Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2006, 12:56
Gothic
Gothic is offline
Ik ga het toch maar proberen hier, ondanks de weinige bezoekers ...

Ik ga van de zomer naar Thailand, maar zit van te voren een paar dagen in Bangkok... Nu wil ik weten wat leuk is om te doen...

Het paleis en nationale museum heb ik al gezien, khao san road, siam/MBK ook, chinatown, boottoch over de klongs ook...

Dus andere dingen die nog te doen zijn ...
Oud 11-04-2006, 14:49
Nyawa
Er schijnt een mooie fietstocht door Bangkok te zijn georganiseerd door één of ander Amerikaans bedrijfje, wel vrij duur, ik weet niet of je die al eens hebt gedaan?
Oud 12-04-2006, 07:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 11-04-2006 @ 15:49 :
Er schijnt een mooie fietstocht door Bangkok te zijn georganiseerd door één of ander Amerikaans bedrijfje, wel vrij duur, ik weet niet of je die al eens hebt gedaan?
greenwoods? Dat zijn we idd van plan (oa door 2 nederlanders), maar dat is 1 ochtend... 20 euro iid, voor thaise begrippen niet bepaald goedkoop.
Oud 18-04-2006, 11:09
Bruut
Bruut is offline
Meeste toeristische dingen heb je dus al wel gedaan zie ik

Ik zou zeggen stap op de sky train en ga gewoon lekker de stad in

Eten op het terras van het Shangri-La aan de rivier is geweldig en heel lekker.. Ok het kost wel wat maar is wel leuk!

Savonds heb je daar meestal mongolian BBQ en smiddags kan je er heerlijk lunchen
Oud 18-04-2006, 18:56
Kali
Kali is offline
Citaat:
Bruut schreef op 18-04-2006 @ 12:09 :
Meeste toeristische dingen heb je dus al wel gedaan zie ik

Ik zou zeggen stap op de sky train en ga gewoon lekker de stad in

Eten op het terras van het Shangri-La aan de rivier is geweldig en heel lekker.. Ok het kost wel wat maar is wel leuk!

Savonds heb je daar meestal mongolian BBQ en smiddags kan je er heerlijk lunchen

Ik kom juist van 2 weken thailand, eerst Chiang mai, lamphang en sukkothai en dan 5 dagen bangkok in de Shangri La ; inderdaad kei duur, maar keizalig eten... Het buffet is zeker een aanrader met inderdaad de mongolian bbq...

Verder aanraders euhm , ik heb niet echt bezoeken gedaan, enkel de weekendmarket eens gedaan per skytrain, het bootvervoer uitgeprobeerd en van hun nieuwjaar geprofiteerd (meeste was ook gesloten) ; waarom doe je geen daguisttap nr ayutayah of soburi of lopburi ?
Oud 18-04-2006, 20:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kali schreef op 18-04-2006 @ 19:56 :
Ik kom juist van 2 weken thailand, eerst Chiang mai, lamphang en sukkothai en dan 5 dagen bangkok in de Shangri La ; inderdaad kei duur, maar keizalig eten... Het buffet is zeker een aanrader met inderdaad de mongolian bbq...

Verder aanraders euhm , ik heb niet echt bezoeken gedaan, enkel de weekendmarket eens gedaan per skytrain, het bootvervoer uitgeprobeerd en van hun nieuwjaar geprofiteerd (meeste was ook gesloten) ; waarom doe je geen daguisttap nr ayutayah of soburi of lopburi ?
Omdat ik vorig jaar dus al een rondreis heb gedaan en die dingen al gezien heb ...
Oud 19-04-2006, 02:35
Kali
Kali is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-04-2006 @ 21:21 :
Omdat ik vorig jaar dus al een rondreis heb gedaan en die dingen al gezien heb ...
De riverside, maar ik denk niet dat je zo into antiek bent als ik...

euhm The Jim Thompson house?? Dit gedaan? Het huis van een Amerikaan uit 2e WO die een Thais huis heeft laten bouwen met westerse invloeden enz...

De markets ( again , ni de floating ma de weekend en night market )

Mm nabij een skytrain was normaal ook ergens een paleisje, maar ben er zelf niet toe geraakt eerlijk gezegd...

De inside guide heeft trouwens een heel boek over Bangkok zelf, misschien handig om te zoeken / kopen en zo eens te kijken wat je kan doen.

Dingen herbezoeken zijn trouwens ook geen ramp, meeste dat ik voorbije 2 weken gedaan heb had ik ook al eens gedaan...
Oud 19-04-2006, 12:25
akumabito
akumabito is offline
Na je bezoek aan Bangkok moet je mij maar eens op komen zoeken in Koh Samui. Ik zit hier tot eind augustus voor m'n stage..
Oud 19-04-2006, 12:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kali schreef op 19-04-2006 @ 03:35 :
De riverside, maar ik denk niet dat je zo into antiek bent als ik...

euhm The Jim Thompson house?? Dit gedaan? Het huis van een Amerikaan uit 2e WO die een Thais huis heeft laten bouwen met westerse invloeden enz...

De markets ( again , ni de floating ma de weekend en night market )

Mm nabij een skytrain was normaal ook ergens een paleisje, maar ben er zelf niet toe geraakt eerlijk gezegd...

