Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2006, 20:38
Willowbellie
Willowbellie is offline
Ik ben van plan volgend schooljaar te beginnen met opnames voor een (serieuse) film. Moet nog overleggen met de rectrix voor het gebruiken van de school als locatie (mag vast wel, zolang we de ketchup opruimen XD) en ik heb zelfs al een paar docenten (bio&na) gestrikt voor een rolletje. ^^ Twee vrienden willen filmen, twee anderen doen de visagie, en ik heb al een stuk of 10 om zichzelf te gaan spelen. (Ik regisseer zelf)

Achtergrondinformatie:
-Mijn lerares wiskunde is bezig met het afronden van haar wiskunde studie en had een keer haar zusje meegenomen om te filmen (was nodig zodat die mensjes konden zien hoe ze als lerares is of iets dergelijks)
-F. (weet niet of hij het fijn vindt als ik zijn naam voluit noem) is een nogal bijdehande leerling met flauwe humor en een zeer hoog irritatiegehalte.

Het Verhaal (globaal):
Lerares neemt d'r zusje mee, die filmt alles, F. maakt flauwe opmerkingen en maakt lerares van streek, complete fiasco etc. etc. met als gevolg dat ze niet slaagt. Wat doe je dan? Juist, je gaat F. vermoorden. Helaas heeft ze niet op tegenstand gerekend van L., die probeert een vriendje in F. te vinden.

Problemen:
-Ik heb iets nodig om de film te gaan monteren, hoorde dat Windows Movie Maker goed is, maar wil het eerst nog zeker weten en wat de mogelijkheden zijn m.b.t. special effects en dat soort shit. Par Example; ik heb in de beginscene een lieflijk rondfladderend vlindertje nodig dat doodvalt zodra F. begint te spreken.
-De financiën... lol.... nou ik begin bij een grote 0 (dus O ofzo) euro, en moet een camera kopen, zeisen, nepdode vingers etc. etc. Als iemand eerder een film heeft gemaakt wil ik graag weten op hoeveel kosten ik kan rekenen. (Ik betaal alles zelf en ga waarschijnlijk in de zomervakantie in het bejaardentehuis als verpleeghulp werken)
-Hoe overtuig ik m'n lerares dat die rol voor haar weggelegd is? Ze wilde er nog eerst over nadenken en het script eerst lezen, en als ze eeecht niet wil, hoe overtuig ik haar om haar gespeeld te laten worden door iemand anders?

Dat was het geloof ik (hoewel ik het idee heb dat ik wat vergeten ben, maar dat heb ik wel vaker XD), en zo niet dan horen jullie het nog wel. Ik stel alle informatie op prijs en tips/ideeën/suggesties zijn ook altijd meer dan welkom.

~Willow
Oud 02-06-2006, 21:22
Dinalfos
Dinalfos is offline
Klinkt niet als een horror-comedy.

En verder: tja, als ze echt niet wil dan houdt het op he? Je kunt haar moeilijk gaan dwingen. Misschien als je er een kleine hoeveelheid cash tegenover stelt....
Oud 02-06-2006, 23:06
Welgemeend
Welgemeend is offline
Koop maar een mooie zeis, dan komt de rest vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2006, 23:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
Welgemeend schreef op 03-06-2006 @ 00:06 :
Koop maar een mooie zeis, dan komt de rest vanzelf.
Oud 03-06-2006, 00:10
Verwijderd
Ok als je het echt wilt gaat het tijd kosten.
Je zult een script moeten schrijven.
Je zult een scenario moeten maken, om te waar de verschillende locaties zijn en wat zich daar afspeelt.
Vanuit daar ga je een shotlist maken met de cameraman. Dan moet je alles gaan decouperen. Dus een plattegrond van de verschillende arena's met alle camera stanpunten, soort lens, bewegingen van de camera, de acteurs moeten daarin + de bewegingen.
Dat gaat dus heel veel tijd kosten.

Dan het filmen zelf. Je begint over budget en over monteren. Het lijkt of je het heel serieus wilt aanpakken en je plannen zijn groots (als ik alleen al kijk naar het vlindertje), maar je hebt het wel over windows movie maker.
Ik weet niet hoe lang je film moet gaan duren, maar ga ervan uit dat je met 5 minuten gemonteerde film al aan minimaal een uur ruw materiaal zit. Een klokhuis reportage duurt 8 minuten (alleen het info gedeelte). Toch hebben ze daarvoor 2 uur ruw materiaal gefilmd.
Dan heb ik het nog niet eens gehad over eventuele belichting enzo.

Als je het echt zo serieus aan wilt pakken als dat je overkomt, dan zou ik maar alvast beginnen met het papier werk, want daar gaat veel tijd in zitten. Dan zou ik ook een goeie camera kopen en ook een goed programma om te monteren. Bijv. Premiere pro en after effects voor de post montage.

Als ik alleen naar je leeftijd kijk en naar wat dingen uit je post, dan zou ik gewoon de handycam van je pa (of iemand anders) lenen en plezier hebben. Een camera kopen is te duur en je kunt een heleboel objecten zelf maken. Dan kun je daarna alles achter elkaar in windows movie maker zetten. Dan vind iedereen het ook leuk en vinden ze het nog leuker dat je creatief bezig bent.

Een poging om een echte goeie film te maken lukt toch niet.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 05:29
Verwijderd
Adobe Premiere Pro voor het monteren gebruiken. En eigenlijk verder alles wat EZBlade zegt.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 11:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 03-06-2006 @ 01:10 :
Een poging om een echte goeie film te maken lukt toch niet.
Tuurlijk kan dat wel. Dat hangt gewoon van je aanpak af. Je kan een meesterwerk maken met alleen een handycam en Windows Movie Maker, zonder scenario, echte belichting of wat dan ook.

Ik zie dat met het verhaal en de aanpak van de topicstarter niet gebeuren, maar toch.
Oud 03-06-2006, 11:08
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Wat een flauw script, maak het zo: de oma van iemand is gestorven en nu gaan jullie naar haar begrafenis, als je naar de kist loopt om een laatste keer te loeren ramt ze het glas door, loopt als een zombie eruit, alle mensen rennen het gebouw uit, je oma komt achter jou aan, je hebt alleen wel een oma nodig die als zombie wil acteren en een zaal vol mensen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 03-06-2006 @ 12:06 :
Tuurlijk kan dat wel. Dat hangt gewoon van je aanpak af. Je kan een meesterwerk maken met alleen een handycam en Windows Movie Maker, zonder scenario, echte belichting of wat dan ook.

Ik zie dat met het verhaal en de aanpak van de topicstarter niet gebeuren, maar toch.
Tuurlijk kan het wel, maar bij een eerste keer sowieso niet. Zonder verder enige kennis van beelduitsnede of wat dan ook.
Er gaat altijd meer fout dan je denkt, en zeker omdat je met meerdere mensen samenwerkt.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2006, 18:36
ook hallo
ook hallo is offline
Ik wens je veel succes.

Ik heb laatst ook een 'film' gemaakt voor CKV. Grootste plannen, een afgeraffeld slecht geacteerd filmpje geworden... het kost echt veel meer tijd dan je denkt en het maken ervan wordt, zoals hierboven al gezegd wordt, zwaar onderschat
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 00:39
MB
MB is offline
Als je in het bejaardentehuis gaat werken kan je best wat vingers van een dooie bejaarde meenemen. bespaard weer geld
Reageren

Regels voor berichten