Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2004, 18:52
inspirations
inspirations is offline
wat zegt daar de wetgeving over wiet en hoe kijken ze tegen wiet aan?
Advertentie
Oud 17-05-2004, 18:56
Blenderhead
Blenderhead is offline
denemarken is altijd wel vrij liberaal in dat soort opzichten geloof ik. Maar het ligt er maar net aan wat voor soort agent je aantreft
Oud 17-05-2004, 19:00
Demiurge
Demiurge is offline
In duitsland mag het niet. Bezit is illegaal, verkoop is illegaal en ook de teelt is illegaal.
Oud 17-05-2004, 19:10
inspirations
inspirations is offline
hmm
ik wil dan in denemarken gaan blowen, enn we moeten door duitsland, dus in duitsland verwacht ik zowiezo geen problemen.
Oud 17-05-2004, 19:30
Verwijderd
Weet iemand trouwens hoe ze er in Zweden over denken?

Best belangrijk voor mijn toekomst.
Oud 17-05-2004, 20:58
Risce
Risce is offline
Allemaal verboden, nederland is enige legale land, maar zweden en denemarken zijn vrij liberaal, doe het een beetje afgelegen en niemand zit te zeuren (behalve de gristenhonden aldaar ), doe het alleen niet in het centrum of bij de grote bezienswaardigheden: LEGOLAND!
In Denemarken is een 'vrijstaat' waar het toegestaan (gedoogd) is: Kristiana. Dat is in Kopenhagen.
Oud 17-05-2004, 21:28
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
Risce schreef op 17-05-2004 @ 21:58 :
In Denemarken is een 'vrijstaat' waar het toegestaan (gedoogd) is: Kristiana. Dat is in Kopenhagen.
Niet waar. Dat was tot voor een paar maanden geleden zo, maar laatst werd er tegen opgetreden. Het is over. Zag ik op het nieuws.
Oud 18-05-2004, 07:54
Verwijderd
Duitsland:

Zoek je een vakantieland met lekker weer en veel koud bier, dan kun je naar één van onze naaste buren: Duitsland.
Ook in Duitsland is sprake van een bijzondere wetgeving op het gebied van drugs. Dat heet daar "Betäubungsmittelgesetz", in het goed Nederlands "Wetgeving met betrekking tot verdovende middelen." In paragraaf 3, artikel I van deze wetgeving staat onder andere vermeld dat er een gevangenisstraf van 4 jaar staat voor het handelen, invoeren, uitvoeren, afgeven en zelfs kopen van drugs. In de meeste Duitse deelstaten - vooral in het zuiden - maakt men nauwelijks onderscheid tussen hard- en softdrugs.

Denemarken:

Of je wilt eens wat anders en gaat naar Denemarken op vakantie.
In de Deense strafwet is artikel 191 belangrijk. Daarin wordt gesteld dat degene die drugs het land binnenbrengt en deze drugs aan anderen verkoopt, gestraft kan worden met maximaal zes jaar gevangenisstraf.
Ook degene die (soft)drugs invoert, afgeeft of zelfs in zijn bezit heeft, kan dezelfde zes jaar gevangenisstraf krijgen. Met andere woorden: een klein beetje softdrugs meenemen voor je Deense vriend(in) kan al een probleem opleveren.

Bron: drugs rotterdam

Zweden:

kon ik niet veel over vinden.
Oud 18-05-2004, 08:20
Risce
Risce is offline
Dit is een goede link met antwoorden over drugs in andere landen:

http://www.highlife.nl/archief/2000/...eckels_eng.htm

Gedateerd Mei 2000, dat dan weer wel.
Oud 18-05-2004, 12:22
Verwijderd
Sowieso is kleine hoeveelheden smokkelen nooit echt hip, beter is het om er voor te zorgen dat je voordat je vertrekt al wat kennissen hebt die het daar wel voor je kunnen halen (irc is altijd handig ) of je gaat gewoon daar een beetje rondvragen.
Zo lastig zal 't niet zijn.

[edit] Ik neem dus aan dat de TS van plan was iets te smokkelen [/edit]
Oud 18-05-2004, 16:35
Garbage
Garbage is offline
oe, das wel kut.

maar ik hou het niet bij doet iemand anders.

gaan we gewoon een beetje afgelegen zitten ofzo

ik ga morgenvroeg dus

@neti zen..

ja smokkelen is weer zo'n groot woord, hou het maar bij gebruiken in het buitenland

ik was de TS, had even op andere naam gepost
Oud 19-05-2004, 19:15
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Ufke schreef op 17-05-2004 @ 20:30 :

Tis in Zweden iig niet normaal om te blowen (kbedoel zoals hier) Vrienden van mij in Zweden vinden de wetgeving hier echt raaaar Mjah

Hoe t daar volgens de wet is zou ik echt niet weten...

[edtit] kan k wel vragen opzich...
Oud 19-05-2004, 23:01
wie?
wie? is offline
Citaat:
Ufke schreef op 17-05-2004 @ 20:30 :

Hee vet ga je naar Zweden?