De inside guide heeft trouwens een heel boek over Bangkok zelf, misschien handig om te zoeken / kopen en zo eens te kijken wat je kan doen.

Dingen herbezoeken zijn trouwens ook geen ramp, meeste dat ik voorbije 2 weken gedaan heb had ik ook al eens gedaan...
Ik heb van de week de LP van Bangkok gekocht, ik weet niet of de inside guide erop lijkt?

Is de riverside een soort shopping mall?
Oud 19-04-2006, 16:36
Kali
Kali is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-04-2006 @ 13:29 :
Ik heb van de week de LP van Bangkok gekocht, ik weet niet of de inside guide erop lijkt?

Is de riverside een soort shopping mall?
Ja ik weet niet hoe de LP eruit ziet , zal wss ongeveer zelfde zijn...

De riverside is een soort shopping, maar zijn eigenlijk voornamelijk antiquairs met oosterse kunst.
Idem met de O P place aand het Thai hotel.

Ik zou gewoon de LP eens lezen en kijken wat je interessant lijkt ... en die dingen dan bezoeken. Wees misschien beetje creatief , zoals busboot, skytrain, metro enz ?
Oud 20-04-2006, 04:25
akumabito
akumabito is offline
De Lonely Planet en de Insight Guide lijken veel op elkaar. Ik denk dat als het gaat om stedengidsen de Insight Guide een beetje beter is.

Overigens ben ik persoonlijk van mening dat iedereen die met een van die boeken rondloopt op vakantie een keiharde trap tegen z'n achterste verdient, maar goed..

Ik werk hier namelijk voor een van de betere duikscholen in Koh Samui, maar als je ziet wat voor een baggerbedrijven er aangeprezen worden in de Lonely Planet.. da's echt niet te geloven gewoon. Maar goed, ik zal jullie die hele rant maar besparen
Oud 20-04-2006, 13:07
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
akumabito schreef op 20-04-2006 @ 05:25 :
De Lonely Planet en de Insight Guide lijken veel op elkaar. Ik denk dat als het gaat om stedengidsen de Insight Guide een beetje beter is.

Overigens ben ik persoonlijk van mening dat iedereen die met een van die boeken rondloopt op vakantie een keiharde trap tegen z'n achterste verdient, maar goed..

Ik werk hier namelijk voor een van de betere duikscholen in Koh Samui, maar als je ziet wat voor een baggerbedrijven er aangeprezen worden in de Lonely Planet.. da's echt niet te geloven gewoon. Maar goed, ik zal jullie die hele rant maar besparen
Zoveel waarde hecht ik niet aan het aanprijzen, tenzij ik het op verschillende sites heb gelezen dat iets heel goed is of iets is waar je beter kunt wegblijven...

De LP van bangkok is best leuk, maar ik ga nog wel ff kijken naar die andere...

Het enige wat ik wil weten is gewoon wat leuke dingen die ik kan doen die paar dagen, slapen is al geregeld en eten ga ik gewoon bij iets wat er leuk uitziet of waar ik toevallig zin in heb ...

Wij gaan trouwens naar Kho pangnan oid... (en nog boottocht bij Krabi)
Oud 20-04-2006, 13:46
akumabito
akumabito is offline
Koh Phangan is het buureiland van Koh Samui. Als ik de duikzaak in Choeng Mon sta kan ik het vanuit het raam zien liggen.

Ik ben niet superbekend in Bangkok, maar als je iets te doen wilt hebben in/om Koh Samui / Koh Phangan / Koh Tao dan geef je maar een gil. Buiten de gewone duiklessen / fundives organiseren we namelijk ook allerlei excursies enzo in de regio..

[spam] Voor een greep uit ons aanbod moet je maar eens kijken op de sites van het duikcentrum of op onze site voor de excursies. [/spam]
Oud 09-05-2006, 17:57
Maharani
Maharani is offline
Citaat:
akumabito schreef op 19-04-2006 @ 13:25 :
Na je bezoek aan Bangkok moet je mij maar eens op komen zoeken in Koh Samui. Ik zit hier tot eind augustus voor m'n stage..
Wat een leuke stageplek. Ik kom daar net vandaan.

Ik weet niet wat voor andere dingen er nog te doen zijn in Bangkok. MBK en Siam centre kun je leuk winkelen. En ik vond de tempels echt heel mooi. Oja, de floating marktet was ook leuk maar dat is buiten Bangkok.
Oud 13-05-2006, 16:05
Ikkuuuuuh
Ikkuuuuuh is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-04-2006 @ 13:56 :
Ik ga het toch maar proberen hier, ondanks de weinige bezoekers ...

Ik ga van de zomer naar Thailand, maar zit van te voren een paar dagen in Bangkok... Nu wil ik weten wat leuk is om te doen...

Het paleis en nationale museum heb ik al gezien, khao san road, siam/MBK ook, chinatown, boottoch over de klongs ook...

Dus andere dingen die nog te doen zijn ...
ik ga er ook heeen!!!! rondreis door Thailand te beginnen met een paar dagen Bangkok en dan door naar Laos!
Oud 01-07-2006, 21:06
TopDrop
TopDrop is offline
Ik ben 2 jaar geleden 3 weken naar Thailand geweest fantastisch land

Regels voor berichten