Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2006, 21:24
Verwijderd
Vroeger lag ik in bedje, toen ik nog klein was . En toen werd ik s'nachts wakker en ik weet zeker dat ik toen wakker was, was ik kroop toen vaker bij mama en papa in bed, omdat ik doodsbang was. Ik zag dan de muren naar me toe komen en dan weer weggaan en dat heel snel! Ik was dan doodsbang. Ook hoorde ik stemmen in mijn hoofd. Als ik dan bij mama in bed kroop zei ze dat ik paranormaal begaafd was.
Ik heb het gehad tot mijn 10e of zo. Wat ik wel nog altijd merk is dat ik vaak paarse vlekken voor mijn ogen zie. Of dat er iets mee heeft te maken, weet ik niet.

Hebben meer mensen dit weleens gehad en weet iemand wat dit is of hoe dit komt.

Groetjes
S.
Advertentie
Oud 17-05-2006, 21:30
moon
moon is offline
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je dan toen toch altijd een beetje in je dromen bleef hangen, dat je even niet terug kon komen in de realiteit. Zelfs als je al lang wakker bent kan dat denk ik nog.
Ik heb zelf de laaste tijd veel nachtmerries, en ik heb er vaak overdacht nog last van. Dan leef ik nog in die nachtmerrie verder. Ben angstig en wantrouwend en zie ook sneller vreemde dingen gebeuren enz. Ik denk dus dat je in bepaalde dromen zo kunt blijven hangen dat het lijkt alsof ze echt gebeuren. Maar ik weet het niet zeker hoor. Het kan best wat anders ook zijn.
Oud 18-05-2006, 11:53
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Dat lijken me de eerste symptomen van een stoornis. Wat niet betekend dat die stoornis zich ook echt ontwikkeld heeft.

Die paarse vlekken kunnen overal van komen: teveel t.v. kijken of te lang achter de computer zitten. 'S nachts heb je ook niet zo'n helder zicht natuurlijk.
Oud 18-05-2006, 16:55
Verwijderd
Ik herken dat wel. Als klein kind had ik ook periodes dat de muren op mij afkwamen. Dat vond ik toen ook eng. Ik kan me niet meer herinneren hoe, wanneer of waarom het weg is gegaan, maar ik maak het sindsdien in iedere geval niet mee.

Overigens kun je Kid Morbid negeren, want zomaar concluderen dat het een stoornis is, is niet mogelijk - of hij moet zich Kid Morbid Freud wanen.
Oud 18-05-2006, 18:54
kweenie23
kweenie23 is offline
Ik had ook altijd zo'n droom. Dat er dingen op je af komen (denk muren idd, kan ook iets anders zijn) en steeds groter worden of kleiner worden, of dat het heel ''druk'' wordt ineens zegmaar. Eigenlijk kan ik van die droom niet eens beschrijven hoe hij eruit ziet terwijl ik wel precies weet hoe hij eruit ziet... klinkt vaag maar is zo .

Ik had het altijd als ik ziek was, of me rot voelde. Ik heb het nu al 2 jaar niet meer gehad. Misschien is het een kinderdroom. Ik weet het niet . Van paarse vlekken had ik niet last.
Oud 18-05-2006, 19:25
mrsjones
mrsjones is offline
Ik denk wel paranormaal begaafd.
Ook het zien van paarse vlekken enzo heeft te maken met het paranormale. Het kan zijn iets van energie.. derde oog etc.
Oud 18-05-2006, 20:48
Verwijderd
dankjewel voor de antwoorden

ik heb die paarse vlekken eraan overgehouden, want ik zie nu nog steeds vaak paarse vlekken voor mijn ogen. Ik vraag me af hoe dat komt
Oud 18-05-2006, 21:13
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
mrsjones schreef op 18-05-2006 @ 20:25 :
Ook het zien van paarse vlekken enzo heeft te maken met het paranormale. Het kan zijn iets van energie.. derde oog etc.
Komop zeg... Blijf even bij de realiteit Voor dit soort verschijnselen is genoeg wetenschappelijke onderbouwing te vinden.

