Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2006, 18:12
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
1. Waar kan je dat kopen
2. Hoeveel kost je dat?
Oud 20-05-2006, 18:57
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Automaten, loketten.

Verschil 1e - 2e klas, dat is ~40% van een tweede klas kaartje (?).
Oud 20-05-2006, 19:37
Verwijderd
Eerste klas reizen WIN
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 00:38
bamiPoep
bamiPoep is offline
gewoon niet doen en met je ov in 1e klas zitten en wachten tot conducteur langskomt. en als ie komt en ziet dat je met je ov 1e klas zit en dan betaal je iets erbij. van rotterdam-utrecht was het iets van +- 5euro ofzo. en anders rij je gratis 1e klas
Oud 21-05-2006, 08:47
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 21-05-2006 @ 01:38 :
gewoon niet doen en met je ov in 1e klas zitten en wachten tot conducteur langskomt. en als ie komt en ziet dat je met je ov 1e klas zit en dan betaal je iets erbij. van rotterdam-utrecht was het iets van +- 5euro ofzo. en anders rij je gratis 1e klas
+35 euro boete, want als je niet met een geldig vervoersbewijs reist, mag je er de wettelijke boete bijleggen sinds al een behoorlijke tijd. Waardoor er weer agressie ontstaat...

Verder ben ik het helemaal met TRA eens, met een kleine toevoeging: je kunt die kaartjes enkel kopen bij de moderne automaten met aanraakscherm (ook al zie je oudere automaten nauwelijke meer)
Oud 21-05-2006, 10:46
Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 20-05-2006 @ 19:12 :
1. Waar kan je dat kopen
Aanvulling op eerdere berichten: als je een overgangsbewijs koopt bij een automaat, dan vind je die onder Overige kaartjes > Overgang 2-1. Op http://webdemo.ns.nl/e2000.html kun je leuk oefenen daarmee, maar ook meteen de prijs van een kaartje zien (klik als je je bestemming hebt gekozen op het vertrekstation als je dat wilt wijzigen). Het verschil leek me meer dan 40% toen ik even wat probeerde, maar precies weet ik het niet.

Citaat:
Aragnabite schreef op 20-05-2006 @ 19:12 :2. Hoeveel kost je dat?
Dat hangt af van of je met je OV-studentenkaart vrij reist of met korting. Als je vrij reist, moet je een overgangsbewijs tegen vol tarief kopen. Als je met korting reist, mag je een overgangsbewijs met korting kopen (alhoewel het dan waarschijnlijk handiger is meteen een eerste klas kaartje met korting te kopen). Op de automaat kies je dus eerst voor retour of enkele reis, dan je bestemming, dan vol tarief of korting, dan hoeveel kaartjes, je kent het wel.

Citaat:
Quantes schreef op 21-05-2006 @ 09:47 :
[...] de wettelijke boete bijleggen sinds al een behoorlijke tijd. Waardoor er weer agressie ontstaat...
Maar zou je de boete niet hebben, dan neemt het percentage zwartrijders weer toe. Bovendien heb je nu ingangscontroles, waarmee je potentiële herriezoekers al weert voordat ze in de trein zitten. Het beleid zou wel iets soepeler mogen, maar helemaal slecht is het ook niet.

Citaat:
(ook al zie je oudere automaten nauwelijke meer)
Op grotere stations niet, nee, maar heel veel kleinere stations hebben nog alleen zo'n automaat.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 14:03
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Tochjo schreef op 21-05-2006 @ 11:46 :Maar zou je de boete niet hebben, dan neemt het percentage zwartrijders weer toe. Bovendien heb je nu ingangscontroles, waarmee je potentiële herriezoekers al weert voordat ze in de trein zitten. Het beleid zou wel iets soepeler mogen, maar helemaal slecht is het ook niet.
Ik heb niets tegen de boete, vindt het zelf zeer goed. ik heb wat tegen de user, die meent geen kaartje te hoeven kopen. Ik zulke gevallen, waarin diegene dan een boete krijgt, zal vaak agressie ontstaan. de boete juich ik toe.

Citaat:
Op grotere stations niet, nee, maar heel veel kleinere stations hebben nog alleen zo'n automaat.
Niet waar. Langs het hoofdrailnet worden alle oude automaten vervangen door nieuwe. Enkel langs het niet-hoofdrailnet worden die oude automaten niet vervangen, omdat die lijnen nog kunnen worden aanbesteed en het dan een beetje zonde van het geld zou zijn voor de NS.
Oud 21-05-2006, 14:20
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Quantes schreef op 21-05-2006 @ 15:03 :
Niet waar. Langs het hoofdrailnet worden alle oude automaten vervangen door nieuwe. Enkel langs het niet-hoofdrailnet worden die oude automaten niet vervangen, omdat die lijnen nog kunnen worden aanbesteed en het dan een beetje zonde van het geld zou zijn voor de NS.
Inderdaad: worden. Nog meer dan genoeg stations met alleen de oude versie.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 17:58
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 21-05-2006 @ 15:20 :
Inderdaad: worden. Nog meer dan genoeg stations met alleen de oude versie.
In mijn kant van het land valt dat heel; erg mee. Ik meen dat de hele Oude Lijn, Brabant en Limburg (muv. contractsector) al zijn meegenomen.
Oud 21-05-2006, 19:03
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Quantes schreef op 21-05-2006 @ 18:58 :
In mijn kant van het land valt dat heel; erg mee. Ik meen dat de hele Oude Lijn, Brabant en Limburg (muv. contractsector) al zijn meegenomen.
Nou op de Oude Lijn mist er ook al in ieder geval één: Haarlem Spaarnwoude.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 22:18
Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Quantes schreef op 21-05-2006 @ 15:03 :
Langs het hoofdrailnet worden alle oude automaten vervangen door nieuwe. Enkel langs het niet-hoofdrailnet worden die oude automaten niet vervangen, omdat die lijnen nog kunnen worden aanbesteed en het dan een beetje zonde van het geld zou zijn voor de NS.
Ah, dat wist ik niet. Woon al jaren in Syntusland
En ach, over een paar jaar hebben we toch de OV-chipkaart.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 16:25
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 21-05-2006 @ 20:03 :
Nou op de Oude Lijn mist er ook al in ieder geval één: Haarlem Spaarnwoude.
Oude Lijn is Asd-Shl-Gv(c)-Rtd-Ddr-Rsd

Citaat:
Tochjo schreef op 21-05-2006 @ 23:18 :
Ah, dat wist ik niet. Woon al jaren in Syntusland
En ach, over een paar jaar hebben we toch de OV-chipkaart.
Mijn pa als NSer krijgt hem binnenkort, en ik ook waarschijnlijk.
Oud 22-05-2006, 21:56
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
+35 euro boete, want als je niet met een geldig vervoersbewijs reist, mag je er de wettelijke boete bijleggen sinds al een behoorlijke tijd. Waardoor er weer agressie ontstaat...

Verder ben ik het helemaal met TRA eens, met een kleine toevoeging: je kunt die kaartjes enkel kopen bij de moderne automaten met aanraakscherm (ook al zie je oudere automaten nauwelijke meer)
ik kreeg geen boete, alleen die 5 euro nog iets ,dacht daarom dat het zo hoorde
Oud 23-05-2006, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Quantes schreef op 22-05-2006 @ 17:25 :
Dat was omdat het de eerste normaalspoorlijn is staat me vaag iets van bij. Haarlem Amsterdam was breedspoor.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 19:46
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 22-05-2006 @ 22:56 :
ik kreeg geen boete, alleen die 5 euro nog iets ,dacht daarom dat het zo hoorde
Vroeger kon een hc dat doen uit coulance, tegenwoorzig krijg je 25 euro + ritprijs.
Oud 23-05-2006, 21:24
M@rco
M@rco is offline
Hoeft niet... er zijn er ook genoeg die je op het volgende station laten uitstappen om alsnog een kaartje te kopen
Oud 24-05-2006, 04:27
Quantes
Quantes is offline
Citaat:
M@rco schreef op 23-05-2006 @ 22:24 :
Hoeft niet... er zijn er ook genoeg die je op het volgende station laten uitstappen om alsnog een kaartje te kopen
Inderdaad. Maar officieel, als ze je verder laten reizen...

(Mijn vader weigert ok pertinent mee te werken aan dat boetebeleid.)
Oud 26-05-2006, 14:48
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Quantes schreef op 23-05-2006 @ 20:46 :
Vroeger kon een hc dat doen uit coulance, tegenwoorzig krijg je 25 euro + ritprijs.
make that 35!

Citaat:
Quantes schreef op 22-05-2006 @ 17:25 :
Het spijt me, maar de Oude Lijn is toch echt Amsterdam - Haarlem - Leiden - Den Haag - Rotterdam.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten