Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2002, 13:03
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Vraag 1: hoe en waar slaat Systeemherstel van XP de systeemherstelpunten op?

Vraag 2: als ik de eigenschappen van een map bekijk staan er twee groottes (bijv.):
Grootte: 5,84 MB (6.126.750 bytes)
Grootte op schijf: 7,89 MB (8.282.112 bytes)

Wat is het verschil tussen grootte en grootte op schijf? Waarom is dat verschil zo groot?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2002, 13:14
Ann_oud
Ann_oud is offline
Citaat:
Socratesss schreef:
Vraag 2: als ik de eigenschappen van een map bekijk staan er twee groottes (bijv.):
Grootte: 5,84 MB (6.126.750 bytes)
Grootte op schijf: 7,89 MB (8.282.112 bytes)

Wat is het verschil tussen grootte en grootte op schijf? Waarom is dat verschil zo groot?
Dat heeft te maken met clusters dacht ik. In een cluster kan maar 1 bestand staan, dus stel dat je bestand kleiner is dan 1 cluster, dan verlies je die schijfruimte. Stel nu dat je bestand groter is dan 1 cluster, dan vult die 1 cluster volledig, en de rest in de volgende. Met hetzelfde gevolg als toen straks, de rest van de clusterinhoud verlies je aan ruimte.
Daarom is het aangeraden om de clustergrootte zo klein mogelijk te houden, zodat je zoweinig mogelijk ruimte verliest.

Waarom zo'n verschil? Veel kleine bestanden waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 17:02
MilieuGaatVoor
MilieuGaatVoor is offline
Citaat:
Ann schreef:

Dat heeft te maken met clusters dacht ik. In een cluster kan maar 1 bestand staan, dus stel dat je bestand kleiner is dan 1 cluster, dan verlies je die schijfruimte. Stel nu dat je bestand groter is dan 1 cluster, dan vult die 1 cluster volledig, en de rest in de volgende. Met hetzelfde gevolg als toen straks, de rest van de clusterinhoud verlies je aan ruimte.
Daarom is het aangeraden om de clustergrootte zo klein mogelijk te houden, zodat je zoweinig mogelijk ruimte verliest.

Waarom zo'n verschil? Veel kleine bestanden waarschijnlijk.
Ahaaaa... tja, inderdaad veel kleine bestanden, namelijk bijna allemaal HTML-paginaatjes! dank je
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten