Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2006, 23:18
Hayden
Hayden is offline
Hee

Ik ben erg laat, maar ik zou toch niets liever willen dan na mijn eindexamen een of twee maanden weg te gaan, het liefst naar Amerika of Canada, om de cultuur en de taal er te leren, rond te reizen etc.. om daarna weer te studeren in Nederland.

Nu is mijn vraag is dat nog realiseerbaar voor die tijd? Hoeveel geld is er ongeveer voor nodig? Ik heb tot nu toe nog niet zoveel geld opzij gezet, maar ik ben natuurlijk bereid sparen of te lenen ervoor. Ik heb in Canada familie wonen, waar ik in noodgevallen terecht kan, maar ergens goedkoop kunnen verblijven is natuurlijk wel leuker.

Hebben jullie tips? Of andere tips om (goedkoper) 1/2 maanden heen te kunnen? Of zijn er organisaties, manieren die dit realiseerbaar voor mij kunnen maken voor nog in de maand juni, juli, augustus?

Groetjes Hayden, alvast bedankt!
Oud 27-02-2006, 15:23
Verwijderd
Er zijn volgens mij wel backpackorganisaties die alles voor je regelen, dan zou je even in het linksanouncement moeten kijken.
Je moet natuurlijk je ticket regelen, via het reisbureau of via internet (in het laatste geval moet je wel een creditcard hebben.)

Natuurlijk kost het wel het een en ander. Je zult naast je ticket daar ook een overblijvingsplaats moeten betalen, tenzij jemet een tentje gaat rondtrekken maar ik weet niet hoe dat zit. Bij die kennissen/familie zal het waarschijnlijk veel goedkoper zijn.
Daarnaast wil je ook nog daar geld uitgeven en dingen kunnen doen. Dus nog even sparen of lenen ja.

Ik zou in ieder geval even in de links van dit forum kijken naar sites van organisaties, of even zoeken.
Oud 28-02-2006, 09:17
Roxy
Roxy is offline
gaat meer om een verre bestemming. ->
Oud 20-05-2006, 16:17
R-J-N
R-J-N is offline
passaat verre reizen..ff goochelen voor de website

kunnen alles voor je regelen, mits je uiteraard de centjes hebt
Oud 24-05-2006, 09:51
Verwijderd
Kijk eens op www.wwoof.org

Heb ik 18 weken gedaan (niet in Canada dan), erg aan te raden.
Advertentie

Regels voor berichten