Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2001, 09:44
lievertje
lievertje is offline
Hallo...
Ik ga zometeen aan mijn tweede jaar CKV beginnen...op onze school zijn er nog totaal geen richtlijnen over hoe en wat je nou precies mag gebruiken voor CKV. Wat valt er bij jullie onder cultureel kunstzinnig? Ik hoor nl dat op sommige scholen, alle soorten films meegeteld mogen worden (bij ons alleen maar films á la "Lola rennt" en "Il postino") Wij hebben geloof ik 6 of 8 verschillende kunstmentoren en allemaal vinden ze andere dingen goed...heel vervelend dus. Hebben ze het op jullie school beter geregeld???

kuzje, lievertje
Oud 12-08-2001, 00:50
Imperans
Imperans is offline
Ik heb zelf geen CKV, maar ik heb wel KCV gehad.

Ik heb bij andere vakken wel de ervaring dat verschillende docenten verschillende dingen zeggen.

Als je wilt weten hoe het echt zit, kijk dan gewoon in je PTA!

Wat er in je PTA staat kunnen ze niet ontkennen of tegenspreken.

Ik geloof dat de mensen die ik ken die wel CKV hebben wel alle films mochten gebruiken voor hun lijst die ze wilden. Immers, elke film is toch een uiting van een bepaalde cultuur?!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2001, 00:26
Lyx
Lyx is offline
ik ben gelukkig af van CKV !!!
damn.. het was echt 2 jaar lang nix doen

alleen op het einde moest ik fftjes veel doen in een korte tijd...

maarja.. bij ons was alles ook strikt aan de PTA...
maarja.. hiero bij ons, deed je helemaal nix aan het vak ... gelukkig maar !

[Dit bericht is aangepast door Lyx (17-08-2001).]
Oud 24-08-2001, 17:16
Verwijderd
Wij hebben 4 CKV-leraren: Puper (Weet en snapt alles, denkt hij...), Muiser (Doet haar best), Truttebol (Weet haar echte naam niet meer ) en van Baars (Een Engelsleraar die hiervoor is gerekruteerd). Wij hebben die laatste dus. Hij snapt er niks van. Wij mogen 1 gewone film en 1 cultfilm bekijken. Voor de rest een verhaal, gedicht etc. We moesten 15 (Of waren het er 10? Of waren het er 20?) opdrachten uit Helden maken. Dit alles in een mapej en af laten tekenen. Helaas werden de eisen door het jaar heen veranderd, herveranderd en verherveranderd. Het wisselt volgens mij per school.

[edit]Truttebol heet trouwens Rutten [/edit]
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 10:14
killer beeb
killer beeb is offline
Ik heb in 4 HAVO ckv gehad en het zoooooog hard!!
Oud 03-09-2001, 10:18
Matto
Matto is offline
hoe durf je het te vragen iedereen vind ckv kloten natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 03-09-2001, 17:54
Heelduh
Heelduh is offline
Ik vond CKV dus wel heel erg leuk!!

Ik heb het 2 jaar gehad nu en moet goed gevolg afgesloten door middel van een eindgesprek (was niet erg boeiend)
Bovendien moest je map compleet zijn en compleet hield in:

10 culturele verslagen (7 verschillende kunstuitingen)
opdrachten uit het boek (ieder semester 3 opdr)
3 verslagen van praktische opdrachten (kleien, schilderen, dansen enzo)
4 balansverslagen (wat heb ik gedaan en wat moet ik nog doen)

De ene docent vond dat je culturele activiteiten "grensverleggend" moesten zijn (lola rennt enzo), de ander vond veel meer goed, gelukkig (ik had die makkelijke docent)
Oud 05-09-2001, 13:33
*DKNY*
*DKNY* is offline
Mijn CKV jaar was ook super, We hadden helemaal geen boeken. Af en toe schilderijen bekijken, onder de les culturele activiteit ondernemen, muziek luisteren, gewoon heel gezellig, met zijn allen naar de kroeg ( inclusief leraar- supervent!) Mijn CKV jaar was zeker geslaagd!
Oud 08-09-2001, 18:55
Balance
Balance is offline
Ik ben pas net begonnen met CKV maar er is al wel verteld wat voor films je mag gebruiken voor je verslagen. Van de 5 verslagen per jaar, mag er 1 film uit de bios (maakt niet uit wat voor 'n film, als je hem maar in de bios kijkt) en 1 film in een filmhuis (ook wat voor film je wilt). Verder natuurlijk voorstellingen enzo, dus het hoeft niet perse.
Oud 10-09-2001, 08:37
tijntje
tijntje is offline
bij ons op school is ckv slecht geregelt

elke maand worden de regels aangepast. Je moet 7 activiteiten doen die veel geld kosten.

tis gewoon het vak met het meeste huiswerk ooit

dit zuigt gewoon
Met citaat reageren
Oud 16-09-2001, 13:01
Balance
Balance is offline
wij mochten 3 voorstellingen kiezen (uit een aanbod van 15) waar je gratis naar toe mag
nou ja, dan nog lola rent erbij en zelf een keer naar de bios of een voorstelling ofzo en je bent er al!
oke, die verslagen maken is wel zwaaaaar minder!
Oud 20-09-2001, 15:34
groezel538
groezel538 is offline
CKV suckz ij ons op school maar op zich zijn de leraren best soepel en ik heb het zelfs voor elkaar gekregen dat ik een verslag van Deuce Bigalow mocht maken. (leraar geloofde me toen ik zei dat het een erg culturele film was, hij heeft hem niet gezien namelijk )
Met citaat reageren
Oud 22-09-2001, 10:32
yoyoye
yoyoye is offline
wij moeten per jaar 3 culturele activiteiten doen en 2 praktische opdrachten. PO is gewoon iets doen workshop enz. en culturele activiteiten is ergens naar toe gaan. Vorig jaar was allen save the last dance een goede film ( voor ckv dan ) maar dit jaar heb ik een andere docent en die vind ongeveer alles wel goed. We hebben 4 ckv mentoren. (4klassen per leerjaar) die dus allemaal iets anders denken en doen en ook nog de helft van het jaar ziek zijn waardoor jij in de problemen komt, doordat je ergens niet bent geweest.
Oud 04-10-2001, 09:50
tha gurlie
tha gurlie is offline
Bij ons is het helemaal anderz:
Wij hebben maar één jaar CKV, je moet in een jaar op de havo 6 culturele activiteiten doen en op het vwo 10. Je moet van al die activiteiten verslagen maken en die doe je in je kunstdossier. Ook moetern er nog een hele boel andere dingen worden ingevuld (o.a cultuureel zelfportret, autobiografie etc.). Als je voor je kunstdossier, wat je aan het eind van het jaar moet inleveren, een onvoldoende haalt dan blijf je zitten....Duz dat iz goed mn best doen
Reageren

Regels voor berichten