Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2006, 20:42
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Welke etenswaren bevatten veel proteinen? Ik moet namelijk ong 1gram proteine per kilo lichaamsgewicht binnenkrijgen is mij verteld, en dat komt ongeveer neer op 60-65 gram per dag. Wat kan ik dan het beste, wat betreft proteine, eten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2006, 20:51
Bloem
Bloem is offline
Magere vleeswaren (kipfilet, rookvlees), magere kwark, eieren, zoiets dacht ik
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 21:00
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
hmm, mager
naja, kan goed, maar klinkt een beetje vreemd in mn oren .
Meer?(a)
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 21:06
Bloem
Bloem is offline
Ja, mager heeft in verhouding meer eiwit omdat het minder vet bevat
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 21:09
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
hmm, ok thnx
ik heb overigens na een hele dag zoeken nu eindelijk een fatsoenlijk overzicht gevonden
http://www.vitamins.nl/nl/index.htm?...ingswijzer.htm

toch bedankt
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 13:13
Verwijderd
Ik heb een proteïnedieet moeten volgen en daarbij kreeg ik voedingssupplementen met extra proteïnen. Bij mijn weten heet het Nutrifarm, maar met Google kom ik uit op kuikens... Maar dat was onder begeleiding van de dokter en op recept bij de apotheek.

Verder mocht ik zoveel eiwitten eten als ik wou, zonder eigeel.

Is het voor een dieet overigens? Want ik kan je nog wel wat tips geven.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 16:25
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Mutant schreef op 09-06-2006 @ 14:13 :
Ik heb een proteïnedieet moeten volgen en daarbij kreeg ik voedingssupplementen met extra proteïnen. Bij mijn weten heet het Nutrifarm, maar met Google kom ik uit op kuikens... Maar dat was onder begeleiding van de dokter en op recept bij de apotheek.

Verder mocht ik zoveel eiwitten eten als ik wou, zonder eigeel.

Is het voor een dieet overigens? Want ik kan je nog wel wat tips geven.
ja maar niet om af te vallen maar om aan te komen (spiermassa)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 17:04
Verwijderd
Klopt, stimuleert de verbranding van vet en de aanmaak van spieren Probeer zoveel eiwitten te eten als je lust.

Als je vet wil verbranden, mijd dan suikers in alle vormen. Geen fruit, geen fruitsap, geen frisdranken, niets. Aspertaam en sagerine mag wel, maar kijk uit, want dat kan laxerend werken. Vooral dat fruit vermijden is belangrijk.
En koolhydraten vermijden: brood, pasta, rijst.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 17:09
Bloem
Bloem is offline
Lekker gezond ook
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 21:15
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Mutant schreef op 09-06-2006 @ 18:04 :
Klopt, stimuleert de verbranding van vet en de aanmaak van spieren Probeer zoveel eiwitten te eten als je lust.

Als je vet wil verbranden, mijd dan suikers in alle vormen. Geen fruit, geen fruitsap, geen frisdranken, niets. Aspertaam en sagerine mag wel, maar kijk uit, want dat kan laxerend werken. Vooral dat fruit vermijden is belangrijk.
Echt niet zoveel eiwitten eten als je lust, want dat is zeer schadelijk voor je nieren. En daarnaast is die tip van mijd suikers in alle vormen natuurlijk zwaar overdreven.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2006, 23:51
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
Mutant schreef op 09-06-2006 @ 09:04 :

Er zitten idd amino acids in aspartaam waaronder fenylalamine een van de essentiele amino zuren. Maar, aspartaam is kankerverwekkend en bevat methyl ester dat wordt omgezet in methanol. Methanol is giftig, drink je puur ook niet, maar als aspartaam nuttig jij het blijkbaar wel. Aspartaam combineren met koolhydraten zorgt voor een lager l-tryptophan gehalte. Kortom, aspartaam is geen goed alternatief voor suiker. Een van de vele documentaires over aspartaam is "Sweet Misery, A Poisoned World".

Volgens onderzoek van het Amerikaanse leger leidt een te grote hoeveelheid van proteinen tot lagere gehaltes van B3 en B6. Daarnaast moet je letten op calcium, magnesium, zink en ijzer. Veel mensen die een hoog proteine dieet volgen krijgen last van de gevolgen van een laag calcium gehalte.

Wat je moet nuttigen hangt af van welke amino zuren je precies nodig hebt maw waar je een tekort aan hebt.

Fruit bevat ook proteinen (meest complete spectrum dichtst bij moedermelk) en kost geen energie voor metabolisatie. Het laatste gegeven is overigens een belangrijk element dat mist in post van TS. Fruit consumeren en vervolgens sporten (beweging) is prima het geeft immers ook energie (ook een element dat mist in het verhaal). Proteinen gebruiken om spieren op te bouwen zonder beweging, werkt ook niet. Melkproducten irriteren de slijmvliezen. Geen enkele sporter drinkt zoiets voor te beginnen met sporten.

Amandelen, sesamzaad, zonnenbloempitten, granen, soja en veel groentes en fruit bevatten ook proteinen. Dairy en vlees ook. Pindas, in tegenstelling tot site die TS post, bevatten wel veel proteinen volgens Wikipedia 24g per 100g.

Supplementen zijn vaak onnodig duur. Uit ervaring weet ik dat stimulanten goed werken, zoals caffeine en ephedra maar de laatste is illegaal in NL en heeft andere nadelen.

Ik raad je aan om van bovengenoemde voeding zelf onderzoek te doen wat precies hoeveel bevat (dus niet een simpel statistiekje meet 'veel' en 'weinig'), hoe je dit gaat combineren met je dagelijkse activiteiten, de gevolgen & bijwerkingen van een hoog-proteine dieet onderzoekt, en onderzoekt welke amino zuren je exact nodig hebt om je probleem te verminderen of op te lossen.
Oud 12-06-2006, 14:37
Verwijderd
Citaat:
jemappelebas schreef op 09-06-2006 @ 22:15 :
Echt niet zoveel eiwitten eten als je lust, want dat is zeer schadelijk voor je nieren. En daarnaast is die tip van mijd suikers in alle vormen natuurlijk zwaar overdreven.
Als je 20 kg wil afvallen, dan moet je die suikers vermijden. In alle vormen.

Overigens, vóór iedereen strest over het ongezonde ervan, het is een dieet onder begeleiding van een dokter. Om de 2 weken op controle waarbij mijn urine en bloed (dat niet om te 2 weken) gecontroleerd wordt. De proteïne-aanvullingen zijn ook alleen op recept te krijgen.

Wat de aspertaam enzo betreft, de dokter vindt het ook niet geweldig, maar ik ben geen waterdrinker. En ik ben niet iemand die zich druk maakt over wat ze binnenkrijgt via drinken en eten. Dan zou ik geen fb zijn van D&A. Ik mocht geen suikers, maar wel vervangspul als ik wou. Dus eigen keuze.

Het product is overigens met een ph: Nutripharm
http://www.nutripharm.be/
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 16:49
Ndimension
Ndimension is offline
Het is trouwens niet x aantal gram eiwit per kg lichaamsgewicht; het is x aantal gram eiwit per kg vet vrije massa (VVM). Je weegt 60 - 65 kg als ik het goed begrijp en je vetpercentage lijkt me niet echt enorm hoog. Laten we het maar op 10% houden en 60 kg als lichaamsgewicht. Dit houdt dus in dat je 6 kg vet hebt en 54 kg VVM. Als je spiermassa wil opbouwen zou ik trouwens wel wat meer eiwitten nemen. 2 - 4 gram per kg VVM.

Het lijkt me overigens sterk dat iemand ooit zoveel eiwitten zou kunnen nemen dat het schadelijk zou zijn voor de nieren. Een teveel aan eiwitten wordt gewoon uitgepist en opgeslagen als glycogeen/vet.
Oud 12-06-2006, 21:10
Mestkever
Mestkever is offline
Mijn broertje drinkt van die ei wit shakes, ik weet niet of dat iets is.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 17:33
Stevill
Stevill is offline
Tonijn bevat de hoogste concentratie van de "normale " voeding in verhouding, maar als je echt in massa aan wil komen raad ik je aan een supplement aan te schaffen. Deze worden vaak veel sneller en efficienter opgenomen en zijn ook speciaal ontworpen om door aan te komen in massa, daarbij kun je van me aannemen dat continu tonijn ed eten een ramp is. Verder zou ik wel proberen vrij mager te blijven eten.
Oud 14-06-2006, 09:37
Verwijderd
60-65 is niet heel veel, daar zit je al zo aan met een normaal eetpatroon. Maar als je echt spiermassa wil opbouwen mag 't wel wat meer zijn dan dat, afhankelijk van hoe veel je traint.

Veel eiwit eten kan inderdaad slecht zijn voor je nieren, maar als je niet heel erg overdrijft, jong bent en geen nierproblemen hebt, kan het niet zo veel kwaad.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 22:54
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Tonijn bevat niet de perfecte combinatie van het complete amino zuren spectrum (38%). Dus als je daar veel van eet heb je die balans niet en dien je die balans bij te stellen. Het incomplete wordt vervolgens gebruikt voor energie, maar als je energie nodig hebt, kun je net zo goed koolhydraten eten. De fructose in fruit vervult deze functie, en het is makkelijk en snel wat stofwisseling betreft. Uitleg. Wel is het zo dat tonijn veel (bepaalde) omega-3 vetzuren bevat, en dat kan een goede reden zijn om het te nuttigen, hoewel ook daar alternatieven voor zijn, en er vier soorten omega-3 bestaan.

Wat betreft aspartaam vind ik het hypocriet om het te gebruiken, aan te raden en vervolgens te stellen dat de vraag of het schadelijk is er voor jou niet toe doet omdat wat je binnen krijgt via eten & drinken voor jou niet belangrijk is. Als dat zo zou zijn, snap ik niet waarom je een proteine-rijk dieet hebt gevolgt. Naast de eerdergenoemde factor maken het lagere l-tryptophan gehalte en de hogere behoefte aan koolhydraten het geen geschikt onderdeel van een proteine-rijk of afval dieet.

Als je niet van water houdt, dan zijn er voldoende alternatieven welke naast vocht ook de noodzakelijke balans van elektrolyten bevat doch zonder de nutteloze toevoeging van aspartaam (hoewel eventuele andere toevoegingen vervelend kunnen zijn, met name bij allergie, dus kwestie van opletten en onderzoeken). Deze zijn ideaal bij het lichaamsbeweging, dat ook een essentieel onderdeel van een proteine-rijk dieet behoort te zijn.
Reageren

Regels voor berichten