Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
De psychiatrische wereld gaat er dus wel van uit dat medicijnen de oplossing voor alles zijn.
Bij depressieve patienten is de standaard-procedure: 1. Medicijnen, zoals seroxat. 2. Indien dát niet helpt, een combinatie van gesprekstherapie en medicijnen. 3. Opname. Eérst komen de medicijnen, denk je dat hedendaagse psychiaters tijd hebben voor gesprekken? ![]() Eén afspraak in de 2 maanden, en die duurt dan 5 minuten, meer krijg je niet! Over psychologen/psychotherapeuten ben ik wat positiever: zij schrijven geen medicijnen voor (mogen ze ook niet, ze zijn geen artsen, in tegenstelling tot psychiaters), maar doen juist wél aan gesprekstherapie. Als iemand een (goede) psycholoog zoekt (eigenlijk is hij psycho-analyticus en osychotherapeut, maar dat is bijna hetzelfde), in Arnhem, dan kan ik je wel zijn tel. nr. of adres geven. ![]() |
![]() |
|
Waarom heeft bijna niemand tegenwoordig meer een goed woord over voor psychiaters en psychologen?
![]() Mijn moeder is ook depressief en bij haar zijn ze begonnen met therapie en medicijnen te gelijkertijd. De medicijnen zijn inderdaad geen oplossing, meer ze kunnen wel de serotonineproductie op gang helpen. Wat dat betreft zijn middelen als seroxat niet zo nutteloos als hier wordt beweerd. En verder, mijn ervaring is dat psychiaters en aanverwanten er allang achter zijn dat alleen medicijnen geen oplossing is. Maar ja, waarom zou je die mensen vertrouwen? Ze praten je toch alleen maar psychische stoornissen aan om geld aan je te kunnen verdienen ![]()
|
idd zijn niet alle klachten op te lossen met medicijnen, maar een hulpmiddel, zodat je er beter aan kan werken en meer overzicht kan krijgen op je problemen. Dat je dus als je een depressie hebt, het nog wel even volhoud, omdat ie medicijnen die depressie onderdrukken.
Meestal raden de psy's aan om juist therapie erbij te nemen, en de meesten weten ook wel dat het niet alleen helpt. Ikzelf heb eerst therapie gedaan, daarna via een psygiater medicijnen (seroxat) gekregen, maar toen ie niet hielpen , ben ik daarmee gekapt. Maar ik heb wel iedere week een gesprek van een uur gekregen. |
![]() |
|
Ik slik nu 8 maanden seroxat en t helpt wel..... niet te voelen.... k zit nu in een kliniek (klinische psychotherapie) en k heb iedere dag therapie... maar omdat ik 'niet voel', en duz niet verder kan gaan in therapie heb ik aangevraagd of ik met seroxat mag stoppen... maar neej... ik moet eerst stabieler zijn ofsoww... kalmeringspillen als oxazepam helpen opzich wel om rustig te worden en t verhelpt slaapproblemen... maar DAT iz weer verslavend.... arghhh
|
![]() |
|
![]() |
een zombie door seroxat?.. heb 't 3 maanden geslikt, en kreeg er juist nogal vaak manische buien door, leek alles behalve op een zombie.
't is idd wel zo dat psychiaters er nogal op hameren dat medicijnen goed zijn, erg irritant :] Ik weiger vrolijk, aangezien ik anders nl. lithium zou krijgen, en echt veel zin heb ik daar niet in.
||
Verwijderd
|
Citaat:
want ik word nl ook misschien opgenomen in een kliniek waar ze psygotherapie hebben, en ik weet niet wat ik moet doen want het is niet verplicht enz...mjah...ben nou niet zo spraakzaam... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |