Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Twijfelachtig. We hebben hier natuurlijk het beginsel van godsdienstvrijheid. Ik zou het zeer ernstig vinden als dit word aangetast. Zolang zij niets onwettigs doen ben ik dan ook absoluut tegen het aanpakken van streng gelovigen. Op het moment echter dat zij oproepen tot overtredingen, of die zelf begaan, dán moet er ingegrepen worden.
|
Alle radicalen moeten minder radicaal worden, want omdat ze zo radicaal zijn, kunnen ze geen respect tonen voor een ander denkbeeld dan die van henzelf.
En of het nu om radicale moslims, joden, christenen, hindoes, (en andere religies), conservatieven, progressieven, feyenoordsupporters, ajaxsupporters en wat dan ook, gaat, dat maakt niet uit. De algemeen geldende regel: heb respect voor een ander en dat kan alleen als je je radicale denkwijzen matigt of gematigder maakt. Gatara |
![]() |
|
![]() |
Jij hebt kennelijk ook geen respect voor de radicale mening van anderen. Wat als zij overtuigd zijn van hun gelijk? Wie ben jij, zolang dit niet strafbaar is, om te zeggen dat ze moeten matigen? Is dat niet heel radicaal, te zeggen dat iedereen bij de massa moet blijven?
||
Citaat:
Ook moet het niet zo zijn dat de radicalen de gematigden de dupe laten worden van hun denkbeelden; zoals dit nu het geval is binnen de islam. Je hoort zoveel shit over de islam; nauwelijks iets goeds,... en juist,.. waarom is dit zo? Door de radicalen. Gatara |
![]() |
||
Citaat:
Hehe, daar dacht ik inderdaad aan toen ik dit aan het typen was. Ik wil hun meningen en denkbeelden dan ook niet verbieden. Ze zijn vrij om radicaal te zijn. Ik zeg alleen hiermee dat ze duidelijk geen respect tonen voor mensen die niet als hen denken en dat vind ik verwerpelijk. Gatara |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Misschien moeten de minder radicale moslims zich wat scherper profileren, wat natuurlijk moeilijker gaat aangezien ze minder radicaal zijn :/
||
Citaat:
![]() Zo kun je wel uitzonderingen blijven bedenken. Maar als jij - als radicaal - meent dat jouw geloof de enige echte is en iedereen die daar niet toe behoort de hel in moet, vind ik dat respectloos. Gatara |
![]() |
|||
Citaat:
Ik zeg toch nergens dat ze gestraft moeten worden voor hun denkbeelden?!?!?!?! (tenzij de wet overtreden wordt, natuurlijk) Citaat:
![]() ![]() Gatara |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Als je radicalen aandacht geeft, hebben ze vaak nog een sterkere grond of meerdere redenen om zich nog radikaler op te stellen. Diegenen die het er een beetje mee eens zijn, worden door de (vaak negatieve) berichtgeving radicaler. Staphorst komt ook niet dagelijks in het nieuws; wel de moskeeen waar soms radicale imams zijn. Wie weet wat voor een radicale uitspraken er in Staphorst worden gedaan....?!?! En nog niet eens in staphorst maar in een katholieke kerk (waarvan je toch verwacht dat ze zich in de loop der jaren gematigder zouden opstellen) heb ik een spreekbede gehoord van een priester die zei dat de joden het schuld waren dat christus was vermoord en dat zij hiervoor beboet zouden moeten worden. Alsof dat niet radicaal is. Gatara |
![]() |
|
![]() |
De overmatige interesse voor islamitische "fouten" is absoluut aanwezig, ben ik helemaal met je eens. Maar hier komt nog niet in naar voren hoe je mensen minder radicaal wil maken (ook al ben ik het daar nog steeds niet mee eens
![]()
|||
Citaat:
Als ze minder invloed krijgen, hebben ze ook minder aanhangers en hoef je je ook niet echt druk erom te maken ![]() Citaat:
![]() Gatara |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik verwerp iedere radicale vorm van godsdienst. Of dat nou Islam is, Christendom of Jodendom. Bovendien denk ik dat radicale allochtonen niet zonder meer nog de mogelijkheid moeten krijgen in Nederland te blijven. Als het westen zo slecht is, wat doen die Imams hier dan?