Niet meteen denken dat iets 'paranormaal' is als je het niet kunt verklaren.
Oud 19-05-2006, 16:56
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Ja óf je hebt een ijzertekort en moet niet zoveel naar de zon kijken natuurlijk.
Oud 19-05-2006, 17:23
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Haha. Ze is paranormaal begaafd man, zie je dat dan niet.
Oud 20-05-2006, 19:42
Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Je zegt dat je moeder zei dat je paranormaal begaafd zou zijn?

Ik weet niet hoor, maar ik denk dat het daar ook een beetje mee te maken heeft. Onderschat nooit de kracht van suggestie: als je moeder er nooit over geopperd had, zou je jezelf uberhaupt deze vraag stellen?
Oud 20-05-2006, 23:25
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Zou het niet kunnen dat je moeder dat van dat paranormaal begaafde zei om je gerust te stellen?

Ik kan me wel vinden in de theorie van moon. Dat je nog niet helemaal wakker was. Ik herken mezelf er zelfs een beetje in. Als ik half slapend op sta zie en voel ik ook allemaal rare dingen.

Wat bedoel je precies met paarse vlekken voor je ogen?
Oud 21-05-2006, 11:02
lawallan
lawallan is offline
Bij paranormaal begaafd moet je meer denken aan een voorspellende gave of dingen over mensen weten die je helemaal niet kan weten. Als ik zo lees wat jij hebt lijkt het me meer op de fantasie van een bang kind. De vlekken heb ik ook wel eens last van, maar dat heeft niks te maken met het paranormale.
Oud 22-05-2006, 07:40
flanke
flanke is offline
paarse vlekken heb ik ook. dat is van het licht.
Oud 22-05-2006, 12:10
Verwijderd
Toen ik klein was en bij mijn ouders in bed kroop zag ik altijd oranje en bruine balken die vanaf het plafond op mij af kwamen en dan 'door mij heen gingen' zonder dat ik ze voelde. Maar ja, dan sliep ik wel half. Ik zag het ook alleen bij mijn ouders. Vlekken en balken en dat soort dingen zijn nogal makkelijk door je hersenen te 'maken', ook als je wakker bent, en ik denk dat kleine kinderen dat sterker hebben dan volwassenen.

Paarse vlekken die verspringen als je er naar wil kijken zie ik ook wel eens, dan heb ik te lang naar geel licht (van mijn beeldscherm bijvoorbeeld, als daar een zeker forum op te zien is ) gekeken.
Oud 22-05-2006, 17:37
Martiño
Martiño is offline
Vroeger dacht ik dat ik "door dingen heen kon kijken" als ik voorwerpen heel dicht bij mijn ogen hield en op een bepaalde manier keek. Dat klopt ook wel, omdat je ene oog het dan niet ziet en je andere oog wel, en je dus een vertekend beeld krijgt.
Dat heeft dus niks met paranormaal begaafd zijn te maken. Je wilt alleen dat je iets paranormaals ziet, het is er nog niet.
Als je iedere keer als je iets vreemds ziet denkt dat je iets paranomaals ziet, dan ga je na een tijdje alles paranormaal vinden, omdat je simpelweg wilt dat het paranormaal is.
Oud 22-05-2006, 18:11
Boebsie
Boebsie is offline
Nee je bent niet specialer dan anderen.
Oud 22-05-2006, 20:38
Verwijderd
oke! dankjewel voor de antwoorden. Dit topic mag dicht van mij, want mensen gaan onzin ervan maken hiero!!
Oud 22-05-2006, 21:52
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Haha, nee hoor. Jij bent degene die onzin praat. Je hebt heus geen speciale gaven. Je kijkt gewoon teveel naar felle beeldschermen.
Oud 22-05-2006, 22:16
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 22-05-2006 @ 22:52 :
Haha, nee hoor. Jij bent degene die onzin praat. Je hebt heus geen speciale gaven. Je kijkt gewoon teveel naar felle beeldschermen.
Ik wou net zeggen, zij begint!
Oud 25-05-2006, 13:03
boxx
boxx is offline
Citaat:
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten