Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2006, 14:18
gothicje
gothicje is offline
Ouderen durven onplezierige dingen eerder onder ogen te zien. Zij verdragen aanvallen op hun eigenliefde en zelfbeeld beter dan jongeren; hun vermogen tot relativeren van status, aanzien en vlekkeloosheid is groter.

wat vinden jullie van dit punt??? moet meningen over dit punt op een rijtje zetten voor school

gr mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2006, 21:10
Nona
Nona is offline
Verschilt per persoon, maar ten opzichte van pubers denk ik dat het wel waar is. Pubers zijn nog bezig hun zelfbeeld te vormen en kunnen dus minder verdragen, omdat tegenslagen hen ertoe brengen hun zelfbeeld naar het negatieve bij te stellen, waar ieder zich tegen zou verzetten.
Oud 17-05-2006, 18:30
Liesjeuh
Liesjeuh is offline
Uiteraard: hoe ouder je bent, hoe meer je meegemaakt hebt, en hoe meer levenservaring je hebt! Ook verruimt je leefwereld met het ouder worden: als kind vergaat voor jou de wereld wanneer je teddybeer stuk gaat, als puber wanneer je niet uit mag gaan of als de choco op is. De gemiddelde volwassene heeft al met dergelijke teleurstellingen leren omgaan. Ook op het vlak van zelfbeeld gaat dat op, denk ik: pubers zoeken nog naar hun identiteit (klinkt zo vreemd, maar het wordt vaak gezegd...). Bijvoorbeeld door de toenemende zelfstandigheid als je op kot gaat, leer je jezelf beter kennen en jezelf ook te aanvaarden...
Reageren

Regels voor berichten