Ga k misschien wonen laterrr
Oud 20-05-2004, 07:52
Verwijderd
Citaat:
wie? schreef op 20-05-2004 @ 00:01 :
Hee vet ga je naar Zweden?

Ga k misschien wonen laterrr
gefeliciteerd
Oud 23-05-2004, 00:20
Verwijderd
In duitsland is het inderdaad verboden, maar als je toch betrapt word met 3a4 gramm dan word er een proces verbaal opgemaakt, en dat word verder gestuurd en dat komt dan in de draaimolen van justitie, en uiteindelijk krijg je een brief waarin staat dat je niet word vervolgd omdat de zaak van een te gering belang is. Daar komt het tenminste op neer bij een kleine hoeveelheid en als je niet vaker betrapt bent en met justitie te maken hebt gehad.
Oud 28-05-2004, 07:01
Garbage
Garbage is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 23-05-2004 @ 01:20 :
In duitsland is het inderdaad verboden, maar als je toch betrapt word met 3a4 gramm dan word er een proces verbaal opgemaakt, en dat word verder gestuurd en dat komt dan in de draaimolen van justitie, en uiteindelijk krijg je een brief waarin staat dat je niet word vervolgd omdat de zaak van een te gering belang is. Daar komt het tenminste op neer bij een kleine hoeveelheid en als je niet vaker betrapt bent en met justitie te maken hebt gehad.
iig bedankt..

maar alles is goed gegaan

we hadden denk ik 6 gram bij ofzo.. niemand heeft wat gemerkt..
en twas wel lekker in denemarken
Oud 28-05-2004, 18:34
Demiurge
Demiurge is offline
Ik weet dat ze een zweden een periode van gedogen hebben gehad (of het was legaliseren) maar dat was niet goed gelopen. Maar in zweden blowt de halve jeugd dus daar zal ik maar geen zorgen maken, en van nederland naar denenmarken met de auto met wat hasj bij je is geen probleem, je word toch niet gecontroleerd
Oud 07-06-2004, 12:41
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Overal blowt de halve jeugd
Oud 18-05-2006, 00:01
Professor Aap
Professor Aap is offline
Sorry dat ik een topic van 2 jaar oud omhoog kick, maar ik vind 't de moeite niet waard om er een nieuw topic over te openen.

In juli gaan een vriend van me en ik een paar dagen naar Berlijn, met het vliegtuig. Ik zit er aan te denken om een klein brokje hasj (een grammetje of zo) onder in de handbagage te stoppen, uiteraard uitsluitend voor eigen gebruik. Natuurlijk is dat niet verstandig, maar hoe groot is het risico dat we gepakt worden (in Nederland of in Duitsland)?

Ik neem aan dat er geen drugshonden staan bij de Duitsche douane.. toch?
Oud 18-05-2006, 00:03
Mephisto
Mephisto is offline
Beter om dan een nieuw topic aan te maken.
Oud 18-05-2006, 00:10
Professor Aap
Professor Aap is offline
k
Oud 18-05-2006, 19:03
Verwijderd
Onder een gram word meestal de vervolging gestopt omdat het van een te gering belang is om het te vervolgen.
Oud 18-05-2006, 21:25
Verwijderd
Magisch dat het precies na twee jaar weer geupt wordt.
Oud 26-05-2006, 16:22
TRXD
TRXD is offline
Prof. Aap: drugshonden kunnen ze natuurlijk altijd even inzetten. Heb ze in Frankrijk ook eens rond zien lopen tussen mensen door terwijl we al door de douane waren. In juli is ook het WK nog aan de gang (tot en met 9 juli) en dat kan weleens tot verscherpte controles leiden, daar zou je rekening mee kunnen houden. Het is natuurlijk je eigen keus maar ik zou het bij reizen met een vliegtuig nooit meenemen.
Oud 27-05-2006, 01:38
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ze mogen je niet echt aanhouden, vrij verkeer van personen en goederen toch? Je moet alleen niet uitzien alsof je heel veel wiet bij je hebt.

Ik werd trouwens bij italie wel aangehouden maar ik had niks bij me en hij vroeg het alleen, zocht niet echt. (Maar toen kwam ik uit zwitserland.)
Oud 27-05-2006, 06:29
Verwijderd
ik denk niet dat dat makkelijk gaat lukken met het vliegtuig
Oud 02-06-2006, 08:12
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
easy, stop het anders gewoon in je ass
Oud 02-06-2006, 14:42
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Of in een condoom en doorslikken.
Oud 04-06-2006, 11:07
coopergirl
coopergirl is offline
Euhm beetje late respons maareh open gewoon een nieuw topic Dat is wel net zo overzichtelijk.

Iets uit eigen ervaring: ik ben voor enkele jaren geleden met de trein naar hongarije gereist. Onderweg (in o.a. duitsland) kwam de doane en die zochten alles grondig door, van plafond tot rugzakken tot de banken in de coupe's. Uiteindelijk zijn er 4 Zwitserse jongeren afgevoerd omdat ze vanuit NL een paar gram wiet hadden meegenomen. Hoe en wat verder weet ik niet, het zag er iig indrukwekkend uit

Regels voor berichten