Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2002, 18:10
a girl like me
a girl like me is offline
(ok voor de mensen die dit voor het eerst lezen, ik heb een moeilijk broertje die vaak zn zin krijgt en die heel erg onrealistisch is enzo, als je de kern van mn posting wil weten lees dan aub het onderste gedeelte, alvast bedankt).

er is eigenlijk nog weinig veranderd hoor sinds de vorige keer maar ik had net weer zo'n ruzie met hem! Ik ging achter de pc, hij had de microfoon aangesloten en ik wilde gewoon muziek luisteren dus dat kon niet, hij de stekker van de microfoon uit de pc halen, maar niet de stekker van de boxen erin.. toen dacht hij leuk te zijn en de televisie aan te doen en dan tv te kijken ( regel is als er televisie gekeken wordt dan moet het geluid van de pc eraf..) ik zet dus de tv uit, hij heel erg boos op mij en schoppen, daar kon ik nog wel tegen, maar op een gegeven moment wilde hij mijn stoel wegtrekken enzo en toen had ik het niet meer dus toen sleog ik hem ook en aangezien hij erg geweldadig is wilde ik zo snel mogelijk uti de kamer, want hij kan me echt pijn doen dan. Ik loop naar boven, en ben toen op mijn kamer muziek gaan luisteren.

Ik kan er echt niet meer tegen hoor, ik heb me net toch een portie staan janken! omdat ik boos was op hem, op mezelf, omdat ik echt zo boos op hem ben dat als ik een mes had ik het gevoel heb dat ik hem zo in hem kon steken en ik heb nu zoveel woede in me dat ik gewoon met dingen moet goooien of een ruit inslaan ofzo.
ik weet echt niet meer wat ik moet doen, de situatie zoals die net is beschreven komt heel vaak voor, of de ruzies met mn broertje gaan over de pc zoals hierboven of hij scheld en vloekt zoveel dat ik er gek van word.
Ik weet dat ik het een paar dagen geleden ookal heb gevraagd, maar weet er iemand hoe ik moet reageren? want ik kan er echt niet meer tegen en niemand hier snapt dat ik er niet meer tegen kan en dat ik net heel erg heb zitten huilen,
wie kan mij helpen?

a girl like me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2002, 19:05
Verwijderd
ga praten met je ouders! en als dat niet helpt, dan praat je met je mentor ofzo, of met een vertrouwens persoon. je moet het in ieder geval kwijt!
suc6!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 19:30
Verwijderd
Volgens mij schreef jij eerder dat je moeder niet echt optreed tegen je broertje. Hoe zit het met je vader? daar krijgt hij toch niet altijd z'n zin? ga met je vader praten. neem desnoods stiekem een video van je broertje op als hij zo idioot doet en laat dat zien. Je vader heeft enige zeggenschap over dat rotjong en daar moet je op inspelen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 20:16
a girl like me
ja het klopt wel dat mijn vader wel hard optreed zeg maar, maar het is ook wel bij mijn ouders bekend dat mijn broertje zo doet, maar zij kunnen er niets aan doen, ja ok dat kunnen ze wel, maar goed. Het stomme is ook gewoon dat bang ben voor mijn eigen broertje. Dus met mijn ouders praten helpt eigenlijk niet, mijn broertje is degene die moet veranderen, of ik moet leren hoe ik me moet verdedigen tegen me broertje, tenminste dat denk ik...
in elk geval alweer bedankt!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 22:47
Verwijderd
Ik weet dat je broertje je natuurlijk probeerde te pesten door eerst het stekkertje van de boxen er niet in te doen en vervolgens de tv aan te doen. Maar dat hij dus duidelijk om jou te pesten. Zorg ervoor dat hij daar gewoon geen kans toe krijgt, door bijvoorbeeld muziek op je kamer te luisteren, of wanneer hij iets irritants doet, er niets van te zeggen, maar gewoon ergens anders gaan zitten.
Wat ik heb gelezen is het dus niet zo zeer dat hij zijn zin wil krijgen, maar gewoon dat jíj je zin niet krijgt.. Zorg er dus voor dat hij onmogelijk jouw zin kan verpesten.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 15:07
Verwijderd
Ach, zo is mijn broertje ook. Hij doet het nog wel is, hoewel veel minder nou hij zestien is. Gelukkig, want ik kan hem ook niet aan, hij is gewoonweg te sterk voor mij.

