Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2006, 14:36
G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik zoek een leuke digitale camera wat net even iets meer is dan de normale compact camera's.

Ik heb ook gekeken naar spiegelreflex camera's als de EOS 350D, maar dat is me gewoon te duur. De prijsklasse waar ik aan zit te denken is meer rond de €400.

Ik heb (helaas) wel is mooie spiegelreflex cam's mogen gebruiken waardoor ik helemaal verliefd geworden ben op de gemakkelijke bediening. Vandaar ben ik dan ook wel op zoek naar een camera waar een goeie lens op zit met in ieder geval een focus ring!

Zijn er dit soort camera's in mijn prijsklasse of blijft dat een droombeeld van mij?
Oud 19-05-2006, 16:09
]{ing
]{ing is offline
Misschien de Canon Powershot Pro 1.. verder weet ik er ook niet zo direct een. Check eens op www.dpreview.com
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 09:23
Chimera
Chimera is offline
Niet om 't een of 't ander, maar waarom wil je een manual focusring op een compact? Het scherm is gewoon te klein om goed te zien of je de focus goed hebt, en bovendien is het niet bijzonder nuttig. Ik gebruik m'n handmatige focus eigenlijk alleen in het donker, als de autofocus er niet uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 07:43
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Chimera schreef op 22-05-2006 @ 10:23 :
Niet om 't een of 't ander, maar waarom wil je een manual focusring op een compact? Het scherm is gewoon te klein om goed te zien of je de focus goed hebt, en bovendien is het niet bijzonder nuttig. Ik gebruik m'n handmatige focus eigenlijk alleen in het donker, als de autofocus er niet uitkomt.
Ja I know. Via zo'n scherm scherpstellen is best waardeloos, maar je kan nu eenmaal niet de luxe van een slr hebben voor onder de 400 E.

Omdat ik wel meer doe met mijn camera dan alleen vakantie kiekjes vindt ik het prettig om een focusring te hebben. Manueel scherpstellen met een knopje gaat irriteren.

Overigens zit ik nu te kijken of de Fujifilm FinePix s5600 wat is.

Helaas zonder focusring!!
Maar als je dat vergeet is het een pracht camera met een zeer mooi objectief. Ondertussen al hier en daar verkrijgbaar voor onder de €270.

De reden dat deze 'net-geen-dSLR' zo goedkoop is komt door het ontbreken van een beeldstabilisator. Best een groot nadeel als je dat voor het eerst leest. Maar al lees ik verschillende recenties op inet blijken weinig mensen hier last van te hebben door de ultieme lichtgevoeligheid van deze camera.

Ik heb zelf natuurlijk ook verder zitten zoeken op inet en volgens mij is een manuele focusring gewoon niet te doen onder de €400. Wil je dat wel hebben, ga je al snel richting de 500-600 E. Tsja, dan kan je net zo goed een leuk instapmodel dSLR kopen van Nikon of Pentax.

Laatst gewijzigd op 24-05-2006 om 07:59.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 17:51
<*)_><
<*)_>< is offline
volgens mij bestaat dat niet op een digitale compact
Oud 30-05-2006, 17:19
Chimera
Chimera is offline
Nogmaals, ik heb een D70, ik gebruik de manual focus vrijwel nooit. Waarom wil je die zo graag? Waar ga je 'em voor gebruiken? AF van hedendaagse camera's is vele malen beter dan jij ooit zal kunnen zien. Het probleem met onscherpe foto's is nooit de focus maar vrijwel altijd bewegingsonscherpte.

Ik heb twee objectieven bij m'n D70. Een 50mm en een 18-125mm, volgens mij kan die 50mm nieteens op manual focus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten