Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2006, 10:14
Flip!
Flip! is offline
Ja oke dit is een wazige topictitel, maar ik kan het niet anders omschrijven.

Vroeger toen ik klein was, lag ik 's avonds in bed, en werd dan vaak in de nacht wakker, omdat ik in mijn hoofd het geluid van kerkklokken hoorde. Of het kerkklokken zijn geen idee, het kunnen ook hele zware bellen zijn, maar dat geluid hoorde ik altijd.

Het had altijd iets weg van een sirene, het geluidspatroon dan. Het duurde altijd heel lang, en gonsde na in mijn hoofd. De tonen waren ook zo ernstig, alsof er iets dramatisch ging gebeuren.

Na die periode heb ik het een hele flinke tijd niet gehad (dan spreek ik over een jaar of 6), maar pas hoorde ik het weer.

Ik snap er echt niets van, wil dit iets betekenen? Hebben jullie ook wel eens last gehad van zoiets?
Oud 17-05-2006, 13:09
Nona
Nona is offline
Slaap je dan niet gewoon half?
Oud 17-05-2006, 13:15
KMBA
KMBA is offline
Kan het niet gewoon in je droom geweest zijn? Ik bedoel, sommig mensen dromen (onbewust soms) iets van een hond bijvoorbeeld en horen dan ook echt hondengeluiden..

Anders zou ik denken aan iets sintitus ofzo (oorsuizen)
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:46
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 17-05-2006 @ 14:09 :
Slaap je dan niet gewoon half?
Nee volgens mij ben en was ik echt wakker..
Oud 17-05-2006, 17:34
Verwijderd
--> Psychologie
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 18:07
MickeyV
MickeyV is offline
Zadel die arme psychologen er maar mee op. Nee:

--> Religie

volgens de ratio van: de vervuiler betaalt.
Oud 17-05-2006, 20:26
KMBA
KMBA is offline
OMG

Als je zulke geluiden hoort ben je niet meteen spiritueel o.i.d bezigs. Psychologie lijkt me eerder voor de hand liggend dan religie...

Heb je wel eens overdacht om je oren te laten controleren bij een KNO Arts (Keel, Neus, Oor Arts). Deze zal je waarschijnlijk doorverwijzen naar een audicieen (iemand die je gehoor test)

kan handig zijn....
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 13:43
Verwijderd
Heb je het alleen 's nachts? Want ik heb iets dat er misschien op lijkt, kan het ook niet zo goed omschrijven. Het zijn geen kerkklokken maar meer een echo, maar wel dat van die sirene (qua frequentie) en het afzwakken. Heel eigenaardig. Maar ik heb dat dus ook wel eens overdag, heb alleen nog niet kunnen ontdekken of het samenhangt met andere zaken (geluiden, situaties ofzo). Geen idee wat het is.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 14:54
funqueen15
funqueen15 is offline
Okee ik wil ook even wazig zijn mijn idee is dat het een geest (mss overleden familielid) of een gids (een persoon uit je vorige leven die als beschermengel bij je is) om je heen kunnen zijn die je dat geluid wil laten horen (keb geen idee waarom or). Maar iig ikeb gelezen in een boek van Char dat zij om haar heen altijd witte veren zag, en dat dat kwam door haar gids... dus dat kan vast ook zo zijn met geluiden
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 15:00
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
Maryk schreef op 18-05-2006 @ 14:43 :
Heb je het alleen 's nachts? Want ik heb iets dat er misschien op lijkt, kan het ook niet zo goed omschrijven. Het zijn geen kerkklokken maar meer een echo, maar wel dat van die sirene (qua frequentie) en het afzwakken. Heel eigenaardig. Maar ik heb dat dus ook wel eens overdag, heb alleen nog niet kunnen ontdekken of het samenhangt met andere zaken (geluiden, situaties ofzo). Geen idee wat het is.
Nee had het echt alleen 's avonds voor het slapen gaan en 's nachts dan..
Oud 18-05-2006, 15:03
synclinorium
synclinorium is offline
Ik hoor ook wel eens een piep. pieeeeeeeeeeeeeeeeep. Maar dan is het er niet echt. En nee was geen drugs of alcohol in het spel Maar dat gaat altijd na 2 minuutjes over. Ik weet ook niet wat het.
Oud 18-05-2006, 15:08
KMBA
KMBA is offline
O my god..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oorsuizen

Het heeft gewoon te maken met je gehoor.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 12:57
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
funqueen15 schreef op 18-05-2006 @ 15:54 :
Okee ik wil ook even wazig zijn mijn idee is dat het een geest (mss overleden familielid) of een gids (een persoon uit je vorige leven die als beschermengel bij je is) om je heen kunnen zijn die je dat geluid wil laten horen (keb geen idee waarom or). Maar iig ikeb gelezen in een boek van Char dat zij om haar heen altijd witte veren zag, en dat dat kwam door haar gids... dus dat kan vast ook zo zijn met geluiden

hahaha ik heb ook weleens last van oorsuizen maar dit vind ik toch ook wel een grappige omschrijving hahaha omg.
Oud 25-05-2006, 11:00
Carl2
Carl2 is offline
Als je op je zij ligt op je kussen kun je ook soms je eigen hart horen kloppen misschien ligt het hieraan..
Oud 26-05-2006, 02:56
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
funqueen15 schreef op 18-05-2006 @ 15:54 :
Lol

Witte veren zie ik ook tegen een felle achtergrond. Ik heb het een keertje opgezocht, had te maken met een redelijk normale afwijking met drijvende eiwitten op je netvlies zelf.

Anyway, ik denk het probleem van de topicstarter iets in - niet tussen - de oren is.

Regels voor berichten