Wat bij mij nog wel es wil helpen is hem gewoon negeren. Laatst bijvoorbeeld waren we een serie aan het kijken. Toen was het reclame en wou hij dat ik rond ging zappen (ik had de afstandsbediening), ik vond dat onzin omdat je toch niks kan kijken in die paar minuten, hij kon toch net zo goed op de reclame blijven staan? Dus hij kwaad, ging hij vlak voor de tv zitten en met de knoppen op de tv verder zappen. Ik zapte terug naar de zender waar hij op stond, maar hij zapte gewoon weer verder. Dus ik ook pissed. Hij liet um ergens op staan en poogde weer ff een normale conversatie te voeren (oeh big words!), maar ik was nog steeds pissed dus ik negeerde hem. En hij zette 'm weer terug op de zender waar ik hem op wou, zelfs terwijl de reclame nog niet was afgelopen.

Mh, misschien wordt hij ooit volwassen...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 17:44
a girl like me
ja ok, ik hoop ook dat het overgaat, met 2 jaar ben ik als het goed is ook het huis uit, dus die 2 jaar moet ik het nog volhouden. maar dat negeren dat probeer ik ook wel, maar zoals altijd is dat makkelijker gezegd dan gedaan, probleem is dat mijn broertje ook gigantisch vaak scheld en vloekt en daar kan ik ook echt niet meer tegen, als hij dat tegen mij dan nog doet ok, maar vooral tegen mijn moeder kan het niet hebben omdat zij echt alles voor ons wil doen en ook doet.
Maar ik zal proberen hem te negeren en dan zal ik wel een keer weer posten of mij dat lukt en of het zin heeft.
Trouwens mijn broetje is nu zelfs zover dat hij het vaderdag cadeautje niet aan mn pa wilde geven, mn pa was gisteren heel erg boos op hem, omdat hij weer achter de pc wilde en ik moest voor school nog hele even iets doen, dus ik heb mn broertje de hele dag nog weinig gezien maar goed.
nou alvast weer bedankt...
groetjes!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 11:36
Verwijderd
Citaat:
a girl like me schreef:
ja ok, ik hoop ook dat het overgaat, met 2 jaar ben ik als het goed is ook het huis uit, dus die 2 jaar moet ik het nog volhouden. maar dat negeren dat probeer ik ook wel, maar zoals altijd is dat makkelijker gezegd dan gedaan, probleem is dat mijn broertje ook gigantisch vaak scheld en vloekt en daar kan ik ook echt niet meer tegen, als hij dat tegen mij dan nog doet ok, maar vooral tegen mijn moeder kan het niet hebben omdat zij echt alles voor ons wil doen en ook doet.
Maar ik zal proberen hem te negeren en dan zal ik wel een keer weer posten of mij dat lukt en of het zin heeft.
Trouwens mijn broetje is nu zelfs zover dat hij het vaderdag cadeautje niet aan mn pa wilde geven, mn pa was gisteren heel erg boos op hem, omdat hij weer achter de pc wilde en ik moest voor school nog hele even iets doen, dus ik heb mn broertje de hele dag nog weinig gezien maar goed.
nou alvast weer bedankt...
groetjes!
Heheh, succes ermee. Ik weet hoe ontzettend vervelend het kan zijn. Bij mij gaat het gelukkig steeds beter, maar ik kan het ook helemaal niet hebben als mijn broertje zo ontzettend kut doet tegen mijn ouders. Verdorie, wij hebben zo ongeveer de beste ouders ter wereld, alleen maar redelijke regels, we mogen echt heel veel, ik zie niet waar hij nou zo over zit te zeiken!
Het komt een dezer dagen wel zo ver dat ik hem toch eens gigantisch de huid vol ga schelden over dat belachelijke gedrag van hem. Maar nu nog niet....
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 11:50
Verwijderd
negeren? komop zeg het is je kleine broertje :/ doe er wat tegen als mijn broertje brutale bek heeft dan laat ik hem zien en voelen dat ie dat beter tegen iemand anders kan doen!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2002, 12:24
a girl like me
mn kleine broertje is 2,5 jaar jonger, maar wle sterker dan mij, dus.. ik weet neit of dat zo'n goed idee is...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 11:38
Black Reina
Black Reina is offline
k ken dit ook jah me broertje is ongeveer net zo, me vader en moeder weten t en die doen er niks aan en dat maakt t alleen maar erger en mij nog kwaaier.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 13:08
a girl like me
ja dat heb ik ook, maar iedereen bij mij thuis, red mn vader en mn broer ook, zijn ook gelijk heel boosop hem als hij iets doet omdat hij altijd wat doet dus hij hoeft maar iets te doen en we zijn al heel erg boos. maar goed dat negeren heeft bij hem weinig zin denk ik, want hij gebruikt dat schelden en vloeken nu als stopwoord en dat gaat niet over door het te negeren en hij scheert alles en iedereen over 1 kam.
En het stomme is dat hij mij de hele tijd stangt door te zeggen dat ik me aanstel( k heb de ziekte van pfeiffer(gehad)) en dan zegd hij van ooh je kutn best alles doen enzo, het gaat nu ook wel beter, maar toen ik er net achter was da ik het had was ik echt al moe als ik ff in deauto zat en naar de winkel ging zeg maar, dus ik heb nu niet alle toetsen gemaakt, die moet ik dan volgend jaar nog ff inhalen, maar dat is zoo irritant, want ik stel me dus helemaal niet aan, ik doe alleen nu nog rustig aan omdat dat moet!
maar goed, ik zal ophouden met medelijden met mezelf hebben want dat schiet ook niet op en ik zou hem negeren en kijken of dat helpt..

nou grtz
en allemaal bedankt!
a girl like me
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Pollore schreef:
negeren? komop zeg het is je kleine broertje :/ doe er wat tegen als mijn broertje brutale bek heeft dan laat ik hem zien en voelen dat ie dat beter tegen iemand anders kan doen!
Mijn anderhalf jaar jongere broertje is een kop groter en veel sterker. Wat denk je dat ik daar tegen moet beginnen, met een knuppel komen?
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 13:46
a girl like me
ja nou zoioets heb ik dus ook, hij is dan wel evengroot als mij, maar toch, hij is wel sterker en dan gaat hij met schoenen gooien en een paar jaar gelden, ok toen was hij nog klein en wistie nie wat ie deed, heb ik weleens een mes voor mn neus zien steken hoor, en dan kan ik er gaan zeggen van doe normaal ik ben ouders je moet naar mij luisteren, maar dat lijkt me dan maar niet zo'n heel erg goed idee...
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 17:47
mar87
mar87 is offline
Ik heb al net zo'n broertje, alleen ik kan er niet zo mee zitten, omdat hij volgesn m'n ouders gewoon in de puberteit komt, en hij altijd al gauw agressief is, maar soms dan is hij écht vreselijk dan jank ik 't uit van kwaadheid, maar meestal (als 't kan) trek ik me er gewoon geen barst van aan, want als ik dat wel doe, vind hij dat nog leuk ook en begint hij zo weer opnieuw, en je kan 'm ook niet beledigingen ofzo,dat lukt gewoon NIET, want dat is dan het enige wat zou helpen om hem stil te krijgen ofzo. maar hij trapt en schopt en schreeuwt altijd als het hem niet naar de zin gaat.
nou zie daar maar 'ns tegenin te gaan
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 19:07
a girl like me
ja je hebt gelijk, het helpt ook niet als je ertegenin gaat. maar het probleem dat ik hem zo graag wil helpen, omdat ik weet dat hij eigenlijk niet normaal doet, en dan voel ik me ook zo machteloos omdat ik hem niet KAN helpen. maar dus jij negeert het ook gewoon... nou ik zal het proberen, maar volgens mij werkt dat niet echt bij hem, maar k kan het altijd ngo blijven proberen...
tanx! in elk geval
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 15:47
miss_virus
miss_virus is offline
Citaat:
a girl like me schreef:
(ok voor de mensen die dit voor het eerst lezen, ik heb een moeilijk broertje die vaak zn zin krijgt en die heel erg onrealistisch is enzo, als je de kern van mn posting wil weten lees dan aub het onderste gedeelte, alvast bedankt).

