Ik ben van plan volgend schooljaar te beginnen met opnames voor een (serieuse) film. Moet nog overleggen met de rectrix voor het gebruiken van de school als locatie (mag vast wel, zolang we de ketchup opruimen XD) en ik heb zelfs al een paar docenten (bio&na) gestrikt voor een rolletje. ^^ Twee vrienden willen filmen, twee anderen doen de visagie, en ik heb al een stuk of 10 om zichzelf te gaan spelen. (Ik regisseer zelf)
Achtergrondinformatie:
-Mijn lerares wiskunde is bezig met het afronden van haar wiskunde studie en had een keer haar zusje meegenomen om te filmen (was nodig zodat die mensjes konden zien hoe ze als lerares is of iets dergelijks)
-F. (weet niet of hij het fijn vindt als ik zijn naam voluit noem) is een nogal bijdehande leerling met flauwe humor en een zeer hoog irritatiegehalte.
Het Verhaal (globaal):
Lerares neemt d'r zusje mee, die filmt alles, F. maakt flauwe opmerkingen en maakt lerares van streek, complete fiasco etc. etc. met als gevolg dat ze niet slaagt. Wat doe je dan? Juist, je gaat F. vermoorden. Helaas heeft ze niet op tegenstand gerekend van L., die probeert een vriendje in F. te vinden.
Problemen:
-Ik heb iets nodig om de film te gaan monteren, hoorde dat Windows Movie Maker goed is, maar wil het eerst nog zeker weten en wat de mogelijkheden zijn m.b.t. special effects en dat soort shit. Par Example; ik heb in de beginscene een lieflijk rondfladderend vlindertje nodig dat doodvalt zodra F. begint te spreken.
-De financiën... lol.... nou ik begin bij een grote 0 (dus O ofzo) euro, en moet een camera kopen, zeisen, nepdode vingers etc. etc. Als iemand eerder een film heeft gemaakt wil ik graag weten op hoeveel kosten ik kan rekenen. (Ik betaal alles zelf en ga waarschijnlijk in de zomervakantie in het bejaardentehuis als verpleeghulp werken)
-Hoe overtuig ik m'n lerares dat die rol voor haar weggelegd is? Ze wilde er nog eerst over nadenken en het script eerst lezen, en als ze eeecht niet wil, hoe overtuig ik haar om haar gespeeld te laten worden door iemand anders?
Dat was het geloof ik (hoewel ik het idee heb dat ik wat vergeten ben, maar dat heb ik wel vaker XD), en zo niet dan horen jullie het nog wel. Ik stel alle informatie op prijs en tips/ideeën/suggesties zijn ook altijd meer dan welkom.
~Willow