Laatst gewijzigd op 10-07-2002 om 08:21. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Gatara |
![]() |
|
Verwijderd
|
Die sheikh in dat artikel zegt wel nuttige dingen, idd moet een geloof niet dienen voor politieke doeleinden. Denk dan niet meteen dat ik anti-CDA ben of zo, dat bedoel ik niet. Die radicale moslims zijn ontevreden over het leven in hun land, enigszins begrijpelijk want er is veel armoede en corruptie etc. en zoeken dan hun houvast in hun geloof. Radicaliteit komt voort uit armoede, ontevredenheid. Daarom moet clown Bush eens iets gaan doen aan de armoedebestrijding in de wereld, als ie het terrorisme echt wil aanpakken. Zo neem je alvast een belangrijke voedingsbodem voor (moslim)terroristen weg.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ze kunnen goed provoceren, dat wel. Verder vind ik dat ze zich nogal aanstellen - ze kunnen hun meningen en opvattingen wel blíjven opdringen, niemand zal ze toch opvolgen. Tenminste, niemand die bij z'n goede verstand is. Hebben jullie je vriendin al 'ns geslagen om haar te corrigeren?
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() En als 't ff kan allochtonen ook voordat je ze uitzet. Maar ik heb 't niet alleen over 't slaan, maar ook het via 't geloof verkondigen dat dat goed is. |
![]() |
|
![]() |
ik vind het woorden radicale moslims niet goed naast elkaar, aangezien dat geen echte moslims zijn...
mijn mening over deze radicale groep mensen: de meest achterlijke debielen op 2 poten lopende wezens op deze aardkloot zonder eigen mening (wat ook mijn mening over de leden van de lpf is, dit even terzijde en in een andere context)
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Aangezien jij hier geen uitleg bij geeft, zal ik het maar doen. Het Arabisch woord "Islam" betekent onderwerping of overgave aan de wil van de enige echte God: die alleen is het waard aanbeden te worden. Iemand die dit doet wordt een 'Moslim' genoemd. Het woord 'Moslim' betekent 'gehoorzaam aan God' , maar het betekent ook 'vredelievend'. Radicale moslims zijn niet vredelievend, vandaar dat het geen echte moslims zijn. Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-07-2002 om 10:29. |
![]() |
|
Ik las in een topic over IMAMS dat iemand zei : als een moslim zegt dat vijanden van de islam uitgeschakeld moeten worden bedoelen ze ECHTE vijanden, die de islam kwaad willen doen.
Dat slaat toch nergens op, of ben ik nou de enigste? ![]() En dat dat zogenaamd opgeblazen wordt door de media!? Dan komen ze er wel heel makkelijk vanaf vind ik, aangezien men maar is naar bv de Osama video's moet gaan kijken, zij hebben het over het uitschakelen van vijanden van de islam, oftewel de ONGELOVIGEN. Doei doei WTC, onschulde ONGELOVIGEN? Welkom in de wereld van de extremistische moslim. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en nog even ps. wat is dan jouw mening, die van wijlen Pim toch zeker? back to topic nu maar weer
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het grote Zwangerschaps- en Babytopic #13 blauw engeltje | 500 | 14-01-2011 08:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
geloof, hoop, liefde Gerlinda | 126 | 12-05-2009 06:32 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Eva treft geen blaam arPos | 108 | 11-03-2009 09:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PERSBERICHT: Polder-Islaam? eltawheed_JC | 9 | 27-05-2008 14:24 | |
Yildirim ontvangt doodsbedreigingen --> oorzaak Geert Wilders. Promillage | 132 | 31-08-2007 10:07 | |
Israel Verwijderd | 266 | 12-05-2006 08:09 |