er is eigenlijk nog weinig veranderd hoor sinds de vorige keer maar ik had net weer zo'n ruzie met hem! Ik ging achter de pc, hij had de microfoon aangesloten en ik wilde gewoon muziek luisteren dus dat kon niet, hij de stekker van de microfoon uit de pc halen, maar niet de stekker van de boxen erin.. toen dacht hij leuk te zijn en de televisie aan te doen en dan tv te kijken ( regel is als er televisie gekeken wordt dan moet het geluid van de pc eraf..) ik zet dus de tv uit, hij heel erg boos op mij en schoppen, daar kon ik nog wel tegen, maar op een gegeven moment wilde hij mijn stoel wegtrekken enzo en toen had ik het niet meer dus toen sleog ik hem ook en aangezien hij erg geweldadig is wilde ik zo snel mogelijk uti de kamer, want hij kan me echt pijn doen dan. Ik loop naar boven, en ben toen op mijn kamer muziek gaan luisteren.

Ik kan er echt niet meer tegen hoor, ik heb me net toch een portie staan janken! omdat ik boos was op hem, op mezelf, omdat ik echt zo boos op hem ben dat als ik een mes had ik het gevoel heb dat ik hem zo in hem kon steken en ik heb nu zoveel woede in me dat ik gewoon met dingen moet goooien of een ruit inslaan ofzo.
ik weet echt niet meer wat ik moet doen, de situatie zoals die net is beschreven komt heel vaak voor, of de ruzies met mn broertje gaan over de pc zoals hierboven of hij scheld en vloekt zoveel dat ik er gek van word.
Ik weet dat ik het een paar dagen geleden ookal heb gevraagd, maar weet er iemand hoe ik moet reageren? want ik kan er echt niet meer tegen en niemand hier snapt dat ik er niet meer tegen kan en dat ik net heel erg heb zitten huilen,
wie kan mij helpen?

a girl like me

ik ken dattttttttt! ik heb precies hetzelfde! niet dat gedoe met de tv enzo natuurlijk maar mijn broertje doet ook zo en ik wordt dan zo kwaad dat ik eff wegloop ( laatste keer gewoon een blokje om) maar ik moet dan echt afkoelen anders sla ik hem echt tegen zijn hersenpan aan wat ik trouwens al eens gedaan heb, en dan bla bla bla jij bent de oudste jij moet het goede voorbeeld geven enzo dat krijg ik dan van mijn ouders te horen.
en soms komt dat rotjoch ook de hele tijd naast me zitten als ik achter de pc zit gewoon op mijn vingers te kijken soms kei lang... ik ben dan niet mezelf ik bedoel als ik chat ofzo en zeg dan wel eens lullige dingen tegen mense op mijn msn ofzow of ik zeg wacht eff een seconde en laat ze dan tientalle minute wachten omdat ik gewoon geen zin heb om terug te antwoorden in verband met privacy dat mijn broertje er met zijn neus bovenop zit..
mijn broertje gooit ook weleens darts in mijn behang of posters of trekt ze helemaal van de muur af. ik heb dat ookeens bij hem gedaan en kreeg meteen te horen dat ik gek was omdat hij "zo dol" was op die poster en bla bla bla dus ik ben weer the victem.
Soms blijft hij ook gewoon bezig totdat ik hem ineens sla, hij slaat dan terug en ik wil niet slaan omdat ik weet dat het slecht af kan lopen ( echt gewonden vallen) omdat hij gewoon terugslaat of schopt en ik dan ook weer dusss..... hij is 1,5 jaar jonger als mij maar nu ongeveer even sterk en dat was vroeger niet zo dus daarom kan ik moeilijk een gevecht met hem beginnen, ik kan trouwens heel gemeen zijn als hij me ergens pijn doet ofzo trek dan gewoon aan zijn haren ofzo of kras zijn hele arm open.... maarja tis nu wat beter hoewel ik hem nog steeds eigelijk niet kan uitstaan als ie weer eens me zo op mijn vingers zit te kijken, soms ook als ik me moet omkleden loopt ie me overal achterna en als ik dan de deur van mijn kamer voor hem dichtgooi gooit ie weer met darts (sjees wat een verhaal eigelijk) maar goedd het gaat nu wat beter anyway maar vroeger had ik elke dag ruzie met hem en sloegen we elkaar ook echt met alles wat we konden vinden, stokken, handvegers, whatever alles wat je tegen kunt komen in interieur

