Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2006, 23:02
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Oke het probleem is als volgt.

Ik heb een laptop waarop eens Windows en Linux Fedora core stond.

Dit alles werkte via een grub loader waarin ik kon kiezen of ik windows wou instaleren of fedore core.

Ik heb in windows de partitie verwijdert waar linux opstond, en deze een fat 32 gemaakt.

Echter wanneer ik opstart, laad de grub loader zichzelf op, en doet vervolgens niks.

Ik kan dus geen windows opstarten en geen linux, wat logisch is want die is verwijdert.

Ik kan me bios niet in ik kan helemaal niks doen, hoe fix ik dit

Mvg Jan
Oud 27-05-2006, 23:10
Verwijderd
Weet je, met een komma zou je topic stukken duidelijker zijn.

Goed, je moet even zeggen welke versie windows je hebt.
Over het algemeen geldt (win xp) dat je kan rebooten met de win cd naar de recovery console oid en dan fixboot en fixmbr moet doen, dan is je winnie weer puik in orde.

Verklaring: toen je je linux partitie verwijderde, verwijderde je ook het deel met de systeembestanden van grub. Op het moment dat je dat doet, weet grub ook niet meer wat hij moet doen, raakt-ie in de war () en krijg je dit. Door de commando's fixmbr en/of fixboot herstelt windows zn eigen bootloader (grub is ook een bootloader) weer.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 09:18
All Out Of Love
Dankje ik ga het meteen proberen
Oud 28-05-2006, 09:41
All Out Of Love
Oke dit werkt dus niet :--(

Wanneer ik een windows cd erin doet start hij toch eerst de grub loader op, wat ik raar vind want ik weet zeker dat ik ooit in me bios heb ingesteld om eerst naar een bootable cd-rom te zoeken.

Ten tweede kom ik dus ook me bios niet meer in.

Ik krijg zodra ik me laptop aandoe een ACER screen te zien, wanneer ik daar op f2 of op delete druk gebeurd er niks.. Meteen daarna start hij de grub loader op die niks doet.

Ik kan alleen een lijst opvragen met linux commando's die ik kan gebruiken alleen zeggen die me allemaal niks.

Dit zijn de volgende commando's background, blocklist, boot, cat, chainloader, clear, cmp, col or configfile, debug, displaymem, embed, find, foreground, fstest, geometry, halt, help, hide, impsprobe, initrd, install, oprobe, kernel, lock, makeactive, map, md5, crypt, module, modulenounzip, pager, partnew, parttype, password, pause, read, reboot, root, rootnoverify, savedefault, serial, setkey, setup, splashimage, terminal, terminfo, testload, testvbe, unhide, uppermem, vbeprobe.
Oud 03-06-2006, 17:40
pc nerd
pc nerd is offline
misschien tijdens het opstarten (nog voordat de grub komt) op esc drukken?

Op mijn laptop verschijnt er dan een lijst waaruit je kan kiezen waarmee hij opstart:

Harddisk
CD-rom
removable disk
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 22:05
Verwijderd
Ik vind het een hele rare situatie. Ik heb zelf ook een acer laptop en heb echt nog nooit gehad dat ik de bios niet meer in kon.
Kon je niet ook F12 doen voor de multiboot optie?
Druk je meteen al op F2?

Ik ben benieuwd hoe dit zich ontwikkelt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten