-forum is: http://www.ouroboros.nl/yabbse/index.php?board=4

In hun vraag- en antwoordforum vind je ook vragen over astrologie: http://www.ouroboros.nl/yabbse/index...eindex;start=0

Je kunt op www.innerned.com kijken :
http://www.innerned.com of http://www.innerned.com/astinl.html

Groetjes, pe.

Laatst gewijzigd op 28-06-2002 om 18:47.
Oud 28-06-2002, 19:31
mystic girl
mystic girl is offline
Citaat:
judith2211 schreef:
ik ben op 22 november jarig, dus ik ben meestal boogschutter, en soms schorpioen.
nou heb ik eens ergens een globale beschrijving van mensen met het sterrenbeeld schorpioen gelezen, en die klopte echt precies bij mij. en boogschutter helemaal niet...

HELP!!
(indentiteitscrisis)
en waarom wil jij geen boogschutter zijn , wil jij niet graag iets van de wereld zien, niet vrij zijn, in de natuur , boogschutter past op zich wel goed bij mij en vuur ook, alleen voel ik meer iets voor aarde of water
Oud 28-06-2002, 20:23
Breg
Breg is offline
ik ben sinds kort geïnteresseerd in astrologie. Weet 1 van jullie een goed boek over astrologie wat ook voor een beginner duidelijk is?
Oud 29-06-2002, 21:21
Yunalesca
Yunalesca is offline
Ik wil graag weten wat mijn element is?
Mijn sterrebeeld is Leeuw
XxX ikkus
Oud 30-06-2002, 13:25
pe
pe is offline
Het element wat bij jouw zonneteken leeuw hoort is vuur, maar waarom dat volgens mij niet zoveel betekent, kun je lezen in mijn berichten hierboven in deze topic van 26-06-02, 12:41 uur en 14:15 uur.
Oud 30-06-2002, 13:51
watermannetje
watermannetje is offline
Citaat:
Breg schreef:
ik ben sinds kort geïnteresseerd in astrologie. Weet 1 van jullie een goed boek over astrologie wat ook voor een beginner duidelijk is?
Wat onthult jouw horoscoop, van Lea manders. Die is duidelijk om mee te beginnen
en Karin Hamaker heeft meerdere boeken geschreven waar ook best wel leuke bij zitten

en op internet staat een heleboel

En thnx pe, voor die adressen
Oud 30-06-2002, 14:06
Yunalesca
Yunalesca is offline
okai dankjewellll
Oud 30-06-2002, 20:04
dystopia
dystopia is offline
Kheb er ook nog 1tje:

http://www.catharinaweb.nl/astrologi...inese-sign.htm (niet alleen voor Chinezen, ook voor Nederlanders)

Psychologisch gezien klopt er geen ene donder van. Gooi een mens bijv. 4 levensjaren vanaf baby zijnde in een vierkant hok met alles bijv. de kleur geel. Wedje dat die persoon daarna een andere lievelingskleur heeft dan geel wanneer hij/zij ook andere kleuren leert kennen. Genen worden biologisch bepaald. Karakter en persoonlijkheid is gebasseerd op genen en (levens)ervaringen. En dus niet op een getal/moment als datum. En alle leraren zijn uiteraard hoofdzakelijk paarden. Allemaal rond dezelfde tijden jarig ook. Stel ik toch voor meer paarden te fokken ivm. het lerarentekort. Zo kan ik nog wel doorgaan maarre laamaar

Btw, PE: nice sig
Oud 01-07-2002, 10:59
pe
pe is offline
Ja, als worteltjes je lievelingseten is en je lichaam moet 4 jaar lang alleen maar worteltjes verteren, dan is dat dus een soort overdosis, de behoefte van je lichaam aan ander voedsel loopt dan erg achter. Maar als dat hersteld is, dan zul je ze wel weer weten te waarderen. Dan is worteltjes dus wel je lievelingseten, maar dat is tijdelijk alleen niet meer te voelen.

Als geel je lievelingskleur is en je geest moet 4 jaar lang alleen maar geel 'verteren' (verwerken), dan is dat ook een soort overdosis, de behoefte van je geest aan andere kleurindrukken/kleuruitstralingen loopt dan erg achter. Maar als dat hersteld is, dan zal je geel wel weer weten te waarderen. Dan is geel dus wel weer je lievelingskleur. Het was tijdelijk alleen niet meer te voelen. Zo zie ik dat.

Maar ik ken de chinese astrologie niet. Ik weet wel, dat diezelfde Catharina van Catharina's Web ook de westerse astrologie beschrijft. Als je gaat naar http://home.zonnet.nl/innerpages/ dan kun je kiezen voor chinees of westers. En via http://www.catharinaweb.nl/astrologie/ kom je rechtstreeks op Catharina's westerse astrologie. Hier kun je dus ook van alles laten berekenen.

Of je in astrologie gelooft, dat is een kwestie van geloof natuurlijk. Ik persoonlijk geloof dat je karakter afhangt van genen, levenservaring en geboortemoment. Een leeuw is bijv. een zomerkind, een waterman een winterkind. Alleen zijn deze invloeden minder duidelijk en niet zo goed bewijsbaar. Net zoiets als Tarot weer dus. Maar je kunt dus helemaal in tarot geloven zonder kaarten te kunnen leggen. Zo kun je ook helemaal in astrologie geloven (of helemaal niet, voor sommige mensen is dat weer het gezondste).

Voor de oude Babyloniers en Egyptenaren was het geen spirituele bezigheid, het was een compleet geloof. Eigenlijk is het een wereldgodsdienst geweest dus. Met een grote religieuze lading. De sterrenbeelden waren goden. Ze heetten anders, maar Mars, Venus, Saturnus, Jupiter, Uranus, Neptunus, Pluto waren goden. Die goden (tegenwoordig: 'de planeten') bestuurden de aarde op een manier die via de sterrenstanden te achterhalen was. Het was in die tijd een van de belangrijkste godsdiensten op aarde. Er zat denk ik meer bezieling in dan nu, nu wordt het vaak als een "techniek" gepresenteerd, en de beoefenaars lijken 'deskundigen'.

Tegenwoordig zouden we deze 'goden' archetypen noemen. Oerdenkbeelden, symbolen voor invloeden op ons leven. Zoals we 's ochtends fris zijn en levenslustig (= element aarde) en 's avonds rustig en in een stemming om meer te voelen (= element water), zoals een koude winternacht (=element lucht) anders is dan een zwoele zomernacht (= element vuur) - zo werken de sterrenbeelden ook op ons lichaam en onze geest in. Op een iets andere manier. Het leven in onze geest komt telkens door een ander filter naar ons toe. Op het moment heet dat filter 'kreeft', dat is het begin van de zomer in het jaar en 'de voormiddag' in de dag. Maar astrologie is dus eigenlijk een van de meer 'verborgen' dingen in het leven. Net als bij de tarot heeft het weinig zin om te discussieren over 'of het bestaat of niet'.

Je gelooft erin of gelooft er niet in, je voelt ervoor of je voelt er niet voor.
Oud 05-07-2002, 14:33
bonsai
bonsai is offline
Citaat:
watermannetje schreef:
vuur: ram-leeuw-boogschutter
aarde: stier-steenbok-maagt
water: vissen-kreeft-schorpioen
lucht:tweeling-waterman-weegschaal
dus ik zou lucht zijn, maar volgens mijn chineese horoscoop ben ik aarde hummmmzzzzzzzzzz
Oud 05-07-2002, 15:06
pe
pe is offline
Ja van die Chinese astrologie begrijp ik ook niet veel, ze hebben niet zoals wij 4, maar 5 elementen en ze begrijpen dieren ook heel anders als wij.

Maar het teken waar de zon in stond bij je geboorte zal lucht zijn van element, als het 2-lingen, weegschaal of waterman is. Dat zegt nog niets over waar je maan, en je 8 planeten in stonden. Dus zoveel betekent het niet echt denk ik. Zie hiervoor de topics hierboven van 26-06-02, 12:41 en 14:15 uur.
Oud 05-07-2002, 15:32
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
pe schreef:
Je gelooft erin of gelooft er niet in, je voelt ervoor of je voelt er niet voor.
Onzin. Je kunt ook nuanceren en er tussenin gaan zitten zoals ik doe. Ik geloof er niet onherroepelijk in, ik geloof er in op mijn manier: erin geloven dat dit idd informatie is die iets over mensen kan zeggen (doe ik) en de elementen eruit pikken die kloppen en op die manier jezelf beter leren kennen (doe ik; want daarvoor is dit nuttig IMHO. Iemand die zichzelf goed kent heeft over het algemeen niet eens behoefte aan deze analyses, mij dunkt). Waarbij ik verder kijk dan mijn neus lang is en dus niet zeg van 'ohhh, ik ben rat, dus alles wat bij konijn staat kan niet voor mij gelden'.

Je gaat mij niet vertellen dat je mensen kunt opdelen in 12 hokjes. Elk mens is uniek. Ik laat mij en ook zeker andere niet in een hokje wegmoffelen van 'zo zit die persoon in elkaar'. Nog niet ongeveer.

Op deze zelfde manier geloof ik ook ongeveer in tarot: kan zeker iets over je vertellen maar dat doet het altijd. Het is m.i. dan ook bedoeld om inzichten in bepaalde zaken te krijgen. Hoofdzakelijk een hulpmiddel om in situaties na te denken wanneer je er niet meer uitkomt.
Oud 05-07-2002, 21:27
bonsai
bonsai is offline
Citaat:
pe schreef:
Ja van die Chinese astrologie begrijp ik ook niet veel, ze hebben niet zoals wij 4, maar 5 elementen en ze begrijpen dieren ook heel anders als wij.

Maar het teken waar de zon in stond bij je geboorte zal lucht zijn van element, als het 2-lingen, weegschaal of waterman is. Dat zegt nog niets over waar je maan, en je 8 planeten in stonden. Dus zoveel betekent het niet echt denk ik. Zie hiervoor de topics hierboven van 26-06-02, 12:41 en 14:15 uur.
de chinese astrologie heeft toch 6 elementen?:
water, vuur, lucht, aarde, hout, metaal

kep zo'n boek geleend in de bieb over feng-shui
Oud 05-07-2002, 21:42
pe
pe is offline
kijk dat wist ik bijvoorbeeld niet. ben niet echt op de hoogte van chinese astrologie.
Oud 05-07-2002, 22:01
pe
pe is offline
Dystopia schreef:
Citaat:
Onzin. Je kunt ook nuanceren en er tussenin gaan zitten zoals ik doe. Ik geloof er niet onherroepelijk in, ik geloof er in op mijn manier: erin geloven dat dit idd informatie is die iets over mensen kan zeggen (doe ik) en de elementen eruit pikken die kloppen en op die manier jezelf beter leren kennen (doe ik; want daarvoor is dit nuttig IMHO. Iemand die zichzelf goed kent heeft over het algemeen niet eens behoefte aan deze analyses, mij dunkt). Waarbij ik verder kijk dan mijn neus lang is en dus niet zeg van 'ohhh, ik ben rat, dus alles wat bij konijn staat kan niet voor mij gelden'.
Ja, dit vind ik wel een goede houding, zoiets vind ik er ook van. Zelf nadenken, begrijpen en herkennen in plaats van wat je vaak ziet: blind geloven. Deed iedereen dat maar. Ik had dat van jou even niet goed begrepen omdat je erboven, 30-06-02 20:04 uur,onder andere geschreven had:
Citaat:
Karakter en persoonlijkheid is gebasseerd op genen en (levens)ervaringen. En dus niet op een getal/moment als datum.
Alsof je dus helemaal niet in de astrologische geboortedatum (en dus in astrologie volgens mij) gelooft.

12 typen mensen dat zou niet gaan omdat het bij 'wat je bent' alleen om zonnetekens gaat, en de maan en 8 planeten bijv. ook mee moeten tellen. Dan kom je op 10 variabelen, 12 tot de macht 10 of zoiets, ik ben mijn kansberekening vergeten. Daarom kloppen de sterrenbeelden ook zo vaak niet voor ons gevoel. Dus zo moet je wel gaan begrijpen en herkennen, anders weet je niet eens wat je van jezelf gelooft.

Het leren kennen van jezelf, van je eigen binnenkant is volgens mij ook het eigenlijke doel van astrologie.
Oud 05-07-2002, 22:08
Just Johan
Just Johan is offline
ik heb een nieuwe theorie die misschien op een duidelijkere manier kan verklaren dat mensen die in dezelfde tijd geboren worden meer met elkaar gemeen kunnen hebben (want ik heb geloof ik weleens gelezen dat er echt meer wetenschappers in een bepaalde tijd van het jaar worden geboren enzo; maar ik weet niet of dat uit een goed onderzoek volgde eigenlijk):

het hele jaar door eten we eigenlijk andere dingen; dus wanneer jij daar als foetus lekker aan zo'n slang hangt, dan hangt het er maar net vanaf wat voor tijd van het jaar het is wat voor voedingsstoffen je binnenkrijgt (in een bepaalde fase van je ontwikkeling); en nou zal het misschien niet veel uitmaken; maar misschien toch wel wat meer dan de zwaartekrachtsvelden van de planeten

zomaar een ideetje
Oud 06-07-2002, 10:37
bonsai
bonsai is offline
zou best kunne, is iig een rede, begreep het zelf ook nooit
Oud 08-07-2002, 22:00
Droyd
Droyd is offline
Als de sterrentheorie effectief klopt kan je nog nergens op voort gaan...mensen beinvloeden namelijk elkaar, en het wordt volgens mij dan zodanig complex dat zelfs rekeninghoudende met de vorige factoren er nix meer van te maken valt omdat er nog een zoveel mensen, wezens en omstandigheden zijn.
Oud 12-07-2002, 13:10
*Night wish*
*Night wish* is offline
heejz peepz
van die elementen enzo is overal anders. In het ene boek dat ik gelezen heb was ik aarde en in het andere boek was ik vuur. Toen hebk erges zon horoscoop opgevraagd en daar stond weeeer iets anders in... weet iemand mmisschien waar ik het wel zeker kan weten wak ben? alvast bedankt
toedelss -xxx- ellen

,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸-(_ surrounded by evil _)-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸
Oud 14-07-2002, 11:23
shanli
shanli is offline
Citaat:
dopehead schreef:
ik is VUUUR
ik ook
'k vind het wel passen bij mij
Oud 14-07-2002, 13:18
Verwijderd
*is het niet eens met de sterrenbeeld acties* Ik heb een boek (hekserij van Crowley, volgens mij) en daar staat in dat je ervoor moet mediteren en er dan achter moet komen wat je element is... Kijken naar wat erbij hoort en zo.

Ik ben water Niet alleen mijn favo element sowieso, maar de beschrijving past ook goed bij mij (handelen op gevoel en zo).
Advertentie

Regels voor berichten