M@zzels
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 15:50
miss_virus
miss_virus is offline
Citaat:
mar87 schreef:
Ik heb al net zo'n broertje, alleen ik kan er niet zo mee zitten, omdat hij volgesn m'n ouders gewoon in de puberteit komt, en hij altijd al gauw agressief is, maar soms dan is hij écht vreselijk dan jank ik 't uit van kwaadheid, maar meestal (als 't kan) trek ik me er gewoon geen barst van aan, want als ik dat wel doe, vind hij dat nog leuk ook en begint hij zo weer opnieuw, en je kan 'm ook niet beledigingen ofzo,dat lukt gewoon NIET, want dat is dan het enige wat zou helpen om hem stil te krijgen ofzo. maar hij trapt en schopt en schreeuwt altijd als het hem niet naar de zin gaat.
nou zie daar maar 'ns tegenin te gaan

mijn ouders vinden mn broertje echt geweldig ofzo.. neee roytje is niet agressief! hij is toch zo'n rustig jongetje! op school misshien ja hij is ie echt een eikel en vooral tegen mij
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 15:14
a girl like me
volgens mij lijken onze broertjes wel wat op elkaar... het gaat de laatste paar dagen ook wel weer goed, daar hecht ik al niet veel waarde meer aan omdat ik weet dat hij toch weer heeel irritant kan doen als hem ook maar even iets dwars zit. Maar we zullen dus denk ik nog gewoon geduld moeten hebben en dan zal het uiteindelijk wle ophouden alsie wat ouder is..
nou grtz
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 18:24
lady of the dark
lady of the dark is offline
nou heb ik zelf geen broertje, wel twee stiefbroertjes en een stiefzusje, maar die wonen gelukkig niet bij mij. Maar zij hebben ook vaak ruzie, vooral om wie er achter de computer mag enzo, maar dat komt meestal omdat ze elkaar niet uitleggen waarom ze iets wel of niet willen. Als je nou gewoon tegen je broertje zegt dat je het niet leuk vindt dat 'ie bv. zit te kijken hoe jij zit te chatten, misschien dat 'ie dan ophoudt?
Oud 27-06-2002, 10:20
marlies
marlies is offline
Kan je je broertje misschien niet op een manier duidelijk maken wat hij aanricht met zijn daden? Ja ik zou zo gauw ook niets weten, maar misschien als hij het zelf inziet dat hij dan het minder gaat doen?
Oud 27-06-2002, 11:37
a girl like me
ja ik weet het ook niet, maar als ik dan boos wegloop, dan vind hij dat alleen maar leuk en volgens mij is hij 5 sec later al vergeten dat we ruzie hebben egah den denkt hij er niet meer aan en als ik hem dan weer zie dan kan hij ineens weer heel aardig doen zeg maar, soms ook niet hoor, maar hij is gewoon heel vaag. Maar hij weet inderdaad niet dat hij veel meer 'schade' bij mij aanricht dan alleen dat ik dan niet achter de pc mag. ik heb ook wel aan zitten denken om hem een brief te schrijven zeg maar met dat ik het helemaal niet leuk vind en alles erop en eraan. Maar dan denk ik weer, ach hij zal me alleen utilachen en het heeft toch geen zin.. wat vinden jullie daarvan dan?
got 2 go
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten