Advertentie | |
|
![]() |
|
hmm, ok thnx
![]() ik heb overigens na een hele dag zoeken nu eindelijk een fatsoenlijk overzicht gevonden ![]() http://www.vitamins.nl/nl/index.htm?...ingswijzer.htm toch bedankt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Volgens onderzoek van het Amerikaanse leger leidt een te grote hoeveelheid van proteinen tot lagere gehaltes van B3 en B6. Daarnaast moet je letten op calcium, magnesium, zink en ijzer. Veel mensen die een hoog proteine dieet volgen krijgen last van de gevolgen van een laag calcium gehalte. Wat je moet nuttigen hangt af van welke amino zuren je precies nodig hebt maw waar je een tekort aan hebt. Fruit bevat ook proteinen (meest complete spectrum dichtst bij moedermelk) en kost geen energie voor metabolisatie. Het laatste gegeven is overigens een belangrijk element dat mist in post van TS. Fruit consumeren en vervolgens sporten (beweging) is prima het geeft immers ook energie (ook een element dat mist in het verhaal). Proteinen gebruiken om spieren op te bouwen zonder beweging, werkt ook niet. Melkproducten irriteren de slijmvliezen. Geen enkele sporter drinkt zoiets voor te beginnen met sporten. Amandelen, sesamzaad, zonnenbloempitten, granen, soja en veel groentes en fruit bevatten ook proteinen. Dairy en vlees ook. Pindas, in tegenstelling tot site die TS post, bevatten wel veel proteinen volgens Wikipedia 24g per 100g. Supplementen zijn vaak onnodig duur. Uit ervaring weet ik dat stimulanten goed werken, zoals caffeine en ephedra maar de laatste is illegaal in NL en heeft andere nadelen. Ik raad je aan om van bovengenoemde voeding zelf onderzoek te doen wat precies hoeveel bevat (dus niet een simpel statistiekje meet 'veel' en 'weinig'), hoe je dit gaat combineren met je dagelijkse activiteiten, de gevolgen & bijwerkingen van een hoog-proteine dieet onderzoekt, en onderzoekt welke amino zuren je exact nodig hebt om je probleem te verminderen of op te lossen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens, vóór iedereen strest over het ongezonde ervan, het is een dieet onder begeleiding van een dokter. Om de 2 weken op controle waarbij mijn urine en bloed (dat niet om te 2 weken) gecontroleerd wordt. De proteïne-aanvullingen zijn ook alleen op recept te krijgen. Wat de aspertaam enzo betreft, de dokter vindt het ook niet geweldig, maar ik ben geen waterdrinker. En ik ben niet iemand die zich druk maakt over wat ze binnenkrijgt via drinken en eten. Dan zou ik geen fb zijn van D&A. Ik mocht geen suikers, maar wel vervangspul als ik wou. Dus eigen keuze. Het product is overigens met een ph: Nutripharm http://www.nutripharm.be/ |
![]() |
|
Tonijn bevat niet de perfecte combinatie van het complete amino zuren spectrum (38%). Dus als je daar veel van eet heb je die balans niet en dien je die balans bij te stellen. Het incomplete wordt vervolgens gebruikt voor energie, maar als je energie nodig hebt, kun je net zo goed koolhydraten eten. De fructose in fruit vervult deze functie, en het is makkelijk en snel wat stofwisseling betreft. Uitleg. Wel is het zo dat tonijn veel (bepaalde) omega-3 vetzuren bevat, en dat kan een goede reden zijn om het te nuttigen, hoewel ook daar alternatieven voor zijn, en er vier soorten omega-3 bestaan.
Wat betreft aspartaam vind ik het hypocriet om het te gebruiken, aan te raden en vervolgens te stellen dat de vraag of het schadelijk is er voor jou niet toe doet omdat wat je binnen krijgt via eten & drinken voor jou niet belangrijk is. Als dat zo zou zijn, snap ik niet waarom je een proteine-rijk dieet hebt gevolgt. Naast de eerdergenoemde factor maken het lagere l-tryptophan gehalte en de hogere behoefte aan koolhydraten het geen geschikt onderdeel van een proteine-rijk of afval dieet. Als je niet van water houdt, dan zijn er voldoende alternatieven welke naast vocht ook de noodzakelijke balans van elektrolyten bevat doch zonder de nutteloze toevoeging van aspartaam (hoewel eventuele andere toevoegingen vervelend kunnen zijn, met name bij allergie, dus kwestie van opletten en onderzoeken). Deze zijn ideaal bij het lichaamsbeweging, dat ook een essentieel onderdeel van een proteine-rijk dieet behoort te zijn.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
[Centraal] Buik(spieren) Verwijderd | 19 | 08-08-2005 03:12 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ab Swing Bartje | 43 | 05-09-2003 21:45 | |
Vrije tijd |