Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2006, 11:38
Kaa
Kaa is offline
Hallo allemaal,

weet iemand hier toevallig of een soa test iets kost. En waar je het kan doen enzo?

xx
Oud 13-05-2006, 11:42
Verwijderd
www.soatest.nl
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 12:12
Stefanie
Stefanie is offline
Nee een test is gratis. Je moet je wel door laten verwijzen door je huisarts.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 12:32
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 13-05-2006 @ 13:12 :
Nee een test is gratis. Je moet je wel door laten verwijzen door je huisarts.
Hoeft niet, bij de GGD kan het anoniem.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 19:47
Verwijderd
Bij de GGD is het meestal gratis, van de voren even informeren. Je moet wel een afspraak maken en het is anoniem.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 15:42
GozerT
GozerT is offline
hoe word zo'n test eigenlijk afgenomen?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 16:20
Verwijderd
Citaat:
GozerT schreef op 14-05-2006 @ 16:42 :
hoe word zo'n test eigenlijk afgenomen?
Er wordt bloed en afscheiding genomen, dat wordt onderzocht. Om de afscheiding te nemen bij jongens gaan ze met een speciaal dun wattenstaafje in de urinebuis, dat doet pijn, maar is zo voorbij.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 22:23
Kaa
Kaa is offline
Als je erom vraagt, kan je zo'n test dan ook samen afnemen...als stel bijvoorbeeld?
Oud 14-05-2006, 22:32
adon1s
adon1s is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-05-2006 @ 17:20 :
Er wordt bloed en afscheiding genomen, dat wordt onderzocht. Om de afscheiding te nemen bij jongens gaan ze met een speciaal dun wattenstaafje in de urinebuis, dat doet pijn, maar is zo voorbij.
En als je dat nou niet wil? Ik zou het echt niet zien zitten dat er iemand met een staafje in m'n plasser zou gaan zitten?
Oud 14-05-2006, 22:43
Verwijderd
Citaat:
adon1s schreef op 14-05-2006 @ 23:32 :
En als je dat nou niet wil? Ik zou het echt niet zien zitten dat er iemand met een staafje in m'n plasser zou gaan zitten?
Dat is even pijn, maar dan weet je het ook meteen. Het is maar net wat je belangrijker vindt hè?
Ze deden het vroeger volgens mij wel met urine maar dat is niet zo betrouwbaar.
En verder: je kunt een afspraak maken met de GGD voor een test. Het is gratis en anoniem. Je kan daar ook best als stel heen gaan.
Ze stellen je vragen en nemen daarna afscheiding af. Na een week kan je bellen voor de uitslag.
Na 10 minuten, een kwartiertje sta je weer buiten.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 11:07
Verwijderd
Citaat:
adon1s schreef op 14-05-2006 @ 23:32 :
Ik heb 1 keer van iemand gehoord die een teststrip mee naar huis kreeg en daar zelf sperma op moest doen en dan kon hij daarvan aflezen wat de uitslag was, maar verder nooit, dus ik weet niet of dat echt waar was. Als dat niet mogelijk is en je wil ook geen staafje erin, dan kom je dus gewoon niet te weten of je een soa hebt.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 17:02
Verwijderd
een vrouw van de GGD zei dat bij jongens urine volstaat, dat ze alleen bij (ernstige) klachten de urinebuis ingaan, en dat meisjes een pakketje mee naar huis krijgen. ze vond het daarom ook raar dat vooral jongens moeilijk doen over soa testen, omdat het voor hen eigenlijk veel simpeler is.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 21:01
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Urm schreef op 16-05-2006 @ 18:02 :
een vrouw van de GGD zei dat bij jongens urine volstaat, dat ze alleen bij (ernstige) klachten de urinebuis ingaan, en dat meisjes een pakketje mee naar huis krijgen. ze vond het daarom ook raar dat vooral jongens moeilijk doen over soa testen, omdat het voor hen eigenlijk veel simpeler is.
Daar heb ik nog nooit van gehoord? Een testpakketje? Like zwangerschapstest maar dan voor soas? En ik daht inderdaad ook dat ze altijd de urinebuis van de man ingingen...
Oud 22-05-2006, 06:42
Roos
Roos is offline
Ze gaan er niet echt in, maar drukken het wattenstaafje er tegenaan.
Oud 22-05-2006, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 21-05-2006 @ 22:01 :
Daar heb ik nog nooit van gehoord? Een testpakketje? Like zwangerschapstest maar dan voor soas? En ik daht inderdaad ook dat ze altijd de urinebuis van de man ingingen...
Nee, meer als doe het zelf uitstrijkje. Met wattenstaafjes die je moet inbrengen en die stuur je dan op, en dan smsen/bellen ze(of kun jij bellen) één of twee weken erna met de uitslag. Vrij simpel allemaal En een vriend van me heeft zich onlangs ook laten testen, die moest ook alleen urine inleveren. Misschien is het dan verschillend per huisarts/GGD?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten