Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2006, 10:23
coopergirl
coopergirl is offline
12 a 13 weken geleden heb ik besloten scarlet one abonnement te nemen. Na 2 tot 6 weken neemt een monteur contact met je op over de installatie van het gebeuren (ten minste, zo zou het moeten zijn). Nu is het 13 weken en 20 telefoontjes later en heb ik nog geen internet. De helpdesk zegt dat er bij hun in de computer telkens een foutmelding ontstaat waardoor de procedure niet verder kan. Voor mij is internet gewoon noodzakelijk (school, werk, mailverkeer etc). Ik wil nu van mijn abonnement af omdat het alleen maar gezeik is en zij nu op het punt zijn aangekomen dat het heel misschien toch niet mogelijk is bij mij internet te krijgen.

In het contract staat dat je 2 jaar aan scarlet vast zit.. De helpdesk zegt dat ik het kan proberen door schriftelijk van me te laten horen.. (Wat ik sowieso al stom vind, aanmelden kon ook telefonisch omdat het gesprek werd opgenomen). Heeft het zin het erop te gooien dat ik al zo lang moet wachten terwijl ze 2 tot 6 weken voorschrijven? Of vindt een provider dat een lame excuse?
Oud 16-05-2006, 10:29
Verwijderd
Stuur een aangetekende brief dat je van het abonnement af wil zien wegens slechte service. Beschrijf hoe lang je hebt moeten wachten en hoe het er nu voor staat. Je hebt de dienst die zij aanbieden nooit ontvangen, op basis daarvan mag je vast wel afzien van het abonnement.
Vraag in de brief ook voor een schriftelijke reactie, dan heb je dat mooi op papier.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 10:39
Nona
Nona is offline
Kunnen zij de service niet leveren, heb je geen verplichtingen. Dat geldt natuurlijk niet voor korte tijd, maar als dit nog langer doorgaat kun je hen daarop wijzen.
Oud 16-05-2006, 10:51
Verwijderd
Omdat je hun al diverse malen hebt gevraagd het probleem te verhelpen en zij hier na lange tijd nog steeds niet in geslaagd zijn, zijn zij in gebreke. Je kan het contract opzeggen vanwege wanprestatie.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 16-05-2006 @ 11:51 :
Omdat je hun al diverse malen hebt gevraagd het probleem te verhelpen en zij hier na lange tijd nog steeds niet in geslaagd zijn, zijn zij in gebreke. Je kan het contract opzeggen vanwege wanprestatie.
Dan moet je ze eerst een ingebrekestelling sturen met daarin een laatste (redelijke) termijn.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 18:19
Nobucta
Nobucta is offline
Haha, zit je toevallig ook bij Stadswonen?

Anyway; ik heb ze een mail gestuurd met ongeveer deze strekking;

"Ik wil opzeggen, en als ik hiervan geen bevestiging ontvang beschouw ik zwijgen als een akkoord." Als reden gaf ik op dat ze zich niet aan afspraken gehouden hebben.

Vrienden van me hebben wel een aangetekende brief verstuurd, binnen enkele weken kregen ze een brief terug dat het zo jammer en helaas was, omdat ze allerlei aanbiedingen moesten missen, etc. Maar het was tenminste opgezegd.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 16-05-2006 @ 11:51 :
Onzin. Sowieso zijn schuldenaren niet in gebreke maar in verzuim, en dat gebeurt pas nadat een schriftelijke ingebrekestelling is verstuurd. Er zijn uitzonderingen voor het geval de prestatie blijvend onmogelijk is geworden (hier niet aan de orde) of de schuldenaar heeft laten weten dat hij niet zal nakomen (ook niet aan de orde). Je moet hier dus gewoon een ingebrekestelling versturen (moet je sowieso altijd doen en het liefst zo snel mogelijk, beter teveel dan te weinig).

Bovendien zal die twee tot zes weken levertijd een indicatie zijn. Ze zullen zich wel hebben gedisculpeerd t.a.v. vertragingsschade (als je die al hebt) en het uitblijven van een tijdige oplevering van de verbinding zal in de AV wel zijn uitgesloten als ontbindingsgrond. Misschien dat je nog iets kunt met het consumentenrecht op dit punt maar dat zul je moeten laten uitzoeken. In elk geval is voor ontbinding wegens niet-nakoming wel een structurele niet-nakoming vereist. Niet elke tekortkoming in de nakoming rechtvaardigt een ontbinding, en bij een duurovereenkomst is het maar zeer de vraag of een langzame oplevering überhaupt wel als ontbindingsgrond kan dienen.

Wat natuurlijk allemaal absoluut niet wil zeggen dat je niet gewoon een aangetekende brief moet sturen met de mededeling dat je de overeenkomst als onmiddellijk beëindigd beschouwt. Beetje bluffen moet je altijd doen. Maar als ze voet bij stuk houden is het wel even handig om in de smiezen te hebben wat precies je rechten zijn, en niet zomaar te denken 'oh, ik ben niet tevreden, dan kan ik er vast wel vanaf'.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 13:49
coopergirl
coopergirl is offline
Dank voor jullie antwoorden.. Mijn respons is wat laat omdat ikzelf dus nog geen internet heb

Ik had ze nog eenmaal gebeld.. En de dag dat ik bezig ging met de brief werd ik gebeld door 'de monteur' voor een afspraak... Over enkele weken... We shall see...

Iig bedankt voor het meedenken
Reageren

Regels